Part 17

125 15 0
                                    


Di gudang.....

Jimin POV.

Aku mencelik kan mata ku. Sekali.. Lalu ku tutup kerana pedih. Sekali lagi aku buka. Kabur. Aku mengerdipkan mata ku beberapa kali. Sakit di kepala ku terasa. Apa yang dah jadi? Kenapa aku rasa sakit kat kepala. Lalu ke tunduk ke bawah. Kemeja ku yang berwarna putih itu di lihat. Darah? Asal ada darah pulak ni. Aku pelik. Baru je aku nak memegang tangan ku, tapi terasa di tahan. Tanganku di ikat! Tak guna siapa yang berani mengikat tanganku yang comel ni. Ehem sory.. But mmg tangan aku kecik. Kalau di ukur dengan Taehyung. Dia beso lagi. Wait! Taehyung. Baru aku ingat.  Aku ingin menoleh Kiri dan kanan. Tp kepala ku sakit. Haih! Siapa la yang pukul aku ni. Tak guna betul! Dengan perlahan, aku menoleh ke kiri. Aku melihat seseorang yang amat aku kenali sedang berlumuran darah.

"TAEHYUNG!" panggil ku. Tapi dia tak sedar jugak. Baru lepas kene belasah ke apa budak ni. Jarak nya antara aku Dan dia hanya hanya beberapa meter. Aku sepak kaki dia. Still sama. Aku mengetap bibirku. Dengan sakit kat kepala aku ni lagi.. Haih. Pasrah je lah.

KLIK!

Pintu dibukak. Aku melihat siapakah gerangan manusia tu.

"Oh.  Dah bangun Jimin? " Tanya nya dengan senyuman sinis. Aku melihat dia dengan riak terkejut. Donghyun? Jadi memang betul la apa yang aku dengar hari tu. Erghhh!!! 0

"KAU! APA KAU NAK HA! KENAPA KAU CULIK KAMI! " bentakku. Aku mengetap bibirku menahan geram. Dia ketawa sinis.

"heh. Tak kan kau tak tau apa yang kau buat beberapa bulan yang lalu masa aku kerja ngan korang? " sinis sahaja kata² nya. Ye. Aku la yang membongkarkan rahsia sabotaj nya bersama Jin. Tapi dia yang salah.

"Salah tetap salah! Kau tak boleh buat macam ni." kesal aku.

"Erghh!!!! Aku buat macam ni pon, sbb aku nak korang tau! Yang aku ni adalah orang yang tak boleh di tandingi! Kau faham. Penyiasatan aku lebih baik dari dia ni! Kau tau! " kelihatan muka nya memerah menahan amarah. Ceh! Ingat aku takut ke?

Aku tersenyum sinis.

"Penyiasatan kau lapok Wey... Sbb tu Detektif Jeongmin tak suka kat kau?" sinis ku.

BUK!

satu tumbukan hinggap di pipi kanan ku. Kepala ku tergerak ke kanan akibat pukulan kuat itu. Lalu dicengkamnya rambut ku. Lalu menghadapkan muka dia ke muka ku. Sakit dohhhhhh.!!!

Aku hanya mengetap bibirku menahan sakit. Sambil melihat muka nya. Terasa cecair di bibirku.

"Kau dengar sini ek. Aku ni jenis kalau aku cakap, aku tunaikan tau. Aku tau kau dengar apa yang Hyunseong cakap betul? Dan now... " katanya dan melepaskan cengkaman di rambut ku. Lalu aku melihat tangan nya yang merah. Mungkin darah aku. Menyelup poket. Dia mengeluarkan pistol. Aku membulatkan mataku. Tak! Tak mungkin dia nak bunuh Taehyung depan aku. Jantung ku berdebar-debar.

Lalu pistol itu di alih kan ke arah kepala Taehyung. Weyyy jantung aku nak tercabut weyyy...

