JEON JUNGKOOK
"Weyh Jungkook, makanan ni berapa?" Taehyung mengunyah Tteobokki dengan lahapnya. Ceh aku yang bayar,kau yang makan. Aku mengerling.
"50 won. Kenapa?" Aku menepis tangannya lalu mengambil tteobokki sambil menjeling Taehyung. "Oh,kau bukan bayar dia 100 won ke tadi?" Aku membulatkan mata. Baki aku!!
Ah pantang aku orang menipu macam ni! Aku tengok ke luar tingkap. Mereka masih lagi di bawah! Sempat kejar!
Aku berlari menuruni tangga. Laju bagaikan wifi Bighit! Hah sebab tu kami menang ISAC muahahaha.
"YAH!!" Aku mengangkat muka. Tak sempat aku nak brake aku dah terlanggar seorang budak perempuan paras bahu aku. "Aduh,YAH!!! JEON JUNGKOOK!!" Aku terkejut sampai terbuntang luas mata aku dibuatnya dengar jeritan dia. aku memandangnya pelik. Dengan kelam kabut dia menutup mulutnya lalu menunduk hormat.
"Maafkan saya- ah, ni baki tadi... ah kamsamhanida!" katanya lalu berpusing untuk meninggalkan aku. ah jangan harap kau dapat lari,perempuan sombong!
"Sekejap!" aku menarik tangannya. Sejuk. Dia menoleh ke arah aku sambil menggigit bibir bawahnya. "Jangan marah saya!! Huwaa!!" matanya mula berair. aduh, dia ingat aku ni orang jahat ke?? Muka hensem macam ni dia nak takut??
"Eh,aku tak nak buat apa-apa lah! Yang kau tetiba nak menangis ni kenapa??" aku melepaskan tangannya. Dia menunduk sambil tersedu-sedan. aku menoleh ke kiri dan kanan. Kalau orang nampak ni mampus aku... Mesti orang ingat aku buat benda tak baik!
"Yahh!! Jangan nangis lah! Buruk muka nanti!" aku menggoncangkan badannya. Dia menepis tangan aku lalu mengangkat muka. "Kalau macam tu bagi aku balik-"
"Jungkook-ah! Kenapa lambat sangat?" Taehyung tiba-tiba menjerit dari atas. aku dan budak air liur meleleh dengan serentak menoleh ke arahnya. "Eotokke!" aku menoleh ke arah budak air liur meleleh tadi. Tiba-tiba dia jatuh.
"YAHH!!"
YOU ARE READING
direct mention
Fanfiction"kenapa BTS follow account makhluk ni?" adakah mikrofon dan teleskop dapat bersatu? #onhold