Hyo POV.
Aku melihat Jin hingga dia hilang dari pandangan ku. Aku mengeluh. Yeahh sejujurnya aku memang suka kat dia. Tapi dia suka ke kat aku? Haih kau ni Hyo datang sini nak melawat adik sepupu haih. Aku pun berjalan ke wad adik sepupu ku.
Sesampai di sana, aku terdengar ada orang bercakap. Ehh tak kan Jungkook dah sedar? Aku terus membuka pintu dan terlihat tiga orang namja sedang belasah sesama sendiri. Aku terkedu.
Hyo POV end
Rapmon POV.
Setelah dapat tahu di mana wad Jungkook, kami bertiga ke arah bilik tersebut. Sesampai kami di sana, aku yang berada di hadapan sekali, membuka pintu bilik itu. Aku terkejut+hampir nak pengsan melihat seorang namja yang terbaring lemah dengan menggunakan bantuan pernafasan.
Jhope dan Suga menerja masuk jugak terus seperti apa yang aku buat sekarang ni. Kami bertiga berjalan perlahan kearah nya. Ya memang betul. Itu Jungkook, Jeon Jungkook. Namja yang kami buli tu. Apa yang terjadi ni. Aku pening sekarang ni.
"Wey! Jangan cakap ni Jungkook ek?" Kata Jhope dalam keadaan masih terkejut. "Aku rasa betul la. Tapi macam mana benda ni boleh jadi? Aku tak faham" kata Suga. Aku hanya diam. Aku pun tak faham. Kalau ni Jungkook? Habis tu siapa yang kacau kami tadi? Siapa yang kami jumpe kat rumah detektif Taehyung beberapa bulan lepas. Haish. Pelik.
Tiba-tiba Jungkook datang.
"Korang!" Kami tersentak. Lalu memandang Jungkook.
"So dah percaya?"
"Ye....tapi pelik la. Kenapa kau terselamat? Kenapa kau tak cakap kau ada kembar?" Pelik ku.
"Amboi. Doakan aku mati ke? Haish! Memang tak la aku nak cakap. First day sekolah hari tu, korang buli aku terus" ujar nya sambil memeluk tubuh.
"Hmmm btw kan, banyak soalan aku nak tanya kau." Kata ku lalu memdekati nya. Jungkook membuat muka seperti *apa-kau-nak-tanya-aku*.
"Tadi tu siapa? Dengan muka penuh darah. Pastu! Kenapa kau tak bangun dan berkata kepada detektif Taehyung sendiri?" Pelik Ku. Jungkook mengeluh
"Kalau aku bangun, aku tak akan ingat sesiapa lagi. Termasuk kau, nama aku sendiri, malahan Taehyung hyung pon aku x akan kenal. Sebab tu. Aku ambik masa sikit." Katanya.
Rapmon POV end.
Author POV.
"Lagi satu?"
"Ouh yang tu? Tu la kembar aku. Sebenarnya dia mati dalam perjalanan ke hospital setelah dapat aku aku jatuh bangunan. Hmmm sedih doh dgr cite macam tu" kata Jungkook dgn nada sedih.
"Ouh! Hah! Satu lagi!" Semua memandang Suga.
"Apa dia?" Pelik Jungkook.
Suga berfikir sejenak.
"Hmmm aku lupa. X ada apa la hhehehe" sengih Suga dan mendapat satu gelutan di lehernya. Iaitu Rapmon mengelut lehernya. Tiba-tiba.
KLIK!
Semua mata memandang ke arah pintu yang di buka oleh seseorang.
"Eo? Awak?" Serentak semua kecuali Jungkook. Hyo berjalan ke arah mereka setelah menutup pintu.
"Kenapa kamu semua datang sini?" Tanya Hyo sambil mengangkat keningnya sebelah. Pelik.
"Ouhh sebab Jungkook----" kata-kata Jhope terpotong apabila Suga menutup mulut nya. Haish mamat ni, kenapa la suka sangat terlepas cakap. Suga tersengih ke arah Hyo . Hyo mengerut dahinya pelik.
"Se-sebab....Jungkook....hah! Jungkook bff kami! Heee" kata Rapmon sambil tersengih. Jungkook yang berada di situ hanya memutar bola matanya. Menyampah.
"Ouhh yeke.. hmm tak pe. Kamu semua lawat la dulu. Nanti saya masuk balik" kata Hyo sambil tersenyum. Mereka hanya mengangguk seperti burung belatuk. Dan tersengih. Hyo meninggal kan mereka. Mereka menghembus nafas lega. Semua memandang ke arah Jhope.
"Apa? Aku tak salah dalam hal ni" kata Jhope dgn selamba.
"Jungkook kau kata kau akan amnesia kan bila kau tersedar di alam dunia?" Tanya Rapmon.
"Pffttt!!! Bahasa sains bhai. Amnesia" kata Suga dgn ketawa. Rapmon memandang tajam ke arah nya.
"Yups!"
"Okey, sebelum tu boleh tak kami tau, siapa lelaki yang membahaya kan ketiga-tiga detektif tu?"tanya Rapmon.
"Betul nak tau ni?"
"Yeeeeee......"serentak semua.
"Okey, jgn terkejut ek."
"Yeeeeee....."
"Dia adalahh......"
TBC.....
Sorry klo x best...huhu...dah kehabisan idea. Dan sorry lambat update hehe. Btw happy reading
YOU ARE READING
Hyung! Be Carefull. (Complete )
FanficSinopsis. Setelah 7 bulan Rapmon,Suga dan J-hope di sekolah juvana, mereka pon telah kluar dri tempat itu. Dan sikap mereka pon telah berubah dri jahat kepada baik. Syukur la. Mereka dah serik. Hoho. Tetapi satu perkara yang sering berlaku kepada Ta...