***Felicia perspektiv***
Det har gått en månad sendan det med Oscar hände och det har nog varit den trögast månaden någonsin. Ogge har tränar hela dagarna med killarna och Moa bara gråter. Hon bor hos oss just nu. Ogge kommer ut ur duschen och ger mig en puss sen byter han om. Träning idag igen, visst är det roligt att dom har lyckats men man får knappt någon tid med dom alls.
När Ogge är klar tar han ryggsäcken och går fram till mig och drar in mig i en varm kram medan man hör Moas snyftningar.
"Vi hörs ikväll, älskar dig!"
"Älskar dig med."
Var det man hörde sen smälldes dörren igen och det blev bara jag och Moa kvar.
***Moa perspektiv***
Jag klarar inte av det här mer.
Sen mamma ringde och jag åkte hem igen för att se om hon mådde bra har allt förändrats. Jag vågar knappt se Felix i ögonen utan att börja gråta det känns som om det är från början igen. Visst jag vet att jag inte har gjort något fel men...
----Dåtid (Hemma hos Moa)----
Jag hade träffat mamma och hon mådde inte bra men hon var inte död. Jag var hemma i 1timme tills hon tog upp en sprit flaska och då stack jag. Det gick ett tåg vid 18:30 och klockan var nu 4på eftermiddagen. Jag gick till Subway där jag tog en macka och sen satte jag mig vid bordet.
Det var skönt alla hade glömt vem jag var så inga blickar eller någonting eller ja det var vad jag trodde iallafall. När jag gick ut ur dörren och hade kommit vid hörnet där jag jämt brukade ta en gin väg till stationen mötte jag han jag inte ville möta. Lucas.
Jag blev påmind av den dagen när allt hade varit perfekt och sen kom helvetet. Jag kunde känna hans händer dra ner mig i sängen medan jag försökte slita mig loss och lyckades efter ett tag.
"Moa fan vad jag har saknat dig"
Sa han och jag kunde inte styra mina ord även om jag visste att det skulle bli värre.
"Ditt jävla svin! Fattar du hur bra jag har det i Stockholm med Felix? Han är en dröm den alla vill ha, en snäll person men hjärta till skillnad från dig som bara vill få ligg och göra andra illa."
Han kom närmare och närmare tills jag kände hans andedräkt. Han tryckte upp mig mot sten väggen hastigt så jag kände blod från mitt bakhuvud.
Det ringde, min mobil jag kände igen ringsignalen 'King of the radio' och Lucas tryckte upp mig ännu hårdare mot och tog min mobil för att svara.
"Nej men Felix, om du säger någonting om det här så får han ont riktigt ont." Hans ord eka inne i mitt huvud.
"Det är Lucas" svara han och mina tårar började rinna.
"Va vänta nu! Är du hons kille? jag men vilken jävla slampa." Han stängde ner mobilen och gav den till mig. Hans hand blev svagare och jag kunde springa mot tågstationen så jag hann med tåget till Stockholm.
Jag kände såret i bakhuvudet men det var inte värst utan att älska Felix är det värsta nu och veta att om jag berättar kommer Lucas komma.
___________________________
Yey nytt kapitel!
Om jag orkar skriva så kommer det ett nytt kapitel imorgon eller iallafall den här veckan.
Rösta och kommentera ;)
KAMU SEDANG MEMBACA
Nästan syskon (the fooo)
Fiksi PenggemarFelicia är en tjej på 15år och har en bonus bror som kallas Ogge. Hon flyttade till Stockholm med sin mamma för några år sedan. Nu bor hon i samma rum som Ogge och dom är väldigt nära som syskon.