Jimin POV.
Aku membuka mataku. Terasa sakit di hidung. Apa yang terjadi?.
"Dah bangun?" Tegur seseorang. Aku menoleh. Dan terlihat Jin dan Taehyung yang memakai baju hospital sedang menyilangkan tangan mereka di dada. Aku mengosok hidungku. Dan dapat terasa ada plaster di hidung ku ini.
"Jin, kenapa ngan aku? Asal hidung aku diletakkan plaster? Siapa nama aku? Apa aku buat kat sini?" Tanyaku bertubi-tubi. Dan bukan nya aku mendapat jawapan, malahan ketukan. Nasib la kau Jimin.
"Sakit la pandai. Aku kan baru sedar." Kesal ku.
"Hey! Kau yang tanya soalan macam kau amnesia kau tau" kata Taehyung. Aku mengeluh. Aku memandang Taehyung. Dan tiba-tiba aku ternampak seorang lelaki berpakaian putih dan berwajah pucat. Dia memandang ku. Smbl menyilangkan tangan nya. Dan aku baru ingat. Aku lari nampak budak kecik ni dan terlanggar benda keras. Oh no! Dia nak apa lagi.
"Jap! Aku tertinggal fon dalam kereta. Kejap aku nak ambk." Kata Jin dan meninggalka kami berdua. I mean bertiga. Asal dia tengok aku x puas hati. Aku mula seram ni.
"Hoi PARK JIMIN!" Jeritan itu membuatkan aku tersentak. "Apa kau nak?!" Kesal aku. Sakit wo telinga. Dia jerit mengalahkan aku. Aku melihat budak tu. Dia gelak. X guna punya hantu. Dia gelak kan aku.
"Dah aku panggil kau nak dekat 5 kali, kau tak dengar" kesal Taehyung.
"Err heheh...sory" sengih ku dan aku melihat sebelah Taehyung. Budak tu masih gelak. Aku geram. Terus aku berkata padanya.
"DIAM LA! GELAK JE TAU!" Marah ku membuatkan Taehyung tersentak. Dan dapat di lihat dia melihat budak di sebelahnya. Aik? Dia nampak?.
Taehyung mendekati ku.
"Kau nampak dia?"
"Nae"
"Kau biar betul" terbeliak matanya melihat aku.
"Kan saya dah kata" kata budak tu. Budak tu mendekatiku. Alahai ni aku seram ni. Walaypon muka dia x ada darah. Calar2 mana-mana. Tapi ntah la. Nampak seram sejuk.
Dia menghulurkan tangan nya.
"Saya Jungkook" ucap nya sambl tersenyum. Ok sekarang, aku tak rasa dia seram. Aku melihat tangan pucat nya. Lalu dgn perlahan aku menyambut tangan nya. Sejuk. Tangan nya sejuk.
"Jgn la takut. Saya tak makan orang. Sorry tadi takutkan hyung. Heheh" sengih nya sambl menampakkan gigi arnab nya. Gigi arnab. Comel.
"Hmm so sekarang, sorang dah nampak, lagi sorang je lagi" okey now. Aku pelik maksud dia apa? Dia nk suruh Jin nmpk dia pulak ke apa?.
"Kenapa kamu nak suruh sorg lagi nak nmpk kamu?" Pelik Taehyung. Aku pun pelik. Dia tersenyum.
"Saya nak mereka jaga hyung. Sbb hyung dalam bahaya. Tu sebab saya suruh hyung hati-hati."katanya dan meninggalkan aku dan Taehyung terkebil-kebil. Aku memandang Taehyung, Taehyung memandang aku.
Jimin POV end.
Jin POV.
Aku berjalan menuju ke kereta. Asal la aku boleh lupa ambil fon. Haish.. nnty omma call.. mampus aku x angkat fon nnty" desis ku sendirian. Tiba-tiba satu angin kuat menerpa belakang ku. Aku memandang belakang. Okey now aku seram. Bulu roma ku berdiri. Apabila aku melihat ke hadapan.....dan
"BOH!"
BUK!
............
"Hyung dah kata kan, jgn takutkan diorg! Kamu ni la!" Jeritan seseorang membuatkan ku terbangun. Aku memandang ke arah suara tu.
"Taehyung?" Taehyung seperti mendengar lalu berjalan ke arah ku begitu juga dengan Jimin.
"Apa yang terjadi?" Tanya ku sambl memegang kepala ku lalu duduk. Mereka memandang satu sama lain.
"Wae?"
"Kau tak ingat ke?" Tanya Jimin. Ouh ya aku baru ingat. Aku pegi tempat kereta pastu ambl fon. Pastu......
Wait!.
Aku nampak
Budak lelaki
Macam ku kenal.
Kaki dia.
Ok now aku ingat.
"Wahhh!!! Jimin!!! Taehyung!! Kau tau aku nampak...." belum sempat aku habis kan ayat. Aku nampak budak tdi. Seperti menahan kesakitan di telinga nya. Mgkn kene tarik telinga tadi.
"Kau pengsan tadi masa ambl fon. Budak tu cakap" kata Taehyung dan menunding jarinya ke arah budak tu. Budak tersengih dan membuat Pizz.
"Mian." Ucapnya dan dia mendekati ku.
"Saya Jungkook" ucap nya dan ingin berjabat tangan. Aku memandang tangan nya. Pucat. Dan menyambut huluran nya. Sejuk.
"Sejuk" kataku. Dia tersenyum.
"So sekarang? Kamu nak buat apa?" Tanya Taehyung. Jungkook memandang kami bertiga.
TBC.....
SORRY KLO X BEST.
YOU ARE READING
Hyung! Be Carefull. (Complete )
FanfictionSinopsis. Setelah 7 bulan Rapmon,Suga dan J-hope di sekolah juvana, mereka pon telah kluar dri tempat itu. Dan sikap mereka pon telah berubah dri jahat kepada baik. Syukur la. Mereka dah serik. Hoho. Tetapi satu perkara yang sering berlaku kepada Ta...