"Ya tuhan apa dah jadi kat rumah aku ni" jerit jihyo apabila masuk ke dalam biliknya dan melihat jungkook bersama perempuan lain di atas katil.
(Jihyo dengan jungkook ada rumah sendiri lepas dorang kahwin so dorang akan tinggal bersama kat rumah tu)
"Changi pergi mana ni baru nak balik?" tanya jungkook pada isterinya a.k.a jihyo. Perempuan yang bersama jungkook tadi terus pulang ke rumahnya.
"Bukan urusan kau" jawab jihyo angkuh lalu berjalan jauh daripada jungkook.
"Changi jeles kah?" tanya jungkook
"Buat apa nak jeles kau ingat aku suka sangat kat kau? Aku kahwin dengan kau ni pun sebab terpaksa."
"Oppa rindu jihyo ni . Jihyo tak rindu ke?" jungkook memegang lengan jihyo menyebabkan pergerakan jihyo terhenti
"Buat apa nak rindu orang yang macam kau ni. Makin benci lagilah. Dasar playboy"
"Berani betul kau cakap macam tu kat suami kau." jungkook melempang muka jihyo.
"ingat, lepas ni kau cakap lagi kasar-kasar dengan aku macam tu aku akan buat kau lebih teruk."
"ouh ye dan aku akan kurung kau dalam bilik ni. Untuk berapa lama? Ha ikut suka hati aku lah" jungkook keluar dari biliknya dan terus kunci pintu bilik dari luar.
"haaaaa oh sehunnnnn aku rindu kau" jihyo menangis.
++++
seminggu kemudian...
"Jieun, dah siap ke jom pergi dewan perkhawinan kamu kita dah lambat ni" jerit puan song dari ruang tamu
"Dah siap ni jap ye omma" sahut jieun sambil membetulkan make up buat kali terakhir.
"Omma mana jihyo unnie omma?" tanya jieun pada puan song
"tak tahu lah, omma dah call dia tadi tapi dia tak jawab pula risau omma"
"jihyo kat sini uhukk" jihyo yang baru berjaya melarikan diri daripada seksaan jungkook itu berkata sambil terbatuk-batuk.
"unnie okay tak ni? kenapa maka sembab semacam ni, kalau tak sihat tak payah lah datang, susahkan unnie je" ujar jieun risau sambil mengusap lengan jihyo.
'eh eh asal lengan unnie banyak kesan lebam ni dia okay ke?' monolog jieun apabila melihat kedua belah tangan jihyo meninggalkan kesam lebam yang amat ketara.
"okay je dahlah jom jieun, unnie tak sabar ni nak jumpa suami kamu mesti hensem kan. Semoga bahagia dengan suami kamu ya" ujar jihyo sambil cuba sembunyikan titisan air matanya, teringat akan seksaan yang dia alami selama berkahwin dengan jungkook.
"betul ke keputsan aku untuk kahwin dengan sehun ni?"
+++++
"omma pergilah masuk dewan dulu sehun nak betulkan sut ni" ujar sehun.
5 minit kemudian..
"okay done" sehun berjalan masuk ke dalam dewan. Tiba-tiba....
"Seojun berhentilah lari jom masuk dewan" jihyo mengejar anak sedaranya.
Bukk
Sehun dan jihyo berlanggar dan kedua-duanya jatuh
"Eh pengantin lelaki cepatlah masuk lambat dah ni" teriak sepupu sehun.
"Ya ya jap. Mianhei sebab langgar tadi, saya nak cepat ni bye" sehun terus berlari masuk dalam dewan.
"su su su suara tu aku kenal maigaddd dia ke tadi ha mana mungkin dia buat apa kat sini" jihyo segera masuk ke dalam dewan selepas 5 minit termenung di tempat dia jatuh ini.
"Dengan ini, oh sehun dan song jieun sah digelar suami isteri." Ucap pengacara majlis itu
"APA? SEHUN DAN JIEUN? JIEUN?! KAMUU... RAMPAS SEHUN?! DAN OMMA SAMPAI HATI OMMA JODOHKAN DORANG DUA?" jihyo menggenggam lengan jieun erat
Ppaang
"Jangan berani nak apa-apakan isteri saya ye. Kau siapa ha?" sehun melempang jihyo.
"Wow greatnya lah present birthday aku tahun ni. Thanks semua . Ouh patutlah korang taknak bagitahu siapa pengantin lelaki ini rupanya sebabnya. Just a great truth lah hahahaha" perli jihyo
"Unnie, mianhae. Jinjja mianhae unnie" pujuk jieun
"pergi matilah mianhae kau tu aku benci lah kau jieun berani kau buat unnie macam ni kan kau sendiri tahu kan betapa cintanya aku kat sehun sampaikan bila sehun hilang tu unnie hampir je putus asa nak hidup?"
"Jihyo stop it please! Omma tahu jihyo marah tapi jihyo-"
"Omma please omma jangan masuk campur biar jihyo cakap dengan jieun dulu. Jieun kau arghh-" jihyo sudah mengangkat tangannya untuk memukul jieun tapi dua orang security membawa jihyo keluar daripada dewan.
"Aku boleh jalan sendirilah. Jieun aku akan balas dendam. Just wait and see jieun aku akan balas dendam" itulah kata-kata terakhir yang dapat jieun dengar daripada jihyo sebelum jihyo dihalau keluar daripada dewan.
"hm jieun explain please apa yang berlaku ni?" tanya sehun
"Nanti jieun explain but hm sehun mianhei"
YOU ARE READING
[C] Challenge + Oh Sehun
Фанфик❝ Sehun terima cabaran omma tu ❞ cover and storyline by @kihyuns- ❀♡ [completed!] ❀