Daeun's POV
'Kamu tak ingat ke Jungkook?'
Soalan omma hari tu masih berlegar-legar dlm otak fikiran aku. Betul ke kitaorg prnh main sama2 dulu. Huaaa knape aku tak ingt T^T. Ni yg buat aku makin curious nih...
Nak tnya omma ngan appa la pasal ni. Eh tapi mesti appa pelik nnti. Huhh. Emm tnya omma la harap la omma tak syak pape.
Aku menuruni tangga dan mencari omma ku. Detected! Omma kat dapur! Aku terus melangkah ke dapur.
*di dapur
Sebaik aku melangkah masuk ke dapur, aku mengambil gelas dan mengisi air masak untuk diminum. Ceh! Padahal acah je.😁 Yelaa, kene la cover takkan terus jerkah omma pastu tnya soalan mcm2. HOHO
Aku mengambil tempat disisi omma. Aku melihat omma yg sedang khusyuk memotong bwg. Ibu mithali! K back tu reason. Aku pon tanya.
"Omma nk masak apa hari ni?" gud job Daeun! Soalan yg bagus untuk memulakn operasi!
"Omma nak masak samgyetang, mkn dgn nasi." *telan air liur Huhu. Aku kemudian mengangguk brmaksud 'ohh'.
"Emm omma, bole tak nk tnya sikit?" ok mulakn operasi!
"Daeun nk tnya apa?" soal omma ku pula.
"Emm, mcm mana Daeun boleh kwn dgn ank pn. Jeon, Jungkook?" tnya ku smbil melihat omma.
Omma mmberhentikn seketika kerjanya lalu pusing memandang kearah aku.
"Mcm ni ceritanya, dulu kita pernah tido dkt rumah pn. Jeon selama seminggu dkt Busan. Masa tu la first time Daeun jumpa dgn Jungkook.
Selama seminggu kita duduk kat situ, Daeun selalu main dgn Jungkook. Jungkook pon lyn je Daeun. Dia rpt dgn Daeun dulu tau!" cerita omma dgn semangat! Ini la omma aku. Ngehehe.
"Dulu kan Daeun selalu nngis sbb Jungkook selalu usik Daeun. Hahaha seronok betul budak tu kena kan Daeun!" smbung omma lgi.
Erkk camtu pulak. Tak sangka pulak bila dia dab besar ni dingin semcm.-_-
"Tapi kan, dulu Jungkook ada bagi something kat Daeun. Dia buat sndiri tau bnda tu!" aku mndgr cerita omma dgn teliti. Something?
"Something tu...apa omma?"
"Layang2 .Dia buat sendiri. Kaler pink! Mase tu Jungkook selalu ajak Daeun main layang2 tu kat pntai."
Layang2? Agak2 nya layang2 tu ade tak lgi? Hrp laa ada. Nk simpan buat kenangan!
"Emm omma, layang2 tu ada lagi tak?" hrp la ada!
"Emm omma tak pasti laa ada ke tak lgi layang2 tu. Tapi rasanya ada lgi kot... Sbb masa omma kemas stor rumah lama kita, omma ada terjumpa layang2 tu."
Oyeh! Nnti misi mencari layang2 pulak! Hoho lepas tu letak dlm frame dan gntung kat dinding dlm bilik! Yeah!
"Pernahkn dulu, Daeun nk tido dgn Jungkook tau! Sebilik pulak!" kata omma lgi smbil ketawa.
What! Seriusly! Tido sebilik!
"Err masa tu berapa umur Daeun?"
"Emm masa tu umur Daeun, 4 tahun." ohh 4 tahun. Patut laa aku tak ingt. Dah bertahun dah!
"Ohh patutla, Daeun tak ingt." kataku.
"Ermm, ok laa omma Daeun nk naik ats dulu" kataku lalu berdiri dan melangkah keluar. Tapi tetiba omma memanggilku.
YOU ARE READING
[C]Pengsan? | JJK
Fanfiction"Kenapa selalu pengsan?" "Sa-saye ade masalah." "Masalah?" "Setiap kali....tengok awak." Cast:- Jeon Jungkook BTS Im Da Eun (readers)