~20~

21 1 2
                                    

Lea låg hemma i sin säng när det plötsligt knackade på dörren. Lea gick långsamt ner för trappan och öppnade dörren.
Där stod Jakob.

-Eh.. hej. Sa Lea shockat.
-Hej! Jag ville bara fråga hur du mådde? Sa Jakob
-Jag mår mycket bättre nu och kommer nog tillbaks till skolan om några veckor. Svarade hon.
-Aha okej, jag ville lämna detta. sa han o sträckte fram en bild. Det var en bild på Figgaro.
-Figgaro har inte betett sig som vanligt nu när du är sjuk. Det är nästan som att han är ledsen för det han gjorde mot dig.
Lea höjde på ögonbrynet.
-Är du verkligen säker på det?
-Ja, han känns typ lite deprimerad..

Lea bad Jakob komma in så dem kunde prata.

Dem pratade om händelsen när Lea hade ramlat av och om att hon hade behövt åka ambulans.

-Det såg faktiskt riktigt läskigt ut, jag förstod inte vad som hände med Figgaro. Sa Jakob.
-Jag kommer nog aldrig våga rida igen.. Suckade Lea
Men Jakob sa att det skulle hon visst.

Efter ca en timme så gick Jakob hem igen och Lea fortsatte med sitt tråkiga liv. Hon gick upp med bilden av Figgaro och satte den på hennes nattduksbord.
Han var vacker, väldigt vacker Figgaro.
På ett sätt ville Lea bara springa till stallet för att träffa honom o på ett annat sätt ville hon aldrig mer se honom.
Han hade trotts allt sprungit mot henne. Som att han ville att hon skulle bli skadad. Lea förstod inte. Han var ju så snäll dem första lektionerna.. Vad hände?

Efter några timmar kom hennes mamma hem. Hon hade med sig mat för hon hade handlat.
-Ja! Sushi! Skrek Lea, för hon och hennes mamma älskade nämligen det.

Dem satt vid matbordet och åt samtidigt som dem pratade om allt möjligt. Men tillslut frågade mamma.
-Nu är du snart friskförklarad Lea, hur vill du göra med ridskolan?
-Jag vill nog ge den en till chans. Sa Lea och log.

——————————————————————-

🔜🔜

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Aug 13, 2018 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Lea och FiggaroWhere stories live. Discover now