"Andwae! Jebal! Jgn bunuh Dia. Kalau kau nak bunuh, kau bunuh aku! Jebal" serta merta air mataku mengalir. Siapa tak nangis wei, kwn di buat sebegitu.

Donghyun memandang ku.

"Heh! Tak sangka kau ni lemah. Siap nangis lagi. Ahhahaha" ketawa nya bersama budak bernama Hyunseong tu.

"Stop! Sape suruh kau gelak"kata nya kepada Hyunseong. Hyunseong terus senyap.. Wey. Sempat lagi diorg buat lawak. Donghyun terus memandang ku

"Kau nak aku bunuh kau? Rasanya sama je. Aku bunuh Taehyung dulu. Kau jangan risau.. Aku akan bunuh kau jugak. " katanya sambil memainkan pistol nya ke wajah ku. Lalu dia menghalakan pistolnya kembali ke arah kepala Taehyung.

"No! Andwae!!! " jerit ku. Tak! Dia tak boleh bunuh Taehyung. Sbb aku Taehyung jadi mangsa. Aku menundukkan kepala ku. Aku menutup mataku. Aku salah! Aku salah! Tak henti² air mata ku jatuh.

Dan.....

BANG!

BUK!

Jimin POV end.

----------------

Author pov.

Jungkook telah sampai di hospital. Dia masuk ke wad nya. Dan terlihat Suga, Jhope dan Rapmon sedang duduk di sofa. Mereka berdiri memandang Jungkook.

"Jungkook-ah" panggil mereka. Jungkook hanya diam. Geram di hati nya.

"Kenapa korang masih di sini? " Tanya nya dgn nada yang dingin. Mereka memandang antara satu sama lain.

"Kau tak ingat ke apa yang jadi Kat kita orang? " tanya Rapmon. Yang lain mengangguk. Jungkook menaikkan kening sebelah nya seperti bertanya *Maksud kau*

Mereka mengeluh.

"Kami......... " tak sempat Suga menjawab, tetiba Jungkook ketawa. Mereka bertambah pelik.

"Hahahahha okay tak lakonan aku? Aku kenal la korang. Korang dah tobat. #rapperlinetobat hahah" tak henti² dia ketawakan budak 3 orang tu. Mereka membuat muka cemberut. Tak guna punya budak.

"Aduh... Lawak betul korang ni" kata Jungkook sambil berjalan ke katilnya.

"Tak lawak okey" kata Jhope kesal. Jungkook memandang Jhope dan yang lain. Sisa ketawa nya masih terdengar.

"Okey². Sorry ². Apa hajat tuan hamba bertiga datang berjumpe dengan beta? " Tanya Jungkook sambil menahan ketawa.

"Sebenarnya ada satu rahsia kami nak bagi tau ni." kata Rapmon. "Apa dia? "

"Kami sebenarnya polis" Jungkook memandang mereka tak percaya. Terhambur lagi ketawa nya.

"Wey...hahaha agak² la wei nak tipu pon. Macam mana korang jadi polis sedangkan korang baru balik dari sekolah juvana? Hadoiii senak perut aku. " kata Jungkook sambil memegang perutnya yang senak asyik ketawa tak habis².

Mereka mengeluarkan dompet mereka. Dan bagi Jungkook tgk Kat polis mereka (ala paham² je la). Dengan terkejut plus beruk nya dia.  Memandang silih berganti.

"Apakah? "

BUK!

Jungkook terus pengsan. #mohonkesiankandia.

Terkejut mereka bertiga. Mereka apa lagi. Panggil doctor la.

-------

TBCC...

pendek part ni.. Huhu.. Hope enjoy. Btw Sian Jungkook pengsan. Hahaha terkejut sangat gamaknye... Haha... And apa jadi kepada Taehyung dan Jimin? Adakah mereka mati? Apa tindakan yang akan Jin Dan Detektif Jeongmin buat. Nnty kan part seterusnya... Hehehe

Hyung! Be Carefull.  (Complete )Where stories live. Discover now