***Felix perspektiv***
Allt var perfekt jag och Moa hade börjat om och hon hade flyttat tillbaka hem till mig och det var tydligen inte bara jag son hade blivit glad utan mamma med hehe. Det första hon gjorde var att omfamna hon i en varm kram och vi skrattade och pratade hela kvällen.
Men nu hade det gått en vecka och jag var i studion med killarna och plötsligt fick jag ett sms.
MOA:snälla kan du komma det kanske blir sista gången vi ses.
***Moas perspektiv***
Mamma, SOS och alla hade ringt! Mamma hade tydligen åkt in på behandlingshem för ett tag den och nu var hon ren. Vilket betydde att jag var tvungen att flytta hem bort från Felix.
Dom skulle hämta mig ikväll och allt gick så fort jag fattade inte. Mitt liv hade varit perfekt men nu är det förstört och tänk om jag träffar Lucas hemma han kommer döda mig! Jag satt i tårar och dörren till rummet smälldes upp och där stod en andfådd Felix. Han kom närmare men jag puttade han.
-"Dom har ringt och jag måst flytta hem, mamma är tydligen ren och kan ta hand om mig."
Felix närmade sig igen men han han inte innan jag gav han en blick och fortsatte.
-"Jag vill inte att du ska vara nära mig, ingen ting. Jag kommer bara gråta ännu mer när allt är över för jag älskar dig så jävla mycket, förlåt."
Jag sprang ut ur Felix hus och bort ner mot stan till Felicias och Ogges lägenhet.
Dörren var öppen och jag sprang rakt in och båda två kom ut ur köket och kollade på mig.
-"Men Moa vad har hänt?" Sa Felicia och jag började berätta för dom som jag sa till Felix.
Felicia och Ogge kramade om mig.
-"Jag vill inte, jag vill vara här med er och Felix." Grät jag ut och plötsligt ringde det. Jag torkade bort tårarna och gick ut utanför och svarade.
-"Moa."
-Hej vi hämtar dig mod centralen om 10, okej?"
-"Mm visst." Sa jag och la på. Jag gick på vägen mot centralen och när jag kom fram möttes jag av en medelårig kvinna som gick med mig till bilen och efter ett tag startades den och vi åkte iväg från Stockholm, min familj kan man ju säga nu och till sämsta stället i världen.
___________________________
Moahaha bästa avslitningen ;)
Så nu är boken slut men jag tänkte börja på en ny (inte en fortsättning utan en helt ny)
Har världens ide och den kommer bli bättre hoppas jag.
Men kommentera namn på personer och VSD BOKEN SKA HETA! Tack för mig och puss på er grodor :)
YOU ARE READING
Nästan syskon (the fooo)
FanfictionFelicia är en tjej på 15år och har en bonus bror som kallas Ogge. Hon flyttade till Stockholm med sin mamma för några år sedan. Nu bor hon i samma rum som Ogge och dom är väldigt nära som syskon.