Daeun's POV
Menandang aku dah habis semester akhir, so, hari ni aku free tapi mls la plk nk keluar . Aku turun dan menuju ke ruang tamu. Aku nmpk omma duduk kat sofa. Aku pun pergi duduk sebelah omma yg khusyuk dok tgk tv.
"Daeun tak kluar ke hari ni?" omma Daeun
"Tak kot. Daeun mls la nk kluar omma." Daeun
"Emm Daeun teman omma pegi mall ptg ni?" omma Daeun
"Erm bole je. Nk buat apa omma? Daeun
"Omma nk beli brg dapur sikit. Sbb mlm ni keluarga Jeon nk dtg rumah." omma Daeun
"Ouh" aku mengangguk.
. . . . .
What! Keluarga Jeon?!
"Err diaorg nk buat apa dtg mlm nanti?" aku pelik.
" Alaa diaorg kan kwn omma appa, lame dah kitaorg tak lepak sesame." jadi Jungkook dtg jugak la kan? Gembira ft malu!
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
*at the mall
Aku dan omma membeli brg dapur di mall. Aku hanya menolong omma mengambil brg. Omma yg memilih barangan dapur tu aku tgk. Bnyk gak omma beli brg. Keluarga Jungkook ramai ke?
"Emm omma Daeun dahaga la. Daeun nk pergi beli ari jap eh?" aku nmpk omma mengangguk.
"Jgn lama sgt beli air tu. Kalau boleh beli air untuk omma jugak" kata omma smbil tersengih ke arahku. Lalu aku pergi mencari.
Disbbkan aku mls nk pegi jauh2 so aku pergi kat mesih air brdekatan dgn tempat omma beli brg dapur.
Jus apple untuk omma, coca cola untuk aku.
Aku memasukkn duit dan. Gedegang! Bunyi tin air jatuh. Lalu ambil air tin tersebut dan menoleh kebelakang.
"Huarghhh!"
Aku TERjerit. Muka terkejot beruk aku lansung tak cover! Aku memandang makhluk yg muncul belakang aku tadi. Makhluk tu dh ketawa terkekeh kekeh. -_-
Nasib kau hensem!
" Buat apa kat sini?" tnya Jungkook. Yes. Its him. Tak sangka an?
"Awk tu buat apa sini? Tetibe je ade blkg saya. Terkejot tau tak!"
" Heheh, saja je jln2 sini. Tetibe plk nmpk awk saya pegi la kat awk. Niat nk tegur tapi awk tetibe toleh ke belakang." cerita Jungkook smbil menahan ketawa-_- .
Pelik la Jungkook ni. Kejap mesra kejap dingin. Hmm
"Saya teman omma saya beli brg dapur kat sini" aku kata kpdnya.
Dia mmbuat mulut 'O' . Cute sial!
"Ok laa saya pergi dulu. Jumpa mlm nnti.*lambai tgn" aku membalas lambaiannya.
'Jumpa mlm nnti!'
Aku senyum sorang2 mcm beruk gila. Yup! Aku rasa bahagia! >_<
Aku melangkah gembira pergi ke omma.
~~~~~~~~~~~~~~
Jungkook's POV
Aku baring di sofa apartment aku setelah selesai membeli brg dkt mall tadi. Fikiran aku melayang mengingati peristiwa tadi.
Aku ketawa mengingati Daeun yg mukanya terkejot beruk memandang aku. Dia nmpk agak cute masa terkejot tadi.
Kau dah kenapa Jungkook? Tetibe fikir psl dia nih. Haihhhh
Tapi kekadang aku rasa hepy bila dgn dia. Rasa mcm ego aku yg tinggi melangit ni smaki kurang.
TOK TOK TOK!
Bunyi ketukan pintu mghntikn lamunan aku.
"Annyeonghasaeyo! Oppa! Oppa bukak la pintu ni cpt! Ppalli!!" jerit seseorg yeoja diluar apartment.
Tak lain tak bukan budak mental ni. Aku segera bukak pintu dan menjeling budak 15 tahun dpn aku ni.
"Joori! Mane omma appa?" tnyaku sebaik sahaja melihat saeng aku ni sorang2.
"Omma appa otw nk naik. Eii tepi la Joori nk masuk, duk cegat dpn ni kenapa? Bknnya nk tolong. Huh!" eh eh membebel plk budak ni.
Aku memberi laluan kepadanya lalu dia meletakkn begnya ditepi sofa lalu duduk diats sofa. Aku duduk disebelahnya dan memandang kearah begnya.
"Joori stay kat sini 2 hari je. Yg bwak beg mcm stay 2 bulan tu kenapa?" yelaa 2 hari je bkn 2 bln
"Oppa ni! Bkn baju je yg ada dlm tu. Joori bwak laptop Joori, takot bosan duk sini. Nk mghrpkn oppa main dgn Joori mmg tak la!" ishh budak ni!
"Dah la pegi mandi. Busuk!" kataku smbil menutup hidung.
" Yah! Oppa!" jerit Joori dan memukul lenganku. Lantas dia pergi mandi.
~~~~~~~~~~~~~
No one POV*di rumah Daeun
DING DONG~
Bunyi lonceng rumah Daeun bergema.
"Daeun! Pergi bukak pintu tu!" jerit omma Daeun dari atas. Daeun yg berada di ruang tamu lantas pergi ke pintu rumahnya. Daeun membuka pintu.
"Jemput masuk ahjumma dan ahjushhi!^^" pelawa Daeun mesra.
Keluarga Jeon masuk kedlm rumah Daeun.
"Mana omma kamu Daeun?" tnya puan Jeon.
"Omma ada kat atas. Appa ada kat ruang tamu.^^" kata Daeun smbil tersenyum. Sesekali dia memandang kearah Jungkook.
Jungkook hanya tersenyum bila Daeun memandangnya.
Mata Daeun terasa berpinar-pinar. Dia menggeleng- gelengkn kepalanya. 'Control Daeun! Control!' Daeun berkata dlm hati
"Unnie ok tak ni?" tnya Joori bila dia ternmpk Daeun seperti hendak pengsan. Daeun hnya tersenyum kepada Joori.
"Nae. Unnie ok je.^^ Nama awk apa?" tnya Daeun.
"Joori imnida.^^ Unnie?"
"Nama unnie Daeun^^" kata Daeun. Lalu Daeun mengajak Joori pergi ke ruang tamu.
Jungkook hnya tersenyum melihat mereka berdua.
----------------------------------------------------
Mian… kalau tak best><
@sugabeylaf_
YOU ARE READING
[C]Pengsan? | JJK
Fanfiction"Kenapa selalu pengsan?" "Sa-saye ade masalah." "Masalah?" "Setiap kali....tengok awak." Cast:- Jeon Jungkook BTS Im Da Eun (readers)