23

1.2K 118 14
                                    

jungkook

Kami baru sahaja selesai sidang media dengan pihak wartawan. Nampak macam dah selesai. Tapi aku still nak check keadaan Nahee. Aku harap sangat dia okay.

"Jungkook?" Taehyung memegang bahu aku lembut. Aku memandangnya dan perlahan-lahan senyum. "Yes,hyung. Kenapa?"

"Jungkook kau okay tak ni?"

Aku memandang wajahnya yang kelihatan risau. Aku mengeluh perlahan. Tak. Aku tak okay.

"Nahee... hyung rasa,dia okay ke??" Aku mengalih pandangan ke tempat lain. Cuba untuk elakkan daripada dia tahu perasaan aku sekarang.

"Jungkook nak hyung jujur or jaga hati Jungkook? Hehe..." dia ni cuba berlawak ke macam mana?

"Nahee tu perempuan, Jungkook. Mesti dia sensitif. Tapi, hyung yakin dia kuat. Jangan risau. Sekarang ni kita perlu fokus dulu dengan konsert kita. Dah selesai nanti kita cari jalan nak contact dia,nae?" Taehyung menggenggam erat tangan aku. Aku memandangnya semula dan memeluknya erat.

"Terima kasih, hyung..." aku bisikkan pada telinganya.

Jeongha

"Nahee... makan please?" Aku mengetuk pintu bilik Nahee untuk kesekian kalinya. Masih lagi tiada respon.

"Nahee?! Aku tak nak kau macam ni,kau faham tak?? Kau tak kesian ke dekat aku?? Kau tak sayang diri sendiri dah??" Aku menolak pintu biliknya dengan kuat. Namun hanya dibalas dengan jeritannya.

"Aku tak nak makan! Biar aku mati! Aku gemuk! Hodoh!! Aku tak layak hidup!!" Suara Nahee yang serak kedengaran. Lama kelamaan tangisannya didengari. Aku meletakkan makanan yang dibawa di atas meja di hadapan bilik ini.

Perlahan-lahan aku menyandarkan diri dan duduk di pintu bilik.

"Salah ke Jeongha? Salah ke aku ingin dicintai? Tak layak ke aku nak bercinta? Kenapa orang benci sangat dengan aku?? Apa salah aku??" Sambung Nahee.

Tak, Nahee. Kau tak hodoh. Kau tak salah. Mereka yang hodoh,bodoh. Mereka label orang macam-macam. Mereka buta, mereka tak nampak kecantikkan dalaman kau...

Kata-kata tu semua hanya terbuku di dalam hati sahaja. Aku tak dapat katakan apa-apa. Hanya tangisan sahaja yang mampu keluar sekarang.

Aku sedih. Ya. Memang Nahee gemuk dulu. Tapi dia berjaya transform diri dia. Dia berjaya berubah lebih sihat.

Bukan senang,dia diet. Dia exercise, macam-macam. Aku tahu susah dia macam mana. Sakit dia. Even dia dah berjaya pun, orang still judge dia. Aku.. aku tak faham kenapa.

Sebab dia tak kurus kering macam orang anorexia? Sebab dia tak seksi macam model Victoria Secret??

Tak. Jangan harap Nahee nak dedahkan semua tu. Nahee lain. And she's still beautiful even masa orang kata dia gemuk dulu. Infact masa tu dia tak gemuk pun.

Dan sekarang... looking at her... depressed lagi macam ni? Sakit aku tengok,sakit lagi dia rasa. Aku tak boleh tengok dia macam ni... aku-

Tiba-tiba pintu biliknya terbuka membuatkan badan aku hampir jatuh ke belakang namun dia memeluk aku dengan erat.

"Jeongha? I'm sorry..." bisiknya. Aku tersenyum lalu memeluknya semula.

"Makan okay? Kau kuat kan?" Dia mengangguk laju. Dan sesi peluk memeluk bersambung semula.

XxXxXxXxXxXxXxX

Seorang lelaki mengskroll newsfeed navernya. Berita tentang Nahee dan jungkook dibacanya dengan darah membuak-buak. Komen-komen netizen pula ibarat mencurah minyak kedalam api.

"Melampau. Dia ingat dia artis,dia hebat?? Cis. Kau tunggulah Jeon Jungkook... kau tunggu,"

Mata lelaki itu kembali membaca komen-komen di berita tersebut.

metaeorizz: biarlah kalau betul dorang couple pun kenapa kacau korang berak ke?

blvelune: omg! Bitxh ada hati nak rampas Jungkook aku!

lunemeteore: kalau aku tak dapat Jungkook,siapa pun tak akan dapat!

Matanya membulat. Terkejut. Sampai macam ni sekali? Hatinya tidak sedap memikirkan Nahee dan juga Jungkook. Mereka berdua dalam bahaya!

XxXxXxXxXxXxXxX
hahAHAHAHAHA hai sorry guys kena writer block duh beku otak tkde idea 😂😭😭

Btw ahahaha hambar bukannnnn maafkan author maaf sesangat. I'll improve ny ideas and writing skill. I'll try my best. So,how's your holiday? Tadi author gi cari keje woi penat giler. Ahahaha. Ohyes author ada ig baru ; iztsmd. Follow lah guys support sikit author ada post drawings ahahaha kkkchauuuu

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Jun 14, 2019 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

direct mentionWhere stories live. Discover now