Part 7

137 20 0
                                    

Tiba-tiba.


"Err cari siapa?" Tegur seseorg.. kami menoleh. Alangkah gembira nya kami, mereka adalah Detektif yang terkenal tu!!!! Kyaaa!!!...



Suga POV end

Author POV.


"Detektif!!" Jerit mereka lalu memeluk mereka. Rapmon memeluk Jin, Jhope memeluk Jimin dan Suga memeluk Taehyung. Jungkook? Hanya memandang mereka dengan pandangan menyampah. Jin , Jimin dan Taehyung terkebil-kebil mata mereka.


"Err korang buat apa kat sini?" Tanya Taehyung setelah mereka melepaskan pelukan.


"Hehehe kami......" tiba-tiba kata2 Jhope terhenti apabila terlihat Jungkook. Automatik muka nya berubah pucat..



"Kau kenapa Jhope?" Tegur Rapmon.



"T...t....tu...." Rapmon pelik dan memandang sama arah Jhope (alaaa faham2 je la) begitu juga Suga. Serta merta muka mereka pucat.


"Ju...ju....jung...jungkook?" Serentak mereka. Jungkook memutarkan bola mata nya. Menyampah.


"Nama aku Jungkook la. Bukan. Jujujungkook" kesal Jungkook.


"Mereka nampak kamu?"pelik Taehyung.



"Okey la. Macam ni. Jom semua kita masuk ke dalam. Nanti saya explain lebih lanjut ok" kata Jungkook serta merta hilang dari pandangan mereka.


---------


Semua memandang Jungkook yang sedang berdiri di hadapan mereka.



"Okey. Korang nak tau kan kenapa korg yg lagi tiga org ni nampak saya kan?"


Mereka mengangguk.


"Korang nak tau kan kenapa korg semua terpilih kan?"



Mereka mengangguk.



"Korang......."


"Dey! Cepat la! Lambat la kau ni" kesal Rapmon. Jungkook memandang tajam ke arah Rapmon. Rapmon terkedu.



"Kookie-ah. Cepat la.. kenapa?" Kini Taehyung bersuara dgn nada lmbut.



"Okey la. Sebenarnya orang yg nak cuba sakiti hyung adalah antara ahli keluarga mereka bertiga ni" ucap Jungkook. Jimin , Jin dan Taehyung memandang antara satu sama lain lalu memandang budak bertiga yg terpinga-pinga tu.



"Siapa?" Tanya Jimin.


"Cari sendiri!! Huahahahah" gelak Jungkook lalu dia hilang dari pandangan...

"Haish! This kid! Macam mana kita nak tau orang tu" kesal Jin sambil memeluk tubuhnya. Taehyung mengeluh pelan. Tak tau nak buat apa.


-------


Sebenarnya Jungkook hanya hilang dari pandangan mereka. Tp dia tidak berganjak dari tempat itu. Dia memandang Taehyung sedih.


"Mian hyung, saya tau sape dia. Tapi biar hyung cari sendiri. Kalau saya bagitahu hyung siapa dia, mesti waktu saya bersama Hyung sekejap. Hyung saya rindukan hyung walaupon hyung bukan  abg kandung saya. Hyung jgn risau, saya akan jaga hyung kalau hyung dalam bahaya. Termsuk semua" desis hati Jungkook. Lalu dia pergi dari situ.


TBC....

Sorry x berapa nak best huhukkk....

Hyung! Be Carefull.  (Complete )Where stories live. Discover now