Author POV.
"Mana Park Jimat ni? Lama betul pergi tandas. Ke dia cuci tandas." Kata Jin. Taehyung memandang Jin pelik.
"Park Jimat? Siapa jimat?" Tanya Taehyung. Jin memandang Taehyung dengan wajah yang....... sukar ditafsir.
"Jimin"
"Pfttt hahahaha.... asal kau panggil dia Jimat wey...kelakar la" terhambur ketawa Taehyung di buat nya.
"Ye lah... asyik nak berjimat je.. stress aku di buat nya kau tau." Jawab Jin. "Alaa biasa la. Hidup ini kene berjimat cermat." Jin memutar bola matanya. Menyampah.
"Jap wey.. aku nak cari dia jap" kata Jin dan meninggalkan Taehyung masih ketawa.
Author POV end.
Jin POV.
Mana la si Jimin ni. Lama betul pi tandas nya. Ke dia cuci tandas. Pelik?. Tiba-tiba aku melihat beberapa orang berkerumun di depan pintu bilik doktor. Aku kehairanan dan aku pun berjalan ke arah situ.
"Tumpang lalu." Ucap ku. Aku melihat kejadian di hadapanku. Alangkah terkejut nya aku melihat. Park Jimat, i mean Park Jimin sedang di kipas oleh seorang yeoja.
"OMG! JIMIN! KAU KENAPA??" Jerit ku dan ke arah nya. Kelihatan dia separuh sedar dengan hidung nya yang berdarah. Alahai Jimin, asal dengan kau wey.
"Kenapa ngan dia ni?" Cemas ku. "Mianhae. Tadi masa saya nak bukak pintu, tiba-tiba ada seseorg melanggar dan saya melihat dia terbaring di sini." Jelas nye. "Kenapa tak panggil doktor?" Tanya ku. "Dah.. saya sedang tunggu doktor datang" kata nya.
Tak lama kemudian, Doktor dan seorang nurse sedang membawa kerusi roda. Aku menolong doktor mengangkat Jimin. This kid makan apa la. Berat doh aku nak angkat. Aigoo. Setelah itu, mereka membawa Jimin untk merawat nya. Alahai.. padahal hidung je berdarah.
"Errr awak kawan dia ke?" Tanya yeoja tadi. Aku berpaling ke arah nya sambil tersenyum.
"Nae."
"Maafkan saya. Saya memang x perasan dia tadi" ucap nya lagi. "Gwenchana. Mungkin salah dia jugak. Jalan tak tengok depan. Btw nama siapa?. Nama saya Kim Seok Jin. Awak boleh panggil saya Jin saja." Ujar ku . Yeoja itu tersenyum manis.
"Saya Park Hyo Seop. Panggil saya Hyo saja. Selamat berkenalan" ucap nya sambl tersenyum.
"Ouh..heheh ok la. Saya nak tengok kawan saya tu. Semoga berjumpa lagi. Annyoeng." Ucapku dan meninggal kan nya. Aigoo aku jumpa awek cun doh. Hahaha.. cantik nama dia. Macam orang nya. Tak seksi sangat aku tengok.
Jin POV end.
Taehyung POV..
Alahai.. aku bosan dah ni . Ni sama2 cuci tandas ke apa ni? Ate ke lama bebeno. Haih.
"Hyung" ucap seseorang dengan suara yang gedik mengalahkan adik aku je mamat ni.
"Apa kamu nak?" Tanyaku. Muka nya cemberut. "Ala hyung ni. Time kookie x ada, hyung rindu. Time kookie ada, hyung cakap macam tu. Leceh la hyung ni" kata nya dan merajuk. Haih budak ni. Merajuk je keje. Tak ada keje lain ke selain tu.
"Ehem.. yelah wahai Jeon Jungkook. Nak apa sayang, intan payung, buah hati kanda" terpaksa la aku cakap macam tu. Haih budak ni.
"Heheheh... hyung nak tau tak. Kawan hyung yang nama dia....... apa eh nama dia. Ji....ji..."
"Jimin?" Soalku.
"Hah! Jimin. Hyung tau tak, dia boleh nampak kookie" terbeliak mata aku nasib x keluar je mendengar kata2 Jungkook.
"Are you serious?" Tanya ku untuk kepastian.
"Yes!. Dan dia tengah pengsan sekarang. Sebab nampak kookie" katanya dengan selamba sambil menyilangkan tangan nya di dada.
"Are you kidding me, Jeon Jungkook" serius aku terkejut apa yang dia kata. Jimin nampak Jungkook? Biar betul mamat ni. Jungkook memutar bola mata nya.
"Hyung. I'm not kidding okey. I'm serious. Kalau hyung nak tau. Pegi la bilik rawatan" kata nya. Dan tiba-tiba dia menghilang. Aku apa lagi. Aku capai fon ku di atas meja. Dan berlalu keluar untuk mencari bilik rawatan Jimin.
This kid, kalau tak takut kn orang, tak boleh ke
Tbc...
YOU ARE READING
Hyung! Be Carefull. (Complete )
FanfictionSinopsis. Setelah 7 bulan Rapmon,Suga dan J-hope di sekolah juvana, mereka pon telah kluar dri tempat itu. Dan sikap mereka pon telah berubah dri jahat kepada baik. Syukur la. Mereka dah serik. Hoho. Tetapi satu perkara yang sering berlaku kepada Ta...