0,3

126 3 0
                                    

Lovisa

Mitt i natten vaknar jag av att jag måste spy. Varför vet jag inte men magen vänder sig ut och in. För det mesta är det bara galla och magsaft som kommer upp då jag varken åt lunch eller kvällsmat igår.

Jag har börjat mista min aptit mer än vanligt. Men jag har hört att det är normalt. Aptiten går lite upp och ner under dom veckorna om året man har mens vilket jag har. Så jag tänker inte mer på det.

Trött går jag tillbaka till Felix och lägger mig bredvid honom. Tätt ihopkrupen intill honom och med armarna runt hans kropp.
Felix kommer aldrig släppa iväg mig imorgon då min förkylning blivit värre också.

Men jag kan inte sova. Jag börjar frysa och svettas på samma gång. Min kropp skakar och svetten rinner ner för ryggen. Jag drar täcket tätare runt min kropp.

Felix ryker till och sätter sig upp.
- Hjärtat? Hör jag honom viska. Jag hummar men det kommer mer ut som ett gnäll.
- Åh älskling, hur är det? Frågar han oroligt.

Jag svarar inte, jag bara skakar.
- Åh, bby du är glödhet!!
- Men jag fryser. Mumlar jag. Felix hämtar lite vatten och bäddar ner mig ordentligt.

- Du går ingen stans idag. Du ska försöka bli frisk. Yttrar Felix bestämt.
Jag suckar men nickar.

Han drar in mig i sin famn och kysser min hårbotten upprepade gånger.
- Älskade du, jag fixar lite och äta. Klockan är ändå snart sju.
Jag nickar mot honom och han går iväg.

- Det är klart, kommer du? Hör jag Felix ropa. Jag suckar men reser mig upp. Skiter totalt i att jag varken har BH eller tröja. Han har sett mig helt naken förut så vem bryr sig.

Jag går ut i köket och kramar Felix bakifrån.
Han vänder sig om och flinar lite mot mig när han märker att jag inte ha någon BH.
Jag skakar bara på huvudet och sätter mig på ena stolen.

Efter att jag ätit en macka och druckit lite te känner jag hur illamåendet gräver i halsen. Jag reser mig snabbt upp och går in på toa. Felix är snabbt efter och håller mitt hår när allt kommer upp. Vilket inte är så mycket.

- Älskade vännen, kom här. Viskar han ömt och följer mig till sovrummet. Han bäddar ner mig i sängen och lägger sig bredvid. Jag hostar till och sluter ögonen sakta och försiktigt.

Trasig F.SWhere stories live. Discover now