Efter ett tag så släppte Leas blyghet och hon och Agnes hade jättekul tillsammans, dem spelade spel snackade om ridskolan och om Figgaro och Prins.
När klockan var 21:00 frågade Agnes om hon ville se en film.
-Ok men vilken? Frågade Lea
- Jag vill se en skräckfilm! Sa Agnes
Lea blev lite osäker
-En skräckfilm?
-Ja! Eller vågar du inte? Sa Agnes och höjde på ögonbrynet.
-Jo såklart! Sa Lea och försökte låta så modig som möjligt.Hon och Agnes kollade igenom alla skräckfilmer på Netflix, dem satt i Agnes säng med hennes IPad.
Såklart pekade Agnes på den som verkade läskigast av alla och sa:
-Den vill jag se!
Jag ville ju inte verka som en mes så jag sa att den blev bra.Filmen var 2 timmar lång och Lea satt med en kudde och vågade knappt titta.
Filmen handlade om en liten flicka som köpte en docka som i slutet av filmen dödade henne.
Den var jättehemsk! Tyckte Lea och hon visste inte om hon skulle kunna sova en blund den natten.
Medans Agnes verkade inte skrämd alls hon sa bara,
-Den var la' bra?
-Mm sa Lea tyst.Dem hade ätit upp allt chips och och ostbågar under filmen så dem gick och borstade tänderna och bytte sedan om till pyjamas.
Kl var 11:30 när Agnes mamma kom in och sa,
-Nu får ni släcka, kl är mycket och ni ska orka rida imorgon.
-Okej då. Sa Agnes surt.
Hon släckte lampan och gick ner för trappan.Efter en stund hörde Lea Agnes snarkningar.
Hon kunde inte sova och hon var fortfarande rädd för det hon hade sett i filmen. Hon låg där på sin luftmadrass och hon visste inte hur länge hon hade varit vaken. Hon tittade på Agnes klocka, 02:17.
Helt plötsligt hördes det ett rejält brak.
Leas hjärta började slå snabbare hon var livrädd nu. Ljudet lät igen det kom nerifrån.
Det var ytterdörren som smällde upp.
Lea tänkte bara en sak.Tjuvar!!
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Hej!
Jag vet att jag inte uppdaterat på suuuuuperlänge men nu är jag tillbaka och nu har ni ett kapitel!
Jag lovar att jag ska försöka uppdatera mera nu☺️💗
///Fanny🦄
YOU ARE READING
Lea och Figgaro
General FictionLea är 11 år och bor i en trist mörk lägenhet men där har hon bott sen hennes mamma (Lina) och hennes pappa (Lars) skiljde sig. Lea bor hos sin pappa på helgerna och hennes mamma vardagarna. Men när mamma Lina bestämmer sig för att flytta 20 mil här...