No One POV
*di klinik gigi
Terkocoh-kocoh Jungkook masuk ke Klinik Pergigian Shine.Semua mata mmandang kearahnya. Jungkook kembali tenang.
"Appoitment...." Jungkook menunjukkan kad klinik giginya kepda jururawat yg brtugas di kaunter.
"Sepatutnya encik datang awal. Appoitment encik ni one hour ago .." kata jururawat itu kepada Jungkook.
"Tu laa.. tadi saya ade hal.Urgent.
Bukannya sengaja datang lewat." Jungkook memberi alasan walaupun hakikatnya,dia overslept sebab hal semalm.Heh!"Hmmm, encik duduk dulu" jururawat itu senyum segaris.
"Nae" jwb Jungkook dan mengambil tempat dihujung memandangkan tempat ditengah penuh.Jungkook duduk lalu mengeluarkan handphone dari poket seluarnya.
"Eh Jungkook?"
Jungkook angkat muka sebelum tersentak saat seseorg yeoja memakai blouse labuh hingga lutut berlengan panjang warna turquoise berdiri dihadapannya.
Jungkook mengangkat muka memandang kearah yeoja tersebut. Yeoja itu hampir jatuh longlai ttpi sempat dismbut oleh Jungkook.Apesal budak ni selalu je nak pengsan? Jungkook tanya didalan hati.
"Gwenchanna?" Soal Jungkook agak lembut.
"Nae." Balas Daeun.
"Awk ni okey ke tak sebenarnya? Knape awk selalu je nak pengsan?"
Daeun hanya senyum menampakkan giginya yg putih itu.
~~~~~~~~~
Daeun POV
Aku berjalan masuk kedlam Klinik Pergigian Shine. Selepas menberi kad klinik gigi di kaunter ,aku mencari tempat untk duduk.Tibe2 ternmpak seseorg yg familiar. Aku pergi ke arahnya dan terkejut.Jungkook?
"Eh Jungkook?"
Aku memanggil namanya. Dia seperti terkejut dngan kehadiranku. Dia memandang tepat ke mataku. Tetibe aku rasa mcm nak jatuh tapi sempat dismbut oleh Jungkook. Haishh! Kenapa aku asyik nak pengsan je ni ni bila dia pandang aku camtu?
"Gwenchanna?" Tanya Jungkook. Hoho terharu siket.
"Nae" jwabku sepatah .
"Awk ni okey ke tak sebenarnya? Knape awk selalu je nak pengsan?" Tanya Jungkook. Riak mukanya agak serius.Aku hanya mmbiarkn soalannya tak terjwab dan aku senyum menmpakkn gigi.
"Awk buat apa sini?" Soalku untk memulakn bicara.
"Appoitment. Cuci gigi." Jwabnya tanpa mmandang kearahku.Ceh!
"Ohh" aku jwab. Sunyi seketika.
"Awk?" Soal Jungkook.
"Hah?" Aku blur.Jungkook mngeluh.
"Awk buat apa sini?" Soalnya sekali lagi. Dingin.
"Saye cek gigi." Kataku smbil senyum. Tapi sia2. Dia lnsung tak pndang aku. Buruk sgt ke aku smpai kau lnsung taknak pndang. Aku mencebik. Tibe2 dia bngun dan berlalu pegi . Aku memanggilnya .
"Ehh,nak pegi mana tu?" Soalku.
"Nak pegi jauh dari awak." Dia jwab.
"Ehh, tapi knape?" Soalku lagi.
"Salah awk sbb nak brkwn dngan saya.Saya tak perlukn kwn permpuan mcm awk" jwbnya dan pegi. Aku mengerutkn dahi. Salah ke aku nak berkwn dgn dia? Huh! Sombong namatey! Harap kau hensem je.
"Im Da Eun!" Pnggil seorg jururawat. Aku segera pergi kerahnya.
~~~~~~~~~
Jungkook POV
Aku mengerling jam didinding. Pukul 4:10 ptg. Pelanggan di Bunny CoffeeHouse masih ramai.Aku bersyukur kerana cafe ini mendpt sambutan yg baik.Dah 8 bulan aku jadi owner cafe ni .
Pada mulanya cafe ini adalah milik kwn lama aku. Park Jimin. Tetapi dia dpt smbung belajar di Jepun. Dia menyerahkn cafe ini kepadaku.Mase first2 jadi owner cafe ni mmg susah nak handle tapi, mkin lame aku dah biase. Tapi apabila cafe ni semakin maju, aku mula mencari beberapa pekerja untk tolong aku.
Aku duduk jauh dari keluarga aku. Takde la jauh mane tapi..bole tahan jauh la. Aku tinggal di apartment berdekatan dgn University Seoul.
Aku duduk di apartment tu dgn member aku .Taehyung.Dia lah kwn sehidup semati aku sejak highschoool lagi. Jadi mmg lame la kami dah kenal.
"Yah! Jungkookie!" Tibe2 seseorg mmnggil namaku di pintu.Yeah. Kenal sgt. Siapa lgi kalau bukan Taehyung .Aku mmandangnya.
"Sorang je ke?" Tanyaku.
"Eh tak lah , 10 org.." perlinya . Dan yg aku pabo sgt dah nmpak dia sorang kan?
"Huh!" Aku mencebik.
"HyunBi mane?" Soalku. Yelah, biasanya ptg2 camni Taehyung dtg cafe aku dgn yeochin dia. Tapi hari ni tak nmpk pulak.
"HyunBi ade hal keluarga. Jadi aku hntr dia terus ke rumah dan dtg ke cafe kau." Kata Taehyung. Aku sekadar mengangguk.
"Hah! Nak apa?" Soalku kepada Taehyung.
"Mcm biase Snowball set B dgn Espresso satu!" Jwbnya. "Haa, duduk la kat tmpat biasa nnti aku hantar sendiri."
"Nae" Kata Taehyung dan menuju kearah meja di tepi dinding berdekatan dengan kaunter.Tmpat tu mmg dia selalu duduk dgn HyunBi kalau dtg cafe ni.
"Nah!" Aku meletakkn dulang berisi dgn mknn dan minmn yg Taehyung pesan tadi.
"Wahh gomoyo chingu-ya!" Kata Taehyung smbil tersenyum petak ke arahku.
"Ceh! Mcm tak biasa pulak.Ok la aku pergi kaunter dulu ramai dah tu."
Kataku pada Taehyung dah menujub ke kaunter cafe.
"Hai!" Sapa seorg pelanggan kepadaku. Oh yeoja tu lgi.
"Hmm" balas ku acuh tak acuh.Dia hnya tersenyum riang.
"Emm Mini Milo Doughnut berapa satu set?" Tanpa memandangku.
"2000 won"
"Oh. Nak Mini Milo Doughnut 3 set. Take away" katanya. Banyaknya minah ni beli.
"Em 6000 won" .Dia mnghulurkn 6000 won cukup2 tanpa baki.
"Dtg lagi" kataku tanpa memandangnya.
"Gomoyo^^"
-----------------------------------------------
-TBC-
Sori kalau ade 'TER' typo dlm chap ni . Mohon support author^^
#klisheiknow
@sugabeylaf_
YOU ARE READING
[C]Pengsan? | JJK
Fanfiction"Kenapa selalu pengsan?" "Sa-saye ade masalah." "Masalah?" "Setiap kali....tengok awak." Cast:- Jeon Jungkook BTS Im Da Eun (readers)