Del.10

1.4K 45 0
                                    

**Ogge perspektiv**

Jag vakna av att Julia låg bredvid mig och jag blev helt varm i kroppen.

Jag pussa hon och hon öppnade ögonen. Jag började kittla hon och hons mage kurrade. "Haha är du hungrig?" Sa jag medan jag fortsätter kittla hon. "J-J-J-Aa" sa hon och jag sluta och istället kysste hon.

Vi gick ner och åt frukost

"Vet du vad det är för dag?" Sa hon och gav mig världens leende. Såklart visste jag att hon fyllde år men jag sa "17Mars tror jag?" "Aa hu har rätt." Ha hon och gav mig världens bitch blick och vi börja skratta. "Jag måste åka tidigt idag och vet inte när jag kommer men jag ringer eller något." Hon såg besviken ut men jag behövde gå ut för jag var väll inte den bästa på att ljuga.

När jag kom till studion gick jag in i rummet vi jämt spelar fifa. Dom andra satt redan med lappar och allt annat och planerade till festen.

"Felix du skulle fixa musiken så få se spellistan så få se den först."

Han gav mig datorn med ett flin och jag såg att det bara var ett 20-tal låtar.

"Felix dom här låtarna räcker inte det skulle ju bara bli förfest!" Han skratta ihjäl sig och jag var glad att jag inte hade gett han något viktigare. Jag tittade noga igenom låtarna och såg att Selena och Justin var med så det blev bra för Julia älskar dom. Annars var det väll typiskt Felix låtar men det blir bra till fest. "Vad har ni andra fixat?" Dom visade mig en massa saker och jag blev klart gladare än på det Felix hade fixat.

"Ogge din syrra är bjuden för jag vet att hon är kompis med Julia men asså dom kan inte komma förens 11."

"Vilka är dom?" Fortsatte jag och tänkte på hons bästis eller något.

"Selena och dom." Hade Felix fixat dit Selena? Det kan ju inte bli bättre.

Vi stack till lokalen och det var fett stort. Vi hade med oss högtalare och annat som behövdes för att uppträda.

Oscar hade köpt hundratals ballonger och jag fattade inte hur vi skulle kunna blåsa upp alla men då tog han fram en sak som blåser luft. Vi stressade i 2 och 1halv timme tills vi hade fått upp allt.

Klockan var 4 så jag åkte hem till Julia med ett halsband och parfym som jag hade gömt i studion. "Grattis älskling" sa jag och krama hon hårt och han log stort mot mig. "Naw..tack." Vi gick upp på hons rum och hon öppnade paketen.

"H-hur hade du råd?" Sa hon med en förvånad röst. Visst halsbandet kosta några tusen men det är hon värd. "Haha jag är OG och du betyder allt för mig, jag måste på dans träning men kan jag hämta dig vid 8så går vi och äter?" "Aa visst det blir bra."

Jag gick ner och gick mot Felix hus när han hämta mig på moppen. Vi hade fixat dricka och sånt så vi åkte till lokalen och lämnade allt. Omar hade ringt Felicia och dom var i Stockholm dom kom till studion där vi mötte dom och gick till lokalen igen. "Hoppas det duger." Sa Omar och tittade på Selena.

"Aa det blir jätte bra, men hur många låtar ska vi köra?" "Så många ni vill." Ja han tillbaka och Selena kollade konstigt på Felicia "okej och sen kan ju någon annan ta över." Sa hon med en hemlighets full röst och sedan gick dom.

Nästan syskon (the fooo)Where stories live. Discover now