IM NAHEE
"Jae janganlah macam ni..." Aku menarik hujung lengannya. Pekerja lain yang tadi memerhati mula berbisik-bisik.
Ah,bukan aku tak tahu diorang tengah mengumpat kitorang. Diorang pun bukannya suka sangat dengan kitorang. Sebabnya ialah Jaemin ni lagi handsome daripada diorang,and dia lembut. Aku diboikot dan dipalau pulak sebab aku rapat dengan Jaemin. What the bloody hell.
"Habis kau nak macam mana?" Dia menggulingkan matanya. "Kau ikut aku lah? Nanti aku cakap kat bos,hehehe" Jaemin menjeling aku lalu bersetuju.
XxXxXxXxXxXxX
"Betul ke apa yang kita buat ni Jae???" Aku berkerut memandang Jaemin. Dia menjeling lalu menepuk kepala aku. "SAKIT LA DUBUK!!" Aku menolaknya.
"Kau ni jangan paranoid boleh tak? Dia tak kenal kau ah,watlek je" Jaemin menarik nametag aku. "Ha,sekarang kita tanggalkan nametag," aku berkerut memandang dia. Betul jugak.
Tapi,suara dia kelakar. Kenapa ya kelakar? Hmm.
"Ya cari siapa?" Tiba-tiba pintu dorm bangtan terbuka. Hanya kelihatan hidung je yang kelihatan. Aku tersentak nasib baik bungkusan diorang tak jatuh. Kami berdua tersenyum lalu menunduk hormat.
"Selamat petang,kami dari Cafe Doobwo. Tadi encik ada buat pesanan kan?"
"Oh,ya!!" Terus lelaki tersebut membuka pintu seluasnya. "YAH JUNGKOOK!! Ni tteobokki dengan kimchi kau dah sampai!" Mata aku membulat memandang lelaki di hadapan aku sekarang. KIM TAEHYUNG WOI!!!
Aku tersengih. Masa bagaikan terhenti. Bunga-bungaan mula berterbangan tatkala dia tersengih memandang seekor arnab- YAH!! JUNGKOOK KACAU BETUL!
"Woi tenuk! Bagi lah makanan diorang tu-" Jaemin berbisik di telinga aku.
"Ah,mianhae! Ini pesanan encik-" aku menghulurkannya pada Jungkook. Dia hanya memakai singlet putih panjang dan seluar paras lutut. Manakala Taehyung memakai T-shirt hitam berlengan pendek yang sebelah lengannya telah bergulung menampakkan biceps nya. Ok. K.
"Eh,awak ni bukan ke budak perempuan air liur meleleh tu?" Tiba-tiba Jungkook mengungkit kembali sejarah hitam aku. Aku menjelingnya. Mereka bertiga nampak agak terkejut.
"Ah,terima kasih sebab buat pesanan dengan kami. Kami pergi dulu!" Jaemin memaksa aku untuk menunduk hormat lalu menarik aku pergi.
"Kau ni cari masalah ke???" Jaemin memarahi aku. Takpernah dia marah aku macam ni. Sobs. Sedang dia membebel,baru aku teringat sesuatu.
"Jae!! Diorang lupa bayar!!" Jaemin terus senyap lalu menampar dahinya. "Kau lah ni! Eish... Pergi ambil duit kat diorang!" Aku tersentak lalu terus keluar dari keretanya.
Aku mengetuk pintu dorm dengan perasaan gundah gulana. Jaemin sekarang dah berubah.
"Ah,datang pun. Ni duit tadi." Taehyung menghulurkan beberapa helai not kertas. Aku menerimanya lalu menunduk hormat dan terus berlalu pergi.
"Nah," aku menghulurkan duit tadi ada Jaemin. "Ha,thank you- weyh! Kau lupa kasi baki!!" Aku memandang Jaemin dengan pandangan kosong lalu menjerit.
"ANDWAEE!!!"
.... .... .... .... .... .... ....
Vote
Comment
And feel my sarangs
❤❤❤
YOU ARE READING
direct mention
Fanfiction"kenapa BTS follow account makhluk ni?" adakah mikrofon dan teleskop dapat bersatu? #onhold