Lovisa
Jag gör piruett efter piruett framför spegeln i salen. Mina muskler är möra och svetten rinner som ett vattenfall i pannan.
Jag stretchar lite emellan varje övning.Dans är den största delen av mitt liv. Förutom min pojkvän Felix då.
Jag brukar oftast bara i danssalen från tio på morgonen till sju på kvällen då allt på dansstudion stänger.När jag klarat av 20 piruetter på en gång utan att stanna så fortsätter jag med andra danssteg. Det knackar på dörren och Felix trippar in i salen.
Jag följer honom med blicken samtidigt som mina fötter lätt rör dig över golvet. Mina händer rör sig i luften och ett sista steg utförs.
Felix trippar fram till mig och lägger armarna runt min midja.
- Hur mår min fina idag? Mumlar han ömt i mitt öra.
- Bra, ska precis duscha och byta om.
- Gör det, så går vi hem och myser sen.Efter dusch och ombytning så går vi hand i hand hemåt till vår gemensamma lägenhet.
Jag vrider slött upp låset till dörren och går in i hallen. Felix stänger dörren efter oss.Jag går ut i köket och tar ett iskallt glas vatten och ställer sedan in glaset i diskmaskinen.
- Jag fixar lite mat medan du vilar, du verkar jättetrött hjärtat. Mumlar min älskade bakom mig.Jag nickar sömnigt och går iväg mot sovrummet. Lugnt drar jag av mig tröja och byxor innan min möra kropp somnar mot madrassen i sängen.
- Älskling! Det är mat nu. Hör jag Felix mjuka röst yttra. Jag reser mig trött upp och följer med honom till köket.
Jag kollar ner i grytan och ser att han gjort sin goda kantarellsoppa.Försiktigt tar jag plats på stolen mittemot honom och häller upp lite soppa. Trött slevar jag i mig av den och tar en till portion.
Efter maten diskar jag sakta och slött då min kropp är svag. När det är klart så slår jag mig ner i soffan, kunde lika gärna gått till sängen då jag somnar på stört.
Jag vaknar av att det är någon som bär mig. Försiktigt kisar jag upp och ser Felix vackra profil.
- Fortsätt sov du, jag stoppar om dig. Viska han mjukt och kysser mina läppar.Jag hummar nöjt och blundar igen. Fokuserar på hur hans händer klär av mig och hur han mjukt lägger sig bredvid mig och håller om min vältränade kropp med sina armar.
YOU ARE READING
Trasig F.S
FanfictionMed en suddig blick och otymplig kropp tar jag mig fram. Jag försöker förgäves att hitta en plats jag kan ta emot mig på. Men jag hinner inte. Jag faller handlöst till marken och allting runt om mig avtar sakta.