Taehyung pov...
Kim Donghyun. Dia kawan aku masa dalam latihan Detektif dulu. Kenapa dia culik aku.. Apa salah aku?!
"Ya! Kenapa kau culik aku hah?! Lepaskan aku!! " jeritku sambil meronta - ronta. Dia ketawa. Derr aku ada buat lawak ke sampai dia gelak macam hantu.
"kau tak tau ke apa salah kau hah Kim Taehyung. Sebabkan kau, aku kene buang keje. Kau tau! " Aku tersenyum sinis.
"ceh! Kau yang buat hal, aku pulak yang kne... Apa masalah kau hah.?! " memang betul kata ku kan. Dia yang salah. Dia yang sabotaj aku. Gila punya mamat!
"Heh! Aku buat hal sbb aku nak kau kluar dari situ. Kau tau,kau menyemak je dalam office tu. Jeongmin tu asyik utama kan kau. Kau tau... Sebelum kau masuk, Jeongmin tu asyik utama kan aku! Tp kau! Sejak kedatangan kau, dia lebih kan kau! Padahal keje kau sama je ngan aku!" marah Donghyun.
"Heh! Kau mmg keje tak bagus. Kau keje memain. Macam mana orang nak ngan kau. #mohon jgn jadi macam Donghyun. " kataku. Hah kau tgk. Aku siap buat # lagi kau hado.
"KAU!!! "
BUK!
Satu tumbukan hinggap di pipi mulus(?) ku. Dapat aku rasa cecair di bibir ku. Tak guna. Mana acik main kaso wei... Mentang² tangan kaki aku kene ikat. Sesuka Suki suko dia je nak tumbuk aku. Ingat pipi aku ni bantal ke.
"WOI! MANA ACIK MAIN KASO... X GUNA KAU DONGHYUN! " jerit ku tambah marah.
"Heh! Kau cabar aku Taehyung. " aish! Geram pulak aku dgn mamat ni.
KLIK!
Pintu gudang di buka. Dan terlihat seorang lelaki berjalan ke arah nya. Siapa pulak dia ni?
"boss.. Kami dah dapat dia" Dia? Siapa dia? Siapa pulak yang diculik nyeee... Bawa bertobat le Donghyun oii... Donghyun memandang sinis ke arah aku. Dah kenapa?
"Hmm bawak dia masuk" Lelaki itu mengangguk. Donghyun memandang aku kembali.
"Aku ada hadiah untuk kau, Taehyung " Bisik nya. Hadiah? Birthday aku ke hari ni? Bukan dah lepas ke?
"Kau merepek apa ha?" dia tak menjawab aku.
Pintu gudang di buka lagi. Dan lelaki tadi membawa seorang lagi lelaki Dan yang pasti lelaki di tangan nya tak sedar kan diri. Lemah semacam je. Lalu lelaki tadi menolak lelaki di tangan nya hingga lelaki itu jatuh terbaring di depan aku. Membulat mataku melihat lelaki pengsan itu.
"JIMIN! DEY MACHA! KAU BUAT APA HA DEKAT JIMIN!" marahku. Hah kan dah keluar bahasa macha.
"Heh! Sebab dia aku jadi macam ni. Dengan kawan kau sorang lagi tu. Haih! Itu la lain kali jangan buat hal ngan Kim Donghyun. " katanya. Aku mengetap bibir sambil memandang Jimin. Darah mengalir di dahinya. Yang pasti diorg ni pukul Jimin guna kayu di kepala. Tak guna!
"Kau! Aku akan balas apa balik dekat kau! Kau ingat polis tak dapat detect kau ke hah! Kau PABO!!!!!" kesal ku... Mataku memerah. Wey.. Kau boleh sakitkan aku. Tp bukan kawan aku!
"Hoi! Kau sape nak panggil aku PABO! hah! " marah Donghyun.
"Aku manusia. Tapi aku rasa kau bukan manusia.. Tp BINATANG! "
BUK!
Sekali lagi tumbukan itu terkena pipi ku lagi. Rambut ku digenggam oleh Donghyun. Tak guna. Sakit! Kepalaku di dongakkan melihat muka Donghyun yg tak hensem tu.
YOU ARE READING
Hyung! Be Carefull. (Complete )
Fiksi PenggemarSinopsis. Setelah 7 bulan Rapmon,Suga dan J-hope di sekolah juvana, mereka pon telah kluar dri tempat itu. Dan sikap mereka pon telah berubah dri jahat kepada baik. Syukur la. Mereka dah serik. Hoho. Tetapi satu perkara yang sering berlaku kepada Ta...