04

74 6 0
                                    

                 Daeun's POV

"Yah!, Im Da Eun ppaliwa!" Aish! Bising laa minah sorang ni!

"Daeun nak siap la ni! Bukan Daeun pon yg kahwin, Unnie yg kahwin." Kataku smbil menuruni anak tangga rumah.

Haa! Yg bising ni kakak aku. Nama dia Im Na Eun. Dia dah nak kahwin minggu depan. So, skrng ni aku nk teman dia beli barang untk majlis perkahwinan dia. Haih! Namja malang mne laa yg bole sangkut dgn kakak aku ni!

Aku segera keluar rumah dan menuju ke kereta kakakku.

"Unnie, brg apa je lagi yg unnie nak beli? Rasanya semua dah cukup kan? Tanyaku. Haritu rasanya semua brg dah beli so?

"Unnie nak beli kasut. Haritu terlupa pulak nak beli kasut sinderella." Katanya smbil tersengih mcm kerang busuk.

"Bnyk laa unnie punya kasut 'sinderella'. Apa kata kita pergi kat mall baru tu? Kat situ kasut dia murah2 tau!" Kataku teruja. Ceh bkn aku yg kahwin pon!

"Haa yela2 mmg unnie nak pergi situ pon. Unnie ajak Daeun ni pon sbb nak tolong pilihkan." Katanya.

"Namchin unnie mane?" tanyaku lgi. Biasanya namchin dia yg temankn unnie. Yelah, dieorg kn dah nk kahwin?

"Jihwan oppa? Emm dia busy. Katanya ada hal kat Busan . Esok dia balik la." kata unnie. Aku hanya sekadar mengangguk.

         ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

                   No one POV

Setelah Daeun dan unnienya smpai di mall baru itu, mereka  terus mencari kedai kasut untuk mmbeli kasut 'sinderella' unnienya tersebut .

Selesai memilih kasut yg sesuai, Daeun dan Naeun mencari kedai makan untuk mengisi perut mereka yg dah beropera sejak tadi.

Semasa mereka mencari kedai makan didalam mall tersebut mereka terserempak dgn kawan baik omma dan appa nya.

"Annyeonghasaeyo, ahjushhi dan ahjumma." sapa Naeun lalu menunduk hormat diikuti adiknya kepada En.Jeon dan Pn.Jeon. Dua pasangan tersebut hnya mengangguk smbil tersenyum mesra.

"Naeun ngan Daeun buat apa sini?" tnya pn.Jeon kpada due org yeoja itu.

"Naeun nak beli kasut untk perkahwinan Naeun nnti. Ahjumma dgn ahjushhi jemput laa dtg majlis perkahwinan Naeun nnti." kata Naeun. Daeun hnya melihat unnienya berckp dgn en.Jeon dan pn.Jeon . Daeun tidak rapat mane dgn kwn2 omma dan appa nya. Kalau dgn sedara mara dia rapat la.

"Ouh, majlis perkahwinan kamu tu bila? Tnya en. Jeon.

"Majlis perkahwinan tu berlansung pada minggu depan. Jemput la mari" kata Naeun lagi.

"Baik laa nnti kami dtg. Ni dah siap beli kasut ke tak lgi?" tnya pn.Jeon
"Dah siap dah beli kasut, kiteorg nk cri kedai mkn, nak isi perut. Ahjumma dan ahjushi nk pergi mana?" tnya Naeun dgn ramah.

"Oh, kami pon nak cari kedai makan ni. Jom la kita mkn sekali. Nnti ahjushi belanja korang berdua." pelawa en.Jeon dgn mesra.

"Eh, takpe ke ni?"

"Takpe, lgi pon kami ni kan kwn omma dan appa kamu. Bukan sesiapa pon." kata pn.Jeon.

"Oh kalau camtu, kitaorg ok je. Kan Daeun?" tnya Naeun  kpada Daeun.

"Ha'ah Daeun pon ok je." kata Daeun smbil tersengih menayangkn giginya.

"Jom la kita pergi makan!" ajak pn.Jeon

Lalu mereka pon pergi ke kedai makan.

*di kedai makan

Sepanjang diaorg mkn dan bersembang,Daeun hnya mndiamkn diri.Bukan malu! Tapi dia tak tahu nak bualkn apa.

"Daeun dah semakin besar dh skrng, bkn mcm dulu kecik je. Dulu Daeun selalu main dgn anak makcik." kata pn.Jeon yg dari tadi memerhatikn Daeun.

Daeun yg tgh mkn tu terkejut dgn kata2 pn. Jeon.

'Aku selalu main dgn anak pn. Jeon? Yeke? Kenapa aku tak ingt eh?'  Daeun brkata dlm hati.

Daeun hnya memberi senyuman kpada pn. Jeon walaupon dia tgh blur skrng ni.

'Siapa anak pn.Jeon ah? Tak prnh jumpa pon.'

        ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

                 Daeun's POV

Hari ni hari perkahwinan kakak aku .Semuanya berjalan dgn lacar. Hoho aku pulak bila laa nk kawin.

Sedang aku mengemas halaman ruang tamu rumah aku, tibe2 appa dan omma memanggil aku.

"Im Da Eun! Ni kwn omma mari ni  meh la sini!" jerit omma dari luar rumah memanggil ku .

"Nae omma!" lalu aku terus keluar rumah dan pegi ke omma ku.

"Ni en. Jeon dan pn. Jeon" lalu aku menunduk hormat kepada mereka. Aku ternmpak susuk tubuh seseorg yg berada agak jauh di belakang mereka. Hmm mcm kenal.

"Ha Daeun tu la anak ahjumma yg Daeun selalu main bersama masa kecik2 dulu. Jungkook! Mai sini!" pnggil pn.Jeon.

'What! Jungkook! '

Lalu Jungkook dtg kerah kami.

"Ni la Daeun kwn kamu masa kecik2 . Kamu ingt dia lgi tak? Tnya pn.Jeon pada Jungkook

Jungkook melihat aku. Dia agak terkejut. Aku pon tekejut jugak! Terus aku mengalihkn pandangan aku dari terus bertentang mata dgn nya.Serius! Rasa sesak je nafas bila dia pndang aku!

"Ha Daeun! Kamu tak ingt ke Jungkook?" tnya ommaku pulak. Aku menggelengkn kepala dan tersengih. Kenapa aku tak ingt apa2 pon psl namja ni!

Jungkook pon tak ingt aku? Jadi.. rupanya...kitaorg ni pernah jumpa la dulu?

Ahhh! kenapa aku tak ingt apa2 psl perkara penting camni T^T

   ----------------------------------------------

                        -TBC-

Sori kalau ade typo ><  Next part mungkin ade flashback^^

@sugabeylaf_















[C]Pengsan? | JJKWhere stories live. Discover now