09

52 4 5
                                    

Jungkook's POV

Aku duduk dekat bangku taman ni. Hari ni aku hnya memakai hoodie kaler kelabu. Aku tunggu Daeun.

Dari jauh aku ternmpk seorg yeoja dgn hnya mengenakan t-shirt hitam dan rambut diikat satu datang kearahku.

"Sori lmbt! Lame ke tunggu?" Soalnya sebaik berada didpn aku.

"Tak pon. Dah kaja kita jogging!" Lalu, kita org pon jogging keliling taman.

Daeun's POV

Setelas siap jogging kitaorg pon rehat kat bangku. Penat! Turun berat bdn aku. Ngeheheheh

"Awk selalu ke jogging sini?" Tnyaku untuk memecahkan ke'arkward'tan. Lagi pon aku biasa jogging area rumah je. Heheh.

"Selalu. Biasa hujung minggu mcm ni la."

Keling! Keling! ~

Bunyi lonceng org jual ais krim. Aku mencari kelibat ahjushi yg jual ais krim tu. Dia dekat tmn permainan.

"Awk nk ais krim ke?" Tnya Jungkook. Aku mengangguk kepala laju. Hoho lame tak mkn ais krim ahjushi tu.

"Jom la pegi beli" ajaknya lalu menarik tgnku. Blush!

"Ahjushi! Nk ais krim vanilla satu dan. . ." Jungkook pndang kearah aku.

"Strawberry!" Kataku.

"Wokey!" Kata ahjushi itu.

Setelah mndpt aiskrim, kita org pon pergi duduk dkt buai smbil menikmati keenakkn ais krim ahjushi tu. Budak2 takde lagi. HAHA

"Awk belajar U mane?" Soal Jungkook tiba2

Hati U >< . Hoho aku berkata  hnya dlm hati!

"University Seoul" jwbku lalu menghabiskn sisa2 ais krim. Well. Aku pro menghabiskn ais krim sekelip mata /flip hair/

"Dkt la dgn apartment saya." Kata Jungkook lalu memandangku. Aku hnya tersenyum.

Jungkook hnya memandang aku tak berkelip. Lalu dia tergelak kecil. Ape? Ade pape kat muka aku ke?

Jungkook bngun dan pergi kearah ku dan berdiri kat dpn aku. Dekat.

"Awk ni, mkn dgn mulut ke, pipi?" Lalu Jungkook mengelap pipi aku yg terdpt secalit(?) ais krim strawberry ku. Jungkook tersenyum dan memandang aku. Lalu. . .

Gelap.

 
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Aku membuka pelahan-lahan mataku. Aku tgk sekeliling. Pokok? Aku terkejot bila Jungkook ada tepi aku. Oh ye . Aku pengsan tadi. Malunye.

"Awk ok tak, ni nk sye bwk awk pegi klinik?" Soal Jungkook dan pandang aku dgn pndangan yg risau.

"Ah, sye ok je ni. Jgn risau." Kataku lalu tersenyum.

"Sye terkejut bila awk tetibe pengsan tadi. So, sye dukung awk smpai kat pokok ni" terangnya. Kesian Jungkook. Mesti aku berat kan?

"Mianhae, mesti sye beratkan?" Yelah ,kalau tak mesti dia hntr aku kat klinik sekarang ni. Tapi aku berat sgt so dia ltk kat bwk pokok ni je.T^T

Jungkook ketawa.

Pe? Aku tak buat lwk pon. Aku mncari pebende yg lwknya. Aku rase takde.

Knape dia gelak?

Aku tak gelak.

Kau gelak tak?

"Yeoja mmg tak tau eh dia tu ringan ke berat?" Soalan pelik yg keluar dari mulut Jungkook buat aku berkerut seribu.

"Kenape pulak?" Soalku pelik. Yes. Pelik sgt.

"Ani! Awk tak berat pon. Nah! Sya beli coffee ni utk awk!" Kata Jungkook lalu menghulurkan secawan kopi untuk aku.

Dia.Beli.Untuk.Aku.?.

Tak menyesal aku ber'crush' dgn kau.

"Gomoyo^^" kataku lalu menghirup kopi yg masih pns tu. Fuhh sedap~

"Kaja! Kita balik!" Katanya lalu kitaorg pon pergi kereta msing2. Heheheh

      ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Jungkook's POV

Aku merebahkan badan atas sofa.

"Ceh~ patut pagi2 dah takde. Pergi date rupenya"

-_-

Aku pandang pemilik suara yg  merdu tu. Taehyung. Balik2 je dah kene sakat dgn manusia terencat ni.

"Date pekebendenye, aku pergi jogging je kot. Nak ajak kau, heh busy je selalu" yelah Taehyung busy. Tak lama dah nk kawin kwn aku ni. Heshteg army jgn menangis. Nnti tinggal la aku sorng2 kat apartment ni.

"Alolo, tu laa kau. Aku suruh cari yeochin taknak. Ego je melangit."  Kata Taehyung lalu menjentik dahi aku.

"Aduh! Sakit lah pabo!" Aku mengusap dahi aku yg licin ni. Suka suki dia je main jentik2 dahi org. Dah la jari pnjang!

"Heheh. Aku rasakan, Daeun tu suka kau la?"

Ape yg dia merepek ni -_-

"Mengarut la kau ni. Dah! Pi mkn ubat tu. Aku tau kau tak sehat ni" dah merapu tah pape ni, mesti sbb lupa nk mkn ubat.

"Eleh. Aku tau mesti kau pon suka dia kan? Jujur je laa. Kau ingt aku tak kenal kau?"

Merepek. Meraban.

Sah tak mkn ubat. Taehyung ni dah semakin melalut.

"Dah la mls aku nk lyn kau. Aku nk pegi mandi." Aku terus berlalu masuk dlm bilik. Kalau aku stay lelame situ makin merapu budak tu.

"Elelelelele. Malu la tu. Hahaha"
Aku dpt dgr Taehyung ketawa.

-_-

         ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Mian lmbt >< Btw


GWS to my bias Suga=']
Big Hit kate dia terjatuh n cedera dkt telinga.…><
Hope cepat sembuh n smile like always . ^^

#sugabeylafminyoongi

@sugabeylaf_








[C]Pengsan? | JJKWhere stories live. Discover now