13

42 5 0
                                    

Daeun's POV

Hari ni aku balik ke seoul. Aku teringat kenangan dgn jungkook mase kat pantai. Yang aku bangganya, aku tak pengsan. Lol😂 .

Dia pon macam dah tak dingin dengan aku. Wehh nak cakap ke tak aku suke dia? Girl confess dulu? K tu takde la pelik sangat. HOHO

Tapi kan, dia suka aku ke? Camne kalau dia tolak? Tapi at least dia tahu aku suka dia. Kan? Tu pon dah kira okey laa.

Tak pe aku dah sedia nak di kecewakan ='] * klishe 😂

Tuk tuk tuk

Ok tu bkn bunyi pintu kay, bunyi mesej masuk. Aku tau pelik. Abaikan😁 Aku ambik iphone kat meja tepi katil aku.

Bunny:
Awk free tak hari isnin ni?

Pe? Die comel mcm arnab kay.

You:
Isnin? Free je. Wae?

Bunny:
Sye nak jumpe awk dkt Seoul Garden bole?

You:
Bole je~ bile?

Bunny:
Pukul 6:30 kay? See u in monday☺

You:
Nae☺

Dia nak jumpe aku untuk ape ehh? Tapi alang2 dia nak jumpe tu, aku nak confess laa. Kekeke. Aku tak kesah kalau dia tolak. Ye aku tak kesah😊

    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Aku merenung ke luar jendela. Lol. Aku duduk dekat beranda rumah aku. Tengah pikir kenape jungkook nak jumpe aku and macan mane aku nak confes😭

"Pikir pe tu?"  tetibe suare yg amat dikenali menegur aku. Naeun unnie. Dia datang rumah hari ni.

"Tengah pikir macam mane nak confess perasaan dekat orang" mulut aku memang memang cakap lepas . So unnie aku pon tak heran.  Hohoho

"Nak confesa perasaan? Haaaa siape la lelakj malang tu." amboi dia ambik ayat aku pulak.

"Dia tak malang kay. Daeun yg malang nye T^T"

"Kenape daeun pulak yg malang. Jap, sape namja tu?"

Ckp. Tak. Ckp. Tak. Ckp

"Jungkook" jwb aku selambe

"Hahaha. Daeun ni...dari kecik sampai besar asyik suke orang yang same je..."

"Dah jodoh nak buat camne?"

"So nak confess dekat jungkook la ni? Dia..suke daeun tak?"

Aku tak tahu😭😭

"Itu la masalahnya sekarang. Macam mane bila daeun confess dekat dia, lepas tu dia tolak?"

"Daeun confess je dulu. At least, dia tau perasaan daeun."

"Tapi daeun takut kalau daeun tak boleh terime yang dia tolak daeun." ye. Aku takut kalau aku tak boleh terime

"Confem dah ke yang dia tolak? Belum cuba belum tau kan?"

Kay yang tu memang la tak tahu. Kemungkinan besar jugak yg dia tolak  .huihuihui.

"Tapi kan unnie, sebelum ni, setiap kali daeun jumpe jungkook mesti daeun akan pengsan."

"Pengsan? Hahaha daeun dah parah ni. Pelik la daeun ni. Mcm mane boleh pengsan pulak?"

"Mane daeun tau. Dah daeun rase nak pengsan pengsan je la" 😂😂

"Cehh ye la tu hahaha😂"

"Tapi kan unnie rase jungkook tu mungki suka dekat daeun" kata unnie dgn senyuman senget dia.

Jungkook suka aku?

"Kenape unnie cakap camtu pulak?"

"Sebab pn jeon pernah cakap yang jungkook tu dingin dengan yeoja sebab pasal ..."

"Yeochin dia?"

"EX yeochin dia" kata unnie dengan menekankan perkataan ex tu.

"Daeun dah tahu pasal ex yeochin dia." unnie hanya mengangguk.

"So, u have tu try" kata unnie lalu tinggalkan aku dekat beranda ni sesorang.

       ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

*isnin

Hari ni aku hanya mengenakan sweater putih panjang. Aku berjalan ke seoul garden. Jam menunjukkan pukul 6:25pm. Aku datang awal sikit, ye la dah org nak jumpe kan.

Aku berjalan jalan dalam taman ni. Tak ramai orang. Rase tenang je. Tapi tak nampak pulak jungkook. Dia datang tak lagi agak nya?

Aku berjalan sampai dekat kolam. Aku nampak ada seseorg dekat atas jambatan kolam tu. Macam tengah tunggu org. Jungkook ke tu.

Aku berjalan kearahnya.

"Jungkook ?" aku memanggilnya.
Dia berpaling.

"Ah mianhae~ sye ingat awak kawan sye" lol salah org. Duhh malu. Aku pon pergi dekat tasik taman ni. Haih mane la jungkook ni.

"Daeun-sshi~"

------------------------------------------------------

Im really buzy

@sugabeylaf_

[C]Pengsan? | JJKWhere stories live. Discover now