"Eh sehun turun sorang je ke? Ji eun mana?" tanya puan oh pagi itu . Kelihatan sehun sedang menuruni anak tangga.
"Ji eun bukan dah bangun ke? Semalam dia kata nak bangun awal tolong omma prepare breakfast" pelik sehun.
"Mana ada, ni omma beli breakfast" terang puan oh
"Haih mana dia ni tak pernah dia keluar tanpa kebenaran sehun hm jap lah sehun keluar cari dia" ujar sehun
Sehun mencapai kunci keretanya dan dompetnya. Kakinya melangkah keluar dari rumah dan terus bertolak mencari ji eun.
+++++
Jungkook masuk ke dalam rumah ommanya dengan muka yang kusut.
"Jumpa tak?" tanya puan jeon pada anaknya .
"Tak haih jungkook dah upah orang untuk cari dia tadi hope jumpa lah"
"Haih jihyo ni pergi mana" risau puan jeon
"Jungwon rindu omma hm appa carilah omma lagi palli" desak jungwon. Tak puas main dengan ommanya semalam.
"Appa tengah usahakan lah ni jungwon sabar ya nanti omma balik tu" jungkook tenangkan jungwon.
+++++
"Aku kat mana ni" jieun sedar dari pengsannya. Matanya sibuk melihat keadaan sekeliling. Dia taktahu dia kat mana sekarang ni tapi yang pasti dia macam berdekatan dengan hutan. Disekelilingnya penuh dengan semak samun. Dan dihadapannya terdiri seorang wanita yang cukup dikenalinya
"Ji.... Ji.... Jihyo? Kau... Kau buat apa kat sini" jieun tergagap-gagap untuk bertanya sebab kelihatan mata kakaknya itu kemerahan. Matanya juga sembab.
"Aku nak balas dendam" jawab jihyo. Kedua-dua tanya jieun dipegang kasar
"Dendam? Dendam apa? Apa yang aku buat kat kau sampai kau berdendam dengan aku? Jihyo kita adik beradik, tak baik bergaduh macam ni hyo" jieun cuba mengawal keadaan. Takut perkara yang tidak diingini berlaku.
"Eh eh pandai kau bagi nasihat kat aku. Cuba kau nasihatkan diri kau tu jangan rampas orang yang aku suka. Tak sedar ke yang sekarang kau kahwin dengan siapa?" bentak jihyo pada jieun. Marahnya sudah tidak boleh dikawal. Bila-bila masa saja boleh meletus.
"Ahaks kau tu pulak tak sedar ke kau kahwin dengan siapa? Dengan jeon jungkook, crush aku dari zaman sekolah lagi. Kau lebih teruk daripada aku jihyo. Kau kahwin dengan jungkook lepas sehun hilang. Kau sendiri yang curang dengan sehun. Aku taktahu kenapa kau kahwin dengan jungkook. Tapi kau kena tahu ni, aku kahwin dengan sehun sebab nak jaga hati omma kita. Aku taknak omma tanggung malu bila aku jawab tak setuju" jieun meluahkan semua yang dipendamnya. Tidak tahan lagi untuk disimpan.
"Heh alasan. Dah tu asal tak confess terus dengan jungkook dulu?" tanya jihyo.
"Sebab aku tahu jungkook takkan terima aku. Aku tahu dia suka kau. Untung kau kak, dua lelaki suka kau dalam sama masa. Sekurang-kurangnya perkahwinan kau atas dasar cinta. Bukan macam aku ni" keluh jieun.
"Dahlah jieun aku malas nak bergaduh sebab masa lalu tu. Sekarang ni aku cuma nak lepaksan dendam aku kat kau sebab kau kahwin dengan sehun. Itu je” senyuman jahat mula jihyo tunjukkan. Sarung tangan dipakainya. Sebilah pisau diambil dari begnya.
“Hyo kau sedar ke tak ni takkan sebab ni pun kau nak bunuh adik sendiri? Masalah takkan selesai kalau kita gaduh macam ni hyo. Hyo please jangan, aku merayu" jieun menangis apabila melihat tindakan kakaknya itu.
"Kau salah jieun, masalah akan sleesai bila kau tak ada. Maaf jieun aku terpaksa. Aku taksuka dan aku benci kau. Sehun still mine. Forever mine." pisau itu makin didekatkan pada perut jieun
"Hyo jang–"
"Too late jieun aku dah terbunuh kau hahaha bye" pisau itu ditinggalakn di perut jieun. Kedua-dua sarung tangan dicampak. Dia terus melarikan diri dari hutan itu.
"Hyo–" keadaan jieun makin lemah, sampailah akhirnya kedua-dua matanya tertutup dan nadinya terhenti.
YOU ARE READING
[C] Challenge + Oh Sehun
Hayran Kurgu❝ Sehun terima cabaran omma tu ❞ cover and storyline by @kihyuns- ❀♡ [completed!] ❀