Beberapa bulan kemudian....
Hyo sedang bersiap di bilik pengantin. Katanya nak ikut adat orang Malaysia katanya. Hmm... Jin pon ikut jelah. Tapi tak la akad nikah di masjid.. Tp di rumah.
Izzah sahabat nya dari Malaysia datang mendandani Hyo seperti make up orang Malaysia.
"Perfect! " Kata Izzah dengan teruja apabila melihat Hyo dimekap by dia. Hoho.
Hyo tersenyum ke arah Izzah
"Thanks izz. Huhu tak sia² aku kenal kau masa Kat Fb hari tu" Kata Hyo. Izzah tersenyum melihat Hyo.
"No hal la. Lagipon aku teruja tgk kau pakai macam ni. Sopan. Cantik lagi. Hehe" puji Izzah Hyo dah tersimpul malu.
KLIK!
"Noona, dah siap ke? Pengantin lelaki dah sampai. " kata Jungkook sambil dari luar. Hyo memandang Jungkook.
"Nae! Nanti noona datang" ujarnya. Dan Jungkook meninggalkan mereka. Hyo memandang Izzah. Kerana Izzah sahaja yang ada. Yein? Tetiba dia hilang.
"Jom Hyo. Aku jadi pendamping kau." Kata Izzah lalu mengambil kipas di katil nya.
"Izz, aku nervous la " ujar Hyo. Izzah memandang Hyo. Lalu tergelak kecil.
"Tak ada apa la. Jom." ajak Izzah. Hyo menarik nafasnya lalu di hembusnya dengan perlahan.
"Ok. Khaja" Izzah mengapai tangan Izz lalu menuruni tangga. Sampai sahaja di bawah, terlihat Jin sedang memakai baju melayu bersamping. Hyo tersenyum ke arah Jin. Jin membalas. Lalu izz membawa Hyo ke belakang pengantin. Semua memakai Baju melayu. Mengikut adat melayu katanya. Izz tersenyum bangga. Tak sangka mereka suka adat orang Malaysia. Sebagai orang Malaysia. Memang kene bangga la. Kembang hidung. Izz yang berpakai baju kurung purple berserta tudung shawl nya itu memandang Taehyung. Baju sama tu!!!. Teruja pulak si Izz ni. Tp dia cover.
"Okay? Semua dah? Mari kita mulakan" Kata tak kadi yang diupah dari Malaysia merangkap bapa si Izzah. Semua mengangguk.
Tok Kadi menghulurkan tangan. Lalu di sambut oleh Jin.
"Kim Seok Jin. Awak dah sedia ke? " Tanya Tok Kadi itu. Jin menghelakan nafasnya. Tenang. Semalam dia belajar ucap akad dengan Tok kadi ni. Dan di sorak oleh Jimin, Taehyung dan Jungkook.
Jin mengangguk.
Lalu Tok kadi itu membuatkan akad. Dengan satu hela nafas dia dapat menjawab.
"Sah? Sah? " Tok kadi itu menoleh ke Kiri dan kanan. Dan sekeliling nya berkata sah. Apa lagi, lega la mereka.
---------------------
Izzah berjalan sekeliling rumah Hyo. Dia tak sangka dapat kawan dari Korea, lepas itu, dapat pulak dia melihat perkahwinan melayu di situ. Huuuu tak sangka Wey. Sedang dia berjalan, dia ternampak seorang namja sedang duduk di atas bangku di taman. Berbaju purple sepertinya.
Dan dia tau siapa dia. Izzah mendekati namja itu.
"Annyeong " ucap Izzah. Namja itu menoleh ke arah Izzah. Lalu diberi senyuman kepada Izzah. Izzah membalas.
"boleh saya duduk? " Tanya Izzah. Namja itu mengangguk. Izzah duduk di sebelahnya. Jarak mereka 7cm. Tak leh dekat². Bukan muhrim.
"Awak kawan Hyo ke? " Tanya Namja tu. Izzah memandang namja itu.
"Nae. Saya Izzah. Awak boleh panggil Saya Izz." ucap Izzah.
"Saya Taehyung. " kata namja bersama Taehyung itu. Izzah mengangguk.
YOU ARE READING
Hyung! Be Carefull. (Complete )
FanficSinopsis. Setelah 7 bulan Rapmon,Suga dan J-hope di sekolah juvana, mereka pon telah kluar dri tempat itu. Dan sikap mereka pon telah berubah dri jahat kepada baik. Syukur la. Mereka dah serik. Hoho. Tetapi satu perkara yang sering berlaku kepada Ta...