**Felix perspektiv**
"Vad är det?" Sa jag och hon tittade upp mot mig och hons ögon var blanka.
"Förlåt jag kan inte bara, glöm det." Hon sprang ner och jag hörde att ytterdörren stängdes igen. Jag sprang ner och såg att hon hade gått och dom andra tittade konstigt på mig. "Vadfan har hänt?" Sa Felicia. "Jag försökte kyssa hon men hon stack bara." "FAN!" Sa Felicia och hoppade i mina foppatofflor och öppnade dörren och jag sprang efter.
"Snälla Felicia kan du berätta vad som är fel?" "Sen men nu måste vi hitta hon." Vi gick upp mot skogen och såg att hon satt där och grät på gräsmattan. Vu sprang upp och satt oss bredvid hon.
"Förlåt men jag kan inte, jag orkar inte mer." "Moa jag vet att du gillar han så snälla berätta för han." Sa jag och hon tittade upp med sitt fina ansikte som maskarna hade runnit på. "Lova att du aldrig.."
"Jag går aldrig från dig älskling."
**Moa perspektiv**
Jag har bara berättat detta för Felicia och jag vågar inte ens tänka på det men jag måste berätta. "För 2år sedan var jag tillsammans med en kille och när vi har hemma hos han var vi själva och han började tafsa på mig och jag ville inte. Jag sa till han att sluta men han fortsