일십일 | t-shirt

605 75 8
                                    

Keesokan harinya....

"Hai aunty boleh saya masuk dalam jumpa Sehun?"

Tanya ji hyo pada puan oh di hadapan pintu rumah Sehun.

"Boleh boleh. Awak ni yeoja chingu sehun ke?"

"Eh tak lah hahaha. Saya kawan biasa-biasa dia je. Saya datang sebab nak tahu kenapa dia tak datang kolej pagi tadi."

"Ouh begitu. Eh tapi tadi dia kata dia tak ada kelas hari ni. Hm takpelah masuklah, pergi jumpa sehun kat dalam bilik dia."

Pelawa puan oh.

"Ok aunty. Thank you"

++++++

"Sehun?"

Ji hyo memangil nama sehun sambil mengetuk pintu bilik sehun.

"Sehunn ni jhyo ni."

Masih tiada sahutan.

Ji hyo memulas tombol pintu. Pintu tak berkunci.

Jadi tak salah kan kalau ji hyo masuk je bilik tu?

"Lah tidur rupanya patutlah tak bersuara"

Kata ji hyo perlahan apabila melihat sehun yang tidur sambil berselimut.

Pintu bilik ditutup kembali dan juga dikunci.

"Comel betul dia tidur. Pfft dahlah baring atas bantal yang sarung bunga-bunga. Peluk teddy bear besar pulak tu hahahaha"

Ji hyo gelak sendirian. Dinding bilik diketuk akibat terlalu lawak mungkin?

"Sehunn bangun"

Berkali-kali ji hyo cuba mengejut sehun. Masih tiada jawapan.

Ji hyo membuka penutup botol mineral di tangannya dan siram air pada muka sehun.

"Haaaaaaa ye sir nanti assignment tu saya buat lah dengan anak kim tu!"

"Hahahahaha sehun awak ni teruk sangat lah. Dah cepat bangun"

Gelak besar ji hyo bila nampak sehun cakap begitu sambil masa tertutup.

"Pfttt budak ni tidur balik. Cepatlah bangun"

Bebel ji hyo sendirian. Tiba-tiba mentol ideanya menyala.

"Oh Sehun cepat hantar assignment kamu kalau tidak kamu akan failed exam!"

Ji hyo cuba meniru suara sir namjoon. Taktiknya itu menyebabkan sehun bangun dari tidurnya.

"Eh ji hyo awak buat apa kat sini?"

Tanya sehun sambil membuka selimutnya dan bangun dari katil.

"Oh sehunnnnnnn !!!!!!! "

Jerit ji hyo apabila nampak sehun tidak berbaju dan hanya berseluar pendek.

"Apa yang bising-bising kat dalam tu?"

Tanya puan oh apabila mendengar jeritan ji hyo dari dapur.

"Tak ada apa-apa aunty. Cuma lipas je, small matter"

Tipu ji hyo. Puan oh kembali memasak di dapur.

"Sehun cepat lah pakai baju! Eiiii dia ni lah"

Marah ji hyo pada sehun. Badannya ditoleh ke pintu agar tidak pandang sehun yang tak berbaju tu.

"Pakaikan lah saya baju. Ambil baju saya dalam almari tu"

"Tak nak."

"Kalau macam tu saya tak nak pakai baju langsung. Biar nanti kalau omma masuk bilik kita dia fikir bukan-bukan. Lepastu kita dikahwinkan terus"

Ceramah sehun panjang lebar.

"Arghhh yelah. Singlet tu pun?"

"Yup"

"Haish tak sedar diri lagi ke yang diri tu dah tua dah. Ada hati nak berlagak macam bayi lagi. Susahkan orang betul."

Bebel ji hyo sambil tangannya sibuk mencari singlet dan baju sehun.

"Yang tua dan susahkan orang ni jugaklah ada yang datang menjenguk saya ni."

"Pfttt dah diam. Sini"

Sehun pergi ke arah ji hyo. Ji hyo pula sudah menutup matanya. Tak sanggup nak pandang sehun di hadapan matanya tu.

"Haish mana kepala awak ni"

"Sini lah."

Sehun menipu. Dirinya sudah duduk di atas katil. Aplikasi camera di telefonnya ditekan. Butang 'klik' juga ditekan. Saje je nak kenakan ji hyo.

Selepas selesai membuat kerjanya itu, sehun berdiri di hadapan ji hyo.

"Haaa jumpa pun."

Ji hyo memakaikan singlet di badan sehun. Matanya masih tutup. T-shirt berwarna biru cair disarungkan.

"Doneee!!!!"

Ji hyo membuka matanya.

Sehun pula?

Muka sehun didekatkan dengan muka ji hyo.

Beza jarak antara muka mereka berdua mungkin dalam 2 inchi macam tu.

Makin lama makin dekat jaraknya.

"Oh sehun kawan kamu datang!"

Jerit puan oh. Serta merta sehun menjauhkan dirinya dengan ji hyo. Haish kacau line betullah!

"Siapa tu omma?"

"Taehyung"

'alamak! Taehyung tak boleh tahu yang ji hyo ada sini. Haish macam mana ni'

Sehun cuba mencari akal fikiran.

Ting!

"Ji hyo , awak pergi sembunyi dalam bilik air saya. Cepat, taehyung tak boleh tahu yang awak ada kat sini"

Ji hyo yang masih blushing tu hanya mengikut perintah si putera kacak. Eh tak, i means Sehun.

"Haaa apa kau nak ni taehyung? Tak ada kerja agaknya asyik nak melepak rumah orang je."

"Eh eh kau ni main tuduh je. Aku datang ni pun sebab nak bincang pasal assignment. Nak pilih bangunan apa? Dalam negara ke luar negara?"

"Kejap aku fikir nak pilih bangunan apa"

2 minit kemudian......

5 minit kemuadian.....

10 minit kemudian.....

15 minit kemudian.....

[C] Challenge + Oh SehunWhere stories live. Discover now