Part 10

133 18 5
                                    

Author POV.

"Weh! Kita orang baru balik wey. Penat tak hilang lagi. Aku tak jumpa family aku lagi. Kang mereka risau macam mana?. And buat apa kita kat hospital ni?" Bebel Suga. Jungkook memgeluh pasrah. Penat dgr si gula ni bebel agak nya.

"Jom je la. Nanti kau tanya nurse kat kaunter tu, bilik budak lelaki berumur 18 tahun bernama Jeon Jungkook." Kata Jungkook. Jhope memandang Jungkook.

"Kenapa tak kau je yang bgth kami? Tak la penat kami nak tanya." Pelik Jhope.

"Erghh!!! Saje .. tu la balasan korang sbb korang buli aq." Tegas Jungkook dan menghilang kan dirinya. Suga memeluk tubuhnya.

"This kid!" Kesal nya..

"Dah la. Jom kita masuk" mereka pon masuk ke dalam hospital. Pada masa yang sama, Jin dan Hyo jugak sampai di perkarangan hospital tu. Mereka menaiki bas. Setelah membayar tambang bas, bas itu pon berlalu pergi.

Author POV end.

Jin POV.

Sekarang aku dan Hyo dah sampai. Ni hospital yang aku datang hari tu.

"Jin! Jom masuk" ajak Hyo. Aku tersentak dari lamunan dan mengikut langkah nya masuk. Dan aku nampak 3 orang lelaki macam aku kenal. Tapi kat mana ek?. Ahh lupakan lah.

Dan tiba-tiba....

*MENGHITUNG MENUNGGU MATI,  AGAR KAU JUMPA YANG DI NANTI*

Alahai hp aku berbunyi pulak. Aku melihat siapa kah gerangan manusia yang mengacau ketenteraman hidup aku ni. Nak date ngan Hyo pon x senang haih.

'KIM TAEHYUNG'

Alahai mamat ni nak apa? Aku slide untuk menerima panggilan.

"Yeoboseyo" ucap ku lembut. Padahal hati rasa macam ergghh!!! Tp kelembutan suara ku dibalas dengan suara yang agak menakutkan  tapi macam mintak kaki kat muka.

"YA!! KIM SEOK JIN!!! HANG PI MANA!!! AKU DAH LAPAQ HANG TAU DAK?!!!" Jerit manusia tu. I be like... errggh sabar Kim Seok Jin. Kau kene kontrol emosi kau depan awek depan ni.

"Ehem. Aku kat luar, ambk angin. Kenapa? Lapar ek? Masak sendiri" ucap ku selamba.

"WEY!! AKU MA----" Belum sempat Taehyung habis kan ayat, aku menutup talian. This kid. Boleh pekak aku, kau tau..erghh!! Geram!.

"Siapa call?" Tanya Hyo. Aku memandang nya dan menyimpan telefon ku di poket. Aku tersenyum ke arah nya dgn senyuman manis.

"Kawan." Ringkas ku. Dia hanya meng-ohkan sahaja. Lalu kami ke ingin menuju ke bilik adik sepupu Hyo. Baru selangkah..   tiba-tiba...


*MENGHITUNG MENUNGGU MATI, AGAR KAU JUMPA YANG DI NANTI*

Hp ku berbunyi lagi. Erghh!!! Nak apa lagi la mamat ni! Terus ku menjawab.

"Kau nak apa hah alien!" Geram ku. Tapi, siapa sangka, siapa menduga. Itu bukan alien a.k.a Taehyung.

"Siapa Alien kamu, Kim Seok Jin" tegas seseorang. Lalu aku melihat ke arah screen phone. And padan muka kau Jin, bukan alien tp Encik Lee Jeongmin. Ketua kau.

"Eh.. Encik Jeongmin ke. Saya ingat siapa tadi " sengih ku.

"Hmm! Hah ni saya dapat laporan yang kamu, Taehyung dan Jimin bercuti hari ni. Kenapa ya?" Tanya Encik Jeongmin.

"Ouh, semalam kami bertiga masuk hospital. Taehyung hampir kene langgar dengan traller, Jimin terlanggar pintu, sampai berdarah hidung nya. Nasib x patah. Saya pengsan semalam sebab....er....hah..sebab saya demam." Ujar ku dgn panjang lebor. Semua betul, tp part aku tipu je la. Tak kan la nak bagi tahu mamat ni aku pengsan sebab nampak hantu.

"Ouh yeke. Hmmm sebenarnya, saya ada benda nak bagi tahu korang bertiga. Boleh tak korang datang sekejap di pejabat saya?" Ujar nya. Alahai ni sorang lagi. Aku baru nak bersama Hyo! Yash!!.

"Ouh boleh2...nnty kami datang."

"Ouh ok kalau macam tu. Saya tunggu ne."

"Ne."

Talian di tutup. Aku mengeluh terus memandang Hyo yang dari tadi duk usha muka aku yang hensem ni.

"Hmmm. Hyo, sorry saya x dapat nak join awak ziarah adik sepupu awak. Boss saya panggil saya." Kata ku.

"Ouh x pe la kalau  macam tu, lain kali boleh dtg lagi" ujar nya sambil tersenyum manis.

"Ok la. Saya pegi dulu. Annyeong." Aku terus melangkah pegi meninggalkan gadis idaman ku itu..huhu... nasib la kau Kim Seok Jin.

Jin POV end.


Pada masa yang sama..


Taehyung POV.


"Ish! Jin ni. Aku x habis cakap dia pegi off! Huh!" Kesal ku. Aku melihat sebelah ku. Dan terdapat makhluk yang x cukup kalsium sedang menatap hp nya. Dia ni dari semalam duk main hp dia. Aku menjenguk sedikit apa yang di tulis.


Seperti di perhatikan, Jimin memandang aku.


"YA!! APA KAU BUAT!" jerit nya. This kid.


"Woi! Sakit telinga aku. Kau buat apa? Dari semalam aku tgk duk main hp je" kata ku dengan nada marah+tertanya-tanya. Jimin memandang hp nya kembali.

"Tak ada apa. Mesej ngan kawan lama." Ringkas. Tapi aku faham. Huh! Bosan doooo aku nak buat apa ni. Lapar? Ofc la. Huhu jahat kau Jin. Kau biarkan aku kelaparan . Budak sebelah ni bukn lapar pun. Kalau lapar hp tu dia makan. Uhuk.

Tiba-tiba..

MELEPASKAN MU, BUKAN MUDAH BAGIKU UNTUK MELALUI SEMUA INI

Hp ku berdering. Dan tertera nama 'Kim Seok Jin' erghhh.. tau pon ingat kawan.

"Yeoboseyo"

"Encik Jeongmin panggil pi pejabat dia. Ajak Jimin sekali. Sekian"

TUT TUT TUT.

WHAT THE???? Erghhh!! Aku x habis cakap lagi. Aku berpaling ke Jimin. Tersengih-sengih. Macam kerang busuk. Haih.

"Jimin! Encik Jeongmin panggil" Jimin memandangku. Dgn wajah blur.

"Bo?"

"Kau nak aku ulang, atau aku patah kan tulang kau" kesal ku. Jgn memain ngan aku. Aku kalau lapar, mmg aku nak belasah orang je. Haih. Jimin seperti memahami dan mengikuti ku ke pejabat Encik Jeongmin.

Apalah yang Encik cermin tu nak. Haih

TBC......

SORRY X BERAPA BEST SANGAT HUHU. Vote tau thanks ^^

Hyung! Be Carefull.  (Complete )Where stories live. Discover now