06

51 6 0
                                    

                  Daeun's POV

Aku drive kereta menuju ke Bunny Cafe. Serius! Aku rasa malu nk menghadap dia sekarang! Dah lame tak ke Bunny Cafe.Tapi demi budak2 yg tak berdosa tu, aku sanggup .Hoho. Dh lame tak tgk dieorg . Rindu!

Setibanya smpai didpn 'crush' cafe, aku mengambil mask dlm beg sandang aku dan pakai. Hrp dia tak cam! Aku masuk ke dlm kedai dgn tenang padahal hati laju berlari nak kalahkn Usain Bolt.

"Nk Mini Milo Doughnut 4 set. Take away." kataku tnpa memandang kearahnya. Aku pndang dia sekilas yg dah mengecilkn mata tgk aku. Aku cepat2 mngalihkn pndangn.

"Daeun, kenapa awk pakai mask?" shyt! Dia cam aku!

"Err sya batuk. Takot jangkit dgn org ." grr padahal malu yg amat!

"Ouh nah 4 set MMD" katanya smbil menghulurkn plastik Bunny Cafe kepada aku.

"Emm Jungkook! Nk tempah meja boleh? Untuk esok?" tnyaku. Nak bawak jugak budak2 tu dtg ke cafe ni. Heheh

"Wae? Esok speacial day Bunny Cafe sempena menu baru" kata Jungkook.

Hmm tak dpt la nk bwk budak2 mari sini. Esok aku free lusa ade kls untk semester akhir. Huaaa

"Emn nk berapa meja?" aku tersedar dri lamunanku apabila terdengar bisikan Jungkook. Aku kembali senyum disebalik mask.

"Boleh ke ni?" tnya ku untk mndpt kepastian.

"Yelaa, nk sya tarik balik ke?" aku menggeleng laju. Gila taknak!

"Sya buat ni sbb keluarga kita kenal tau! Jgn bagitahu org lain" bisiknya lagi. Aku mengangguk laju. Bkn taknak ckp tapi terharu sgt sbb dia ckp camtu.* lap air mata

"Nk 2 family table. 20 seat semua kn?"

Jungkook pandang aku tak berkelip. Aku avoid eye contact dan lambai2 tgn dpn muka dia. Dia seolah olah bru sedar dri lamunan nya.

"Ha, ye 20 seat. Ramainya? " aku hanya tersengih menmpkkn gigi walaupun hakikatnya dia tak nmpk.

"2 family table, esok, pukul 3 ptg. Set!" katanya smbil tersenyum ke arahku.

*die.

Kenapa menawan sgt! Erghh!! I canot TT.

"Emm k laa saya pergi dulu. Annyeong!" kataku lalu keluar dari cafe. Tgnku diletakkn pada dada.

Laju!

         ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

               Jungkook's POV

*di Bunny Cafe. 2.50 p.m

Aku duduk di kaunter smbil menunggu Daeun. Sesekali aku melihat jam ditgn. Dan nak pukul 3. 2 family table dah ditempah. Tunggu tuan yg tempah je. Tibe2 ade org menepuk bahu aku dari belakang.

"Tunggu someone special yg tempah meja tu ke?" tnya Taehyung smbil tersenyum2.

Ye. Aku dah ceritakn dkt dia psl Daeun yg menempah meja tu. Yelahh, sblum mane ade org buat tempahan maja camtu. Sbb tu la dia kata 'special' tu.

"Bnyk laa kau punya 'someone special'  tu" aku menjeling Taehyung lalu memandang ke luar cafe.

Seorg yeoja dgn T-shirt lengan pnjang kaler light blue masuk kedalam cafe dgn budak²?

Aku tolak Taehyung yg menyibok kat kaunter lalu melangkah laju Daeun. Aku membawa mereka di family table yg Daeun tempah.

"Nk pesan apa?" aku bertnya mesra. Budak2 yg duduk disitu teruja apabila pekerja2 cafe memberu mereka belon. Belon tu mmg  untk budak2 yg dtg ke Bunny Cafe sbb hari kn special day.

"Nak special menu for 20 person!" kata Daeun dan tersenyum riang melihat  budak2 tu.

"Ok!^^" lalu aku ke dapur cafe dan memberi pesanan.

"Excited kau!" kata Taehyung smbil mengangkat-angkat kening. Aku menjelingnya tajam dan berlalu pergi dan membawa pesanan diaorg.

"Jemput mkn^^ Ni menu baru cafe kami." kataku ramah dan senyum pada budak2.

---------

Selesai mereka mkn, Daeun dtg ke kaunter untk byr.

"Thanks!^^" kata Daeun mesra dan menghulurka duit.

"Most welcem, emm btw boleh sya tahu budak2 siapa eh? Ank murid awk ke?" teka aku. Manela tau dia ni cg bdk tadika ke. Kan?

Dia memandang aku pelik dan ketawa kecil. Kyeopta. Eh ape aku merapu ni!

"Muka saya nmpk mcm cg ke? Tak la dieorg tu anak2 yatim." jwbnya dgn senyuman dibibir.

"Ouhh, heheh" aku malu sendiri .

"Ok la saya balik dulu, nk hantar budak2 tu plk. Thanks again^^ Annyeong!" Daeun melambai tgn kepada aku. Aku membalas dgn senyuman.

Ada something yg menarik psl dia. Hati.

               ~~~~~~~~~~~~~~~~

                   Daeun's POV

*malam

Selesai mandi, aku baring atas katilku yg empuk dan gebu ni. Aku terfikir psl ptg tadi.

Jungkook

Ptg tadi dia lain. Dia selalu senyum kat aku>< . Tetibe aku teringat mase dia tnya aku tadi.

'Nak sy tolong?^^'  smbil tersenyum manis memandang aku. Huarghhh cutenya senyuman dia!

K aku tau aku over sbb dia tnya soalan mcm tu je. Crush aku tu woii! Sape je tak suka bila crush tolong kita! Oh lupa nk bagitau yg dia tolong ikat tali kasut aku. Jeles?  Sbb masa tu aku berdiri nk pegi tndas dan aku hmpir tersadung sbb terpijak tali kasut sendiri.

Malu kan?

Dan entah dari mana tetibe Jungkook ada kat tepi aku dan tanya soalan tu. Aku tak sempat jwb dia terus ikat tali kasut aku. Erghhhh><

Nasib aku tak pengsan je tadi! Tapi aku perasan setiap kali dia pndang tepat pada mata aku, aku rasa nk pengsan dan aku pon tatau kenapa T^T.

Hmm aku harap dia akan selalu senyum mcm tu kat aku. Huaa hepynya hari ni ><

Ok aku dah pnt nk tido . Baibai

------------------------------------------------------

Hope enjoy^^

@sugabeylaf_

[C]Pengsan? | JJKWhere stories live. Discover now