Aku membuka mata ku. Hmmm dah malam. Lama jugak aku tidur. Aku duduk memandang sekeliling. Bosan wooo. Mana Jimin ngan Jin ni. Tak kan la suruh aku duduk sendirian kat sini. Huhu. Tiba-tiba aku merasa seram sejuk. Bulu roma ku menaik. Dan ada angin halus melintasi ku membuatkan rambut yg menutup dahiku ini terselak sedikit. Aku memandang tingkap. Patut la. Tak tutup tingkap rupenya.
Aku pon bangun menutup tingkap. Selesai saja. Aku ingin ke katil ku semula. Dan apabila aku berpaling, aku terkejut melihat seseorg di hadapan ku sedang tersengih. Dan....
Taehyung POV end.
Author POV.
"Huaaa!!!! Omma!!! Hantu!!!" Jerit Taehyung. Dia jatuh terduduk sambil menutup mata nya.
"Ya!HYUNG! NI SAYA LA"Jerit namja tu. Taehyung berhenti menjerit dan perlahan-lahan memandang wajah namja itu. Terlihat namja itu sedang membuat muka tak bersalah. Mata Taehyung mula berkaca-kaca. Taehyung bangun terus memeluk namja itu. Ya, dia la Jeon Jungkook. Org yg Taehyung rindu selama ini.
"Jungkook-ah! Huhu bogosippo!" Katanya. Jungkook membalas pelukan itu. "Nado hyung. Jom la. Hyung kene rehat" kata Jungkook selepas dia melepaskan pelukan itu. Jungkook mengiringi Taehyung ke katil nya. Suasana hening seketika sehingga Taehyung membuka mulutnya.
"Kookie. Hyung nak tanya.. kamu ke---" belum sempat Taehyung habis kan ayat, Jungkook memotong percakapan nya.
"Nae! Hyung ni bukan nak hati2. Tau la rindukan kookie, tapi jangan la khayal." Kesal Jungkook sambil memuncungkan mulutnya. Taehyung terkebil-kebil. Pelik. Macam mana dia tahu kalau Taehyung nak tanya soalan itu.
"Wae?" Taehyung tersentak lalu menggeleng.
"Hyung!" Panggil Jungkook. Taehyung memandang nya. "Wae?" Tanya Taehyung. "Hyung! Saya nak hyung kene hati-hati sekarang ni" kata Jungkook dengan membuat wajah serius.
Author POV end.
Taehyung POV.
"Hyung! Saya nak hyung kene hati-hati sekarang ni" kata Jungkook dengan membuat wajah serius. Aku memandang nya pelik. Hati-hati? Kenapa? Tak kan di sebabkan aku ni hampir kena langgar tadi, dia cakap dengan aku dengan muka yang errr sukar ditafsir.
"Kenapa? Hyung memang selalu hati-hati. Cuma tadi je hyung macam berkhayal tadi" jawab ku. Dan aku melihat Jungkook membuang muka.
"Hyung, saya pesan kat hyung. Tolong hati-hati. Akan ada yang berlaku lagi selepas ni" kata Jungkook. Aku bertambah pelik. Apa maksud dia? Baru sahaja aku membuka mulut, Bunyi ketukan pintu wadku berbunyi. Aku berpaling. Dan terlihat dua org manusia masuk ke wad ku. Haih siapa lagi kalau bukan Jin dan Jimin. Aku kembali berpaling ke Jungkook, tapi dia dah hilang.
Dan serius aku baru perasan, muka Jimin pucat.
"Kau kenapa Jimin? Muka pucat semacam?" Tanyaku pelik. "Entah la Taehyung. Tadi aku suruh dia masuk dulu sebab ada barang nak ambk dalam kereta. Bukan nya msuk. Tapi tercegat kat sini.. pelik aq" ujar Jin panjang lebar. "Aku...aku" jimin tergagap. Entah kenapa ngan mamat ni. Aku pun tak tahu.
"Ish abaikan. Hmmm Jin, hehehe nak makanan" sengih aku. Jin menghulurkan plastik yg berisi bekas makanan. Aku mencapai nya.
"Hmmm korang. Aku nak pergi tandas jap." Kata Jimin dan berlalu pergi tanpa menunnggu keizinan kami (apakah). Aku memandang Jin. Jin mengangkat bahu nya tanda tidak tahu.
B
T
S
-------
Jimin POV.
Aku memasuki tandas dan berdiri di hadapan cermin. Sesekali aku membasuh muka ku dan kembali melihat wajah ku di cermin. Apa yang aku nampak tadi. Siapa dia? Kenapa cara dia berjalan menolong Taehyung tadi macam...... kaki dia......tak jejak tanah.
Muka dia pucat, mata nya berwarna biru. Baju putih... ahhhh!!! Kenapa aku rasa seram sejuk. Aku kembali membasuh muka.
"Hyung boleh nampak saya?" Aku tersentak. Lalu dengan perlahan aku mengangkat wajah ku menatap cermin. Seorang namja sedang memerhati ku sambil memeluk tubuhnya. Aku menelan liur. Namja ni yang aku nampak tadi. Aku melihat kaki nya. Kaki nya menjejak tanah.
"Saya tanya ni!" Aku tersentak lagi.
"Memang la saya nampak awak. Awak kan manusia" kata ku. Dia mengangkat sebelah kening nya. Pelik mungkin. Tiba-tiba dia muncul di hadapan ku sekelip mata. Aku terkejut..
"Memang la saya manusia.. tapi itu dulu. Sekarang saya hantu." Katanya selamba.
Wait!
Hantu?
Apa dia cakap ni?
Kaki ku mula menggeletar.
"A..apa... maksud awak?" Aku ingin kepastian. Namja itu membuat senyuman sinis.
"I'm.......GHOST! BOH!" Tiba-tiba saja perkataan 'ghost dan boh' itu dikuatkan..
Aku apa lagi... mengorak langkah berlari keluar dari tandas itu.
Apa ni... kenapa nasib aku hari ni...huaa!!!!
Aku berlari sekuat hati untuk menuju ke arah bilik Taehyung. Sedang aku dashi run run run. Tiba-tiba ada sesuatu benda keras yang aku terlanggar.... dan semua menjadi gelap.
TBC
...Btw x sngka spek mata jimin sama ngan saya oho ! ><
YOU ARE READING
Hyung! Be Carefull. (Complete )
FanfictionSinopsis. Setelah 7 bulan Rapmon,Suga dan J-hope di sekolah juvana, mereka pon telah kluar dri tempat itu. Dan sikap mereka pon telah berubah dri jahat kepada baik. Syukur la. Mereka dah serik. Hoho. Tetapi satu perkara yang sering berlaku kepada Ta...