Hoofdstuk 22

342 28 0
                                    

POV: Niall

De clip, dat is het enige wat er door mijn hoofd gaat. Ik heb er super veel zin in! We nemen het filmpje op, op een strand. Vlakbij het strand is een weg, daar moeten we rijden met het busje. Louis gaat sturen, al heeft hij zijn rijbewijs nog niet. We zitten in de tourbus opweg naar de plek. Het is goed met iedereen, de meiden zijn niet mee. Alleen wij, One direction. 'Zijn we er bijna'?! Vraagt Louis terwijl hij verveelt met een propje aan het klieren is. 'Nee, maar Louis kom eens. Even uitleggen over het busje straks'! Roept Paul. Louis staat op en loopt naar Paul toe. Dit is een goed moment, een goed moment om tegen de andere jongens te zeggen welk plan ik heb voor Louis. 'Jongens kom eens'. Zeg ik zo zacht mogelijk. De jongens gaan bij me zitten. 'Ik heb een verrassing voor Louis bedacht, omdat hij zoveel bij me was de laatste tijd'. De jongens knikken, 'vertel op'! Vraagt Harry nieuwsschierig. 'Een wortelfeestje, we gaan de hele opvang verzieren met wortels en in het Oranje. En voor ons allemaal een wortel pak, en knuffels. Ook Oranje feesthoedjes met uiteraart wortels! Dan op het eind een worteltaart als eten'. Harry trekt een vies gezicht. 'Iel worteltjestaart'! Ik schiet in de lach, 'voor jou taco's'! Harry knikt en lacht vriendelijk naar me. 'Het is wel een goed idee Niall'. Zegt Zayn. Ik knik en ga op en neer met mijn wenkbrauwen. 'Ik heb altijd goede ideeën'! 

Even later zijn we eindelijk aangekomen. Ik ben helemaal opgewonden. 'Jippie jeej'! Roep ik zodra we de tourbus uit lopen. We staan nu naast een soort weg. 'Jongens, dat rode busje daar, daar rijden jullie zo in'! We knikken.

Als we wat hebben gedronken en kennis hebben gemaakt met de medewerkers gaan we beginnen. We moeten in het busje zitten. Louis voor het stuur. 'Goed jongens! Louis, je rijd deze weg af. Niet te hard rijden! Heel zachtjes rijden alsjeblieft, dan rennen wij mee en filmen we'! Louis knikt. Louis gaat voor het stuur, en Liam daarnaast. Ik zit met Harry en Zayn achterin. 'Rijden Louis'! Hoor ik Paul zeggen. Zachtjes begint de bus te rijden. Wel heel erg zachtjes! 'Mag harder hoor Louis'! Maar de bus gaat niet harder, Louis is vast bang. De muziek start, we hoeven niet te zingen. Alleen het voorstukje. Ik kijk uit het raampje en zie de filmploeg hard meerennen. Ik schiet in de lach, ook de andere. 'Straks vallen ze'! Lacht Zayn. 'Zei je iets'? Vraagt Liam die zich naar ons omdraait. We schudden gauw ons hoofd. Het duurt lang, om alleen maar dit stukje op te nemen. We zijn nog helemaal bezig als ik plots sirenes achter me hoor. Ik kijk door het achterraam naar buiten. Daar rijd een politie! 'Louis de politie'! Roep ik naar voren. 'Wat'?! Vraagt Louis. De politieauto haalt ons in. Louis stopt met rijden. Ik weet niet wat er daar gebeurt.

POV: Louis

Ik rij de bus aan de kant. De politieman is uitgestapt en staat voor mijn raampje. Ik draai hem open. 'Goed wat is je naam'? Vraagt de politie. 'Louis Tomlinson'. De politie schrijft het op. 'En je leeftijd'? Even weet ik niet wat ik moet zeggen. Veel mensen denken dat ik ouder ben dan dat ik echt ben. 'Ik ben 18'. Zeg ik gauw, terwijl ik eigenlijk nog 15 ben. De politie knikt. Tot mijn grote opluchting geloof hij me direct. 'Louis, ik heb jou niet voor niets aangehouden. Je reed veel te zacht op de weg! Dat is levensgevaarlijk voor andere weggebruikers'. Ik knik. De politie geeft me nog een bekeuring en dan loopt hij weg. De cameraploeg gebaart dat we uit moeten stappen. Ik kijk naar Liam die ondertussen helemaal de slappe lach heeft. Ik steek mijn tong naar hem uit, maar natuurlijk bedoel ik het niet gemeen. Het is geweldig deze clip, af en toe vertellen we wat tegen de camera. Voor behind the scenes ofzo. De andere jongens zijn ook buiten. Ze lopen allemaal te lachen. 'Ja ineens stond er een politie, ik was doodsbang'! Zeg ik lachend. De jongens lachen nu ook nog harder. Zayn die naast me staat klopt op mijn rug. 'Kan gebeuren Lou'. Ik glimlach naar hem en haal mijn schouders op. Geweldig zo een clip opnemen. 

Ik moet de bus nog even naar het strand rijden. Liam die weer naast me zit doet de hele tijd gek, en hij maakt de hele tijd grapjes over dat ik werd aangehouden. Hij zingt nep en danst er zogenaamd op. Ik druk met mijn vingers zijn lippen tegen elkaar. Hij gaat gewoon door, ik schiet in de lach. 'Liam, Liam, Liam'. Mompel ik. Als we bij het strand zijn aangekomen begint het echte werk. Het is geweldig om zo de clip op te nemen. We beginnen met Harry die moet zingen. Hij zit bij de zee met Zayn en Niall. Het is een erg mooi gezicht. Als Harry's stukje is geweest moeten we voetballen! We moeten op het zand voetballen, dat word een feest. Omdat we allemaal best goed zijn word het geen partijtje. Helaas gewoon overschieten. 'Kom op met die bal'! Roep ik naar Niall die de bal naar mij pased. 

Niall's oorlog. (VOLTOOID)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu