J U N G K O O K
Aku mengeluh panjang. Dah seminggu aku praktis tanpa henti. Phone pun aku tak sentuh.
Apa cerita Nahee sekarang? Rindu pulak aku dengan peminat Taehyung tu. Chat kejap lah?
iocat: bye, Jeon Jungkook.
Bye? Kenapa tiba-tiba bye? Dia tak pernah bye kan aku? Ok pernah awal-awal dulu. Apa yang kitorang borakkan haritu?
Oh, yes. Buli. Emo ke aku tanya pasal tu? Maybe dia pernah jadi mangsa buli.
Heih, Nahee, Nahee, Nahee. Buli? Kenapa?
Jap, nama dia macam familiar ah. Macam nama seseorang...
"Nahee tu terlalu gemuk untuk kau, Jungkook. Hyung taknak nanti dia kacau kau fokus untuk praktis"
Ah, Nahee. Kawan lama time aku sekolah dulu. Dia baik orangnya, pemalu, bijak.
Aku tersenyum teringatkan dia. Mana dia sekarang ya? Entah-entah Nahee yang aku chat ni-
"Ah! Tak mungkinlah!"
Jap- haritukan dia ada letak dp dia gambar dia? Usha kejap lah.
Aku menjenguk profile nya, ah... Sayangnya, bukan Nahee yang aku harapkan.
Nahee yang aku rindukan pipinya tembam. Mata dia ber double eyelid, kat tepi pipi dia ada tahi lalat, tapi dia kata tu parut jerawat. Hmm.
Ah, tak nak lah fikir pasal tu lebih baik gi makan. Dah lama tak makan kat Dubudubu. Rindu ah teobeokki depa.
Kriuukkkk kreekku~~ Ah, Perut pun sudah lapar.
XxXxXxXxXxXxX
Aku memerhatikan skrin telefon sementara menunggu pesanan aku sampai.
Lelaki yang menghantar pesanan ke dorm kami haritu melintas. Dia menterbalikkan papan tanda 'closed', menandakan kafe mereka kini telah ditutup.
"Oohh, gojangiya(?)!" Dia jatuh terduduk. Nasib baiklah hanya ada aku dan seorang pelanggan yang sudah terlena je dalam kafe ni.
"Hihi, terkejut ke?" Seorang gadis yang menolak pintu sehingga lelaki itu jatuh tadi tergelak kecil. Lelaki itu berdecit lalu tersenyum sinis. Mereka berdua berjalan ke arah kaunter dan bersembang di situ.
Pesanan aku sampai, akhirnya. Tapi, pelayan yang menghantar pesanan aku ialah lelaki tadi. Aku memandang nametagnya, Jaemin.
Aku menahannya, "tumpang tanya, mana dia waitress yang selalu dengan awak tu eh? " keningnya terangkat sebelah. Hidung mancungnya digaru.
"Ah- awak ni Jungkook kan? Yang angkat Na- kawan saya haritu? Ah. Minah tu, dah balik hostel. Sambung belajar. Cuti semesternya dah habis." Aku mengangguk perlahan lalu memberikan senyuman sekilas.
Sedang aku menikmati teobokki aku, aku sedar yang Jaemin sedang memerhatikan aku. Gadis tadi menoleh sama.
Itu... Nahee?
XxXxXxXxXxXxX
Gojangiya(?) = TERKEJUT AKU MAK KAU OPOCOT. Ha mcm tu ah. Lol.
Btw korang tengok dah ep 13 hwarang? WEYH SWEET NYA BANRYU NGAN SOO YEON LIKE KAWEN SKRG PLS- k over .
Author dh tengok preview 15. Hm bukan nya author nk spoil, but yeh authour nak cakap yg nnti seonu meng- jengjeng HAHAHAHAH /nanges sbb sedih
Ost baru yg lgu hyolin tpi male ver tu sedih haih /dab tetiba
YOU ARE READING
direct mention
Fanfiction"kenapa BTS follow account makhluk ni?" adakah mikrofon dan teleskop dapat bersatu? #onhold