När han var så nära oss som han kunde kände jag en smäll i huvudet och såg Moa låg där bredvid mig på vägen. Han körde iväg och allt bara snurra och antagligen detsamma på Moa.
**Ogge perspektiv**
Vart tog dom vägen det har gått 15min och de har inte kommit än.
"Felix ta moppen vi måste leta efter dom." Sa jag och sprang ner till moppen och körde iväg med Felix tätt bakom mig.
Vi hade inte åkt långt när jag såg dom ligga där blödandes mitt på vägen och vad fan hade hänt?
"Mår ni bra?" Sa jag och såg att ögonen på dom båda snurrade.
Vi försökte få upp dom på våra moppar och körde iväg. Som tur var låg sjukhuset ganska nära så vi var där på 5minuter.
"Vad har hänt?" Sa någon som tog emot oss och vafan var hon dum i huvudet? De blöder i huvudet.
"Vi vet lika lite som dig men få in dom någon stans."
----4timmar senare----
Vi satt utanför rummet när en sköterska kom fram till oss.
"Hej vi har fått besked och det är inte så allvarligt så dom får komma hem ikväll. Men vi måste prata med deras förändrar."
Jag ringde till morsan och hon kom ner på 3minuter och var rädd.
Sköterskan berättade samma sak för mamma som oss och dom fick äntligen komma ut och jag sprang fram till Felicia.
"Jag skjutsar hem er ni får äta hemma in ni vill."
"Visst." Sa vi alla 4samtidigt.
När vi väl var i bilen tittade mamma på oss och jag längtade inte direkt efter att hon skulle öppna munnen.
"Jag och pappa har pratat och vi har kommit överens om att ni är stora nog att ta ett eget beslut och det värkar ju som om vi vill dela era liv ned varandra som nu så vi hjälper er att lägga ihop pengar till en lägenhet."
"Tack mamma." Sa Felicia och krama om hon när vi har hemma.
YOU ARE READING
Nästan syskon (the fooo)
FanfictionFelicia är en tjej på 15år och har en bonus bror som kallas Ogge. Hon flyttade till Stockholm med sin mamma för några år sedan. Nu bor hon i samma rum som Ogge och dom är väldigt nära som syskon.