Part 13

120 13 1
                                    

Taehyung POV.

Sedang kami menjamu selera, tetiba hp ku berbunyi. Aku meletakkan sudu yang ku pegang tadi, lalu melihat hp ku siapakah gerangan yang mengaco aku sedang menjamu selera. Kaco je. Dia adalah budak pendek tu. Haih.

"Yeoboseyo. Nak apa Jimin?" Ucap ku dan mengambil sudu dan mengacau nasi di pinggan ku.

"Ko...korang" aku mengerut dahiku, dah kenapa mamat ni tetiba jadi gagap. Dan suara dia seperti orang yang sedang ketakutan.

"Kau kenapa Jimin? Asal suara kau ketakutan? Ada apa-apa yg terjadi ke?" Tanya ku risau. Ye aku risau. Risau la, sbb semenjak ni kami asyik menerima ugutan je. Jin yang sedang leka makan, terus memandang wajah ku. Untuk mengetahui ttg Jimin.

"Korang... aku nak...korang datang hospital Seoul sekarang. Ini...ini benda penting. Ppali!" Ujar nya lalu talian terputus. Aku memandang phone ku yang telah gelap lalu memandang Jin.

"Wae?" Tanya Jin.

"Molla. Tapi Jimin suruh datang hospital Seoul. Dia kata ada perkara penting." Jwb ku.

"Kalau macam tu, jom. Cepat habiskan makan tu" kata Jin lalu kami menyambung makan.

Skip!

Taehyung pov end.

Author pov.

Mereka berjalan menuju ke arah Jimin yg sedang duduk di luar wad sambil menunduk.

"Jimin!" jerit mereka. Jimin menoleh ke arah mereka. Jimin bangun dari duduk nya.

"wae? " tanya Jin.

Jimin memandang Taehyung.

"hmm jom masuk dalam. Nanti kau akan tau" ujar Jimin. Taehyung memandang Jin, Jin hanya mengangkat bahu menandakn dia jugak x faham dengan apa yg dikatakan.  Mereka akur.

Semasa Jimin memegang tombol pintu, tetiba dia merasakan sesuatu yang sejuk di tangan nya. Jimin menoleh, dan terlihat Jungkook sedang memandang nya dgn wajah sedih. Jimin terkedu.

"Jungkook" panggil seseorng. Mereka pandang ke arah suara itu. Taehyung.

"Wae? Kenapa halang?" tanya Taehyung. Jungkook memandang Taehyung lalu menundukkan kepala nya.

"Mianhae" ucapan terakhir sebelum Jungkook menghilang dari pandangan mereka.  Taehyung dan Jin berasa pelik.  Jimin hanya terdiam. Tiba-tiba pintu dikuak dan terlihat wajah Yein di hadapan. Yein hanya memandang nya sekilas lalu pergi berlari, mereka pelik.

"Eo?  Kenapa ngan budak tu? " pelik Jin.

"Entah. Jom la cepat. Apa yang kau nak tunjukkan Jimin-ssi" ujar Taehyung. Jimin akur lalu membawa Taehyung dan Jin masuk.

Mereka memandang namja yang sedang terbaring di atas katil. Makin lama makin dekat dan terlihat di wajah Taehyung seperti org terkejut begitu jugak Jin.

"Jung.... Jungkook? " namja yg terbaring tu memandang ke arah Taehyung.  Dahinya berkerut.

"Siapa awak" ujar namja tu dengan lemah.

Bagai di panah petir hati Taehyung mendengar kata² yang keluar dari mulut namja yang di panggil Jungkook tdi.  Bukan Taehyung sahaja yang terkjut malah Jin Dan Jimin jugak.

"Kamu x kenal hyung? " tanpa sedari, air matanya mengalir.

Tiba-tiba

KLIK!

TBC...

Sorry pendek... Heheh have fun

Hyung! Be Carefull.  (Complete )Where stories live. Discover now