(Jos jollain o samallainen tarina/sama idea tarinassa nii se on sattumaa. Tää on vaa joku äikäntunnin idea)
Peilit: Isoja kokoseinän peilejä pölyisessä ja tunkkaisessa kellarissa jossa ei ole käyty kymmeniin vuosiin. Kun peilistä menee sisään niin joutuu valkonurmiselle pellolle. Taivas on aina kirkkaan oranssipunertava paitsi jos jotain pahaa on tapahtumassa. Kun kävelee hetken matkaa länteen, päätyy porteista sisään aukiolle jossa on suihkulähde ja opastekylttejä. Porttien sisäpuolella on siis yksinkertaisesti kylä, jossa on paljon taloja ja linnoja. Ihmiset siellä ovat yleensä pirteitä. Tässä peilimaassa ei ole asiaakuin kännykkä. Ei edes näppäinpuhelimia. Ei ole autoja, yhtään mitään elektroniikkaa ja hyvä, että jääkaappi, hella ja pakastin löytyy. Kylässä on paljon lapsia ja eläimiä. Vesi peilissä vaihtelee. Se voi olla punaista, kirkasta, oranssia, vihertävää, valkoista tai violettia. Pilvet ovat keltaisia. Yleensä peileissä ei sada ollenkaan. Sitä harvoimmin sataa tai ukkostaa. Lunta sataa usein. Lumi on liilaa.
Kun lumisade loppuu, lumi ei pysy kauaa maassa vaan se sulaa heti 30 minuutin päästä. Sen takia pihat, kadut ja kaikki mahdolliset missä lumeen voi koskea on a i v a n täynnä. Vain harvat ja valitut pääsevät peiliin sisään ja ulos. Kuka vain pääsee sisään mutta ei välttämättä ulos. Joskus ulospääsemiseen on aikaraja, 'sen oikean' kanssa voi päästä ulos tai sitten ei vain yksinkertaisesti pääse ikinä ulos. Jäniksiä voi nähdä usein loikkimassa metsissä ja pelloilla. Jos osa henkilöistä peilistä pääsisi ulos niin kukaan heistä ei pärjäisi peilin ulkopuolella olevassa kurjassa maailmassa.
Marjoja, sieniä ja yrttejä voi löytää paljon metsistä. Jokaisessa niissä on eri vaikutus. Osa marjoista voi parantaa, tappaa, vanhentaa, nuorentaa, nukuttaa tai satuttaa jotenkin muuten.
Osa sienistä voi olla myrkyllisijä, nukuttaa tai polttaa ihoa
Yrtit ovat vielä mysteeri aikalailla kaikille.
Jokaisella peilissä asuvalla on joku erikoinen voima. Niitä on 1-3. Yleensä vain niillä 'valituilla' on enemmänkuin 2 voimaa. Yleisimpiä on teleporttaaminen, lentäminen, näkymättömäksi muuttuminen jne jne.
Yleensä suurinosa peilissä olevat ihmiset ovat näppäriä käsistään. Onnistuu kukkaseppeleiden teosta patsaiden tekoon, lapasten kutomisesta vaatteiden ompeluun.Kauempana tästä kylästä on toinen kylä. Ehkä enemmänkin valtakunta jota hallitsevat ei niin mukavat ihmiset. Se on vastakohta toiseen kylään. Siellä ei saa nauraa, huutaa, juosta, vastustaa käskyjä, valittaa tai mitään mukavaa ei saa tehdä. Siellä on enemmän sellaisia ihmisiä jotka ovat jossain vaiheessa elämäänsä käynyt armejiassa. Jos sinne eksyy, ei ulos pääse helpolla.
Jos niinsanotun 'pahan kylän' reviirille menee niin silloin joko joutuu tapetuksi tai vangituksi. Kun tuo reviiri alkaa, kaikki kasvit muuttuu kuolleiksi ja kaikki on siellä tummaa. Taivaskin muuttuu silloin tummanpunaiseksi. Siellä ei paista aurinko vaan siellä loistaa kuu, siellä ei ole myöskään päiviä. Aina on yö yllättäen.
VOCÊ ESTÁ LENDO
Pojat peilissä || BTS ff
ContoPoika antoi tytölle 27 lumenvalkoista ruusua. 26 aitoa ja 1 tekoruusun. "En välitä susta enään kun jokainen kukka kuolee."