03

78 5 2
                                    

Daeun's Pov

Aku dan Eunmi menuju ke parking lot Universiti Seoul. Setelah tamat kelas terakhir, aku dan Eunmi nak pegi keluar minum petang sblum pulang ke rumah .

"Nak minum ptg kat mane ni?" tanya Eunmi sebaik kami memasuki kereta. Aku berfikir sejenak.

"Em, haa kat Bunny CoffeeHouse nak?" tnya ku. Bole la jumpe namja gigi arnab tu😁

"Bunny CoffeeHouse? Kat mane tu?
Kau pernah pegi ke?' tnya Eunmi.
Amboi! Bnyk soalan. Aku tinggal kat tepi jalan ni kan.

"Takpe aku tau kat mane. Aku pernah pegi, tpi sekali je. Kau ikut je." jwb ku smbil mengangkat kening.

"Sekali je! Konfem ke sedap makanan tmpat tu?"

"Haah sekali je, terus jatuh cinta." kataku lagi sambil terbyg muke owner Bunny Cafe.Eunmi memandang aku pelik.

"Wae? " tnya nya lgi.

"Ai aku tinggal kau tepi jln kan, kau balik la jln kaki!" kataku geram . Bnyk tnya btul .

"Okk aku diam. Kau bwk kereta leklok ye.." katanya smbil tersengih sengih . Haih tau pon nak diam .

Aku pon terus bawak kereta menuju ke Bunny Cafe. Aku hrp la Jungkook ade .

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

No One Pov

Daeun memakirkan keretanya di depan Bunny CoffeeHouse. Dia dan Eunmi segera melangkah memasuki Bunny Cafe dan menuju ke kaunter.

"Annyeong!" sapa Daeun ramah kepada Jungkook.

" hmm, nak apa?" tanya Jungkook lalu memandang kearah Daeun. Daeun mencengkam kuat kaunter. Matanya dikelip-kelipkan beberapa kali.

'Tak! Aku takkan pengsan kali ni. Bukan dpn Eunmi!' Eunmi berkata dlm hati.

"Kau ok tak ni Daeun?" tnya Eunmi kepadanya. Yelah ,tiba2 je chingu dia tu mcm nak pengsan.

"Aku ok. Jgn risau" kata Daeun. Dia mengalihkan pndangan kepada Jungkook. Jungkook menunjukkan riak pelik.

"Strawberry Muffin satu and Cappuchino." pesan Daeun lalu memandang ke arah Eunmi.

"Kau nak apa?" tanya Daeun kepada Eunmi.

"Aku ikot kau la, sbb aku pon tak biasa lagi dtg sini. Tapi aku nak Mocha bole?" kata Eunmi.

Daeun hanya mengangguk dan memberi pesanan semula.

"Emm nak dua Strawberry Muffin, tambah Mocha satu."

"Ok" kata Jungkook sepatah lalu memberi pesanan kepada pekerjanya di dapur.

Daeun dan Eunmi menuju ke meja di tepi dinding kaca Bunny Cafe.

"Kenapa kau mcm nak pengsan tadi Daeun?" tanya Eunmi sbaik sahaja diaorg duduk.

"Aku pon tak tau la knapa." kata Daeun.

"Haritu aku ade pegi Bunny Cafe ,nak beli donat. Masa tu aku rasa mcm nak pengsan jugak tapi aku cuba kawal .Lagi pon mase tu namja tu tak pndang aku pon." smbung Daeun lagi. Teringat lagi mase dia beli donat kat cafe ni hari tu.

"Ooo , kau kenal ke namja tu?" soal Eunmi ingin tau .

"Kenal. Nama dia Jungkook. Aku kenal dia pon sebab dia prnah tlg aku dulu mase kereta aku rosak tetibe." kata Daeun bila teringatkn mase first time dia jumpa dgn Jungkook.

"Kau pengsan tak mase tu?" tanya Eunmi lagi.

"Pengsan. Mase tu aku pengsan bila dia ..." Daeun menberhentikn kata2 nya bila pekerja Bunny Cafe menghidangkn pesanan mereka berdua tadi.

"Selamat menjamu selera^^" kata pekerja tersebut tersenyum manis.

"Gomoyo!" ucap Daeun dan Eunni serentak membalas senyuman perkerja tadi.Lalu pekerja tadi meninggalkn mereka berdua .

"Bila dia ..." kata Eunmi pada Daeun yg mmberhntikn ceritanya sebentar tadi.

"Bila dia pandang tepat kearah aku." smbung Daeun kemudian menghirup sedikit Cappuchino nya.

"Hah!!" jerit Eunmi. Hampir tersedak Daeun dibuatnya.

"Kau pehal jerit2 ni?" tanya Daeun smbil mengurut dada .

" Heheh sori2." kata Eunmi smbil tersengih.

"Aku rasakan , kau ..... " Eunmi menggantungkn ayatnya. Daeun memberi perhatian kepada Eunmi.

"Aku ape?" tanya Daeun menunggu jwpn kawannya itu.

"Kau dah jatuh cinta dengan Jungkook!" smbung Eunmi.

Daeun membulatkn matanya. Dia terfikir, pengsan tu tanda2 org fall in love ke?

Daeun memandang kearah Jungkook. Jungkook turut memandang kearahnya. Pantas Daeun nengalihkn pndangan kearah lain .

'Kenapa dia pndang aku camtu?'

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


Jungkook POV

Kenapa aku rasa mcm pernah tgk ah yeoja tu? Dia ade kene mengena dgn hidup aku ke? Haishh tak mungkin! Baru kenal kot. Ke...dia pelanggan ttp aku?
Eh kenapa aku fikir psl dia plk? Baik aku fikir menu baru untuk cafe .

Aku yg baring diatas katil bingkas bngun dan menuju ke meja ku yg terletak dihujung bilik. Aku mengambil buku notaku lalu duduk bersial diatas katil semula.

Sekarang dah nak musim sejuk, salji pon akan turun bila2 mase je. Musim sejuk ? Roti? Roti yg panas2. Sedap mkn mase sejuk.

Aku mula menulis roti apa yg aku nak buat. Roti inti chocolate. Nyum! Lepas tu tabur gula aising atas roti tu. Hmm nak namekn apa ha?

. . . .

Choco Snow...? Haa Choco Snow! Aku tersenyum sendiri mcm org gila. Bukan ade org tgk pon so, aku tak kesah .

Selesai menulis, aku meletakkn buku notaku didalam meja tepi katil. Lalu aku merebahkn badan aku atas katil ku yg empuk.

'Im Da Eun?

Ha! Jgn fikir aku stalk dia pulak! Aku tau name penuh dia mase first day kiteorg jumpe tu. Mase org call aku yg dia nk ckp dgn Im Da Eun .Haa mase tu la aku tau nama dia. Tapi. . .

Dia prnh muncul ke dlm hidup aku sblum ni?

-----------------------------------------------------

-TBC-

No comment for this chapter.HOHO. Author type ape yg keluar dari kepala je . Mian...kalu bosan 👉👈

@sugabeylaf_






















[C]Pengsan? | JJKWhere stories live. Discover now