***Moas perspektiv***
Jag ville inte alls prata med Felix och hade inte gjort det sen allt hade hänt. Jag vet inte om han var sur på mig men jag vill bara gömma mig och glömma han men det är svårt när man älskar någon så mycket. Jag har bott hos Felicia och Ogge några veckor och jag har inte gått ut mer än nödvändigt. Felicia är orolig för att jag inte har berättat vad som hänt och hon tror det är mamma.
-"Felicia jag måste berätta en sak." Sa jag och hon satt sig bredvid mig i sängen.
-"Du vet Felix han tror att jag har gjort något dumt men det är Lucas."
Jag avbröt mig själv med tårar men jag visste att jag behövde berätta allt.
-"Jag var påväg till stationen och mötte Lucas. Han prata massa men sen blev det bara värre. Jag sa att jag hade Felix som älskar mig och då smällde han in mitt huvud i stenväggen. Efter ett tag ringde Felix och Lucas svara sa att jag höll på med han och Felix la på. Sen sa han att om jag berättar det för någon kommer han göra Felix illa, riktigt illa."
Jag bröt ut i tårar igen och Felicia krama om mig.
-"Moa snälla du måste berätta för Felix. Han älskar dig och du han men nu går han runt och mår lika dåligt som dig."
Hon tittade rakt in i mina ögon och jag kände hur en tår rann ner på min kind.
-"Han kommer göra F-Felix illa."
-"Nej han behöver inte veta något. Felix eller jag kommer inte säga något det vet du."
Jag nickade och torkade bort tårarna från mina kinder och skicka iväg ett sms till Felix där det stod "Kan du komma till Felicia när ni är klara i studion det är viktigt." Jag reste mig upp från sängen och tog fram min rosa mjukisdress. Jag gick in i badrummet och tog en dusch en tog jag på mig kläderna och tittade ner mot mobilen. Där Felix hade svarat.
"Jag orkar inte se dig Moa! Jag älskar dig än men du svek mig när jag trodde allt var som bäst." Jag läste smset och när jag kom till jag älskar dig tappade jag den i handfatet där vattnet var på.
-"HELVETE" skrek jag och Felicia sprang in i badrummet där jag stod med min blöta iPhone i handen. Jag sjönk ner på golvet och ville bara försvinna. Mamma sket i mig, pappa är borta, Felix vill inte ha mig i hans liv och den ända jag har kvar är Felicia.
Jag grät ännu ner än förut och min mage värkte. Jag hade ätit mer än jag någonsin hade de här veckorna men lika fort hade jag spytt upp maten.
-"Moa vad har hänt?"
Jag visa Felicia smset och hon gav mig en blick som sa "ta på dig kläderna så möts vi om 20" eller någon sånt och det var bara att göra det för när Felicia har bestämt sig har hon det.
När mjukis dressen var på blåste jag snabbt håret och gick ut i hallen där hon redan satt med skorna på. Jag suckade högt och tog på mina låga vita Converse och sen gick vi ut genom dörren och var snart ute på gatan.
Vi gick i cirka 15minuter innan vi stannade framför den stora dörren men skrikande fans utanför 'studion' hon knappade in koden och drog med mig in. Vi fortsatte mot ett rum där man hörde musik spelas och Felicia öppnade dörren utan någon reaktion.
-"Grabbar ni följer med mig ut Felix du stannar så ska ni två prata." Hon tittade mot mig med en blick som sa 'förlåt men ni måste' och jag nicka.
-"Felix när jag hade hälsat på mamma och skulle tillbaka till stationen.."
Felix avbröt mig med sin röst och jag såg hur en tår rann ner på hans kind.
-"Så hade du sex men någon jävla kille, jag vet!"
-"Nej! Den där jävla killen var Lucas han som försökte ha det förut men bör jag tog mig loss..."
Mina tårar kom också och han öppnade munnen.
-"Förlåt Moa jag visste inte."
___________________________
Så det var detta kapitlet. Ganska tråkigt men Aja. Vet inte närmsta kommer upp.
Röst och kommentera ;)
YOU ARE READING
Nästan syskon (the fooo)
FanfictionFelicia är en tjej på 15år och har en bonus bror som kallas Ogge. Hon flyttade till Stockholm med sin mamma för några år sedan. Nu bor hon i samma rum som Ogge och dom är väldigt nära som syskon.