14 end

67 4 2
                                    

No one POV

Jungkook berjalan mencari orang yang ditunggunya. Seorang yeoja bersweater putih berdiri ditepk tasik. Daeun.

Jungkook berjalan kearah daeun.

"Daeun sahi~ " panggilnya lembut.

"Ah jungkook, saye tunggu awk." kata daeun.

"Mian, saye pon cari awak tadi."

"So...kenape awk nak jumpe saya." daeun memulakan bicara.

Jungkook berdiri betul2 dihadapan daeun.

"Saya nak cerite something kat awk. Boleh awk dengar?"

"Ah nae. Cerita la"  jungkook pon memulakan ceritanya

"Dulukan saya pernah suke seorang yeoja ni, dia ni comel sangat. Saya sula cubit pipi dia"

'Mesti yeochin dia kan?'  daeun cakap dalam hati.

"Kita orang berkenalan kejap je. Tapi saya pon tak tau kenape saya suka dia." jungkook tergelak kecil. Daeun pula hanya tersenyum nipis.

"Tapi lepastu kitaorg berpisah. Lama. Berapa tahun pon tak ingat hihi. Tapi lepastu sye jumpe seorang yeoja ni, perangai sebijik macam orang yang saya suka tu. "

"Dia comel,dia baik dengan saya. Kita org mula rapat. Dia pon sukakan saya. Tapi sepanjang kiteorg rapat, sye tak pernah rasa ape2 perasaan pon dekat dia. Tak tahu la kenape?"

Daeun masih tekun mendengar.

"Sampai la suatu hari, saya nampak dia dengan seorang namja. Kaya. Dia nampak mesra dengan namja tu. Mesra sangat. Mase tu, saya rasa bodoh . Dia cakap yang dia suka saya tapi ade orang lain. Sampai la saya nampak dia dua org tu kiss dpn mata saya, saya terus tinggalkan dia. "

"Kalau boleh tak nak ingat pon dia,tak nak jumpa dah dengan dia. Sejak drpd tu, saya jadi dingin. Kepercayaan saya untk yeoja dah takde. Sampai la saya jumpe seseorang ni"

Daeun yg tadinya tunduk mengangkat kepalanya.

"Dia comel. Masa first time saya jumpa dia, dia nampak familiar. Dia ni pon, agak pemalu. Lepas saya tahu nama dia, saya terkejut..tapi buat2 cool. Sebab nama dia sama macam orang yang saya pernah suka dulu."

"Tapi masa tu saya hanya fikir, mungkin kebetulan je kot. Pada mulanya, saya agak dingin dengan dia. Tapi tak tahu kenape, saya rasa macam dekattt sangat dengan dia. Dan bila saya kenal dia betul2. Saya tak sangka, dia lah org yang saya pernah suka dulu."

"Tapi disebabkan keegoan saya, saya dingin dengan dia. Tapi setiap kali jugak saya jumpa dengan dia, hati saya berdebar debar. Dia dah buatkan saya tak boleh nak suka orh lain. "

"Tapi sayang dia kurang ingat saya. Saya agak sedih tapi saya lansung tak marah dia."

"Sejak dia muncul semula, ego saya yang melangit ni dah berkurang. Dia betul2 dah ubah saya.  Saya jugak dah mula tersenyum. Dan akhirnya, barulah saya tau kenapa sya suka dia"

"Sebab bukan setakat muka dia je yg cantik, tapi hati dia pon cantik"

"Nah tahu tak apa nama dia?" jungkook menyoal daeun.

"Nugu?"

"Im Daeun. Hanya dia yang saya pernah cintakan"

Daeun terkejut beruk  ft gembira namatey dengar jawapan jungkook. Dia tak sangka orang yang dia suka tu sukakan dia jugak (keling)😂

"So im daeun..." jungkook mengambil ros dari belakang nya.

"Can I be ur oppa?"

Daeun perlahan mengambil bunga tu dan mengangguk.

"Saya pon ...sukakan awak"

Sesungguhnya dia rasa bahagia sangat. Jungkook menarik daeun dalam pelukan dia.

"Saranghae Im Da Eun" 😘


  ----------------------------------------------------

Tamatttttttttttt

Sori ayat keling , sori kalau merapu, sori kalau pelik, sori kalu boring and sori for everything..

Thanks yang sudi bace ff merepek ni. And yang vote pon thanks..😘

@sugabeylaf_

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Dec 30, 2016 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

[C]Pengsan? | JJKWhere stories live. Discover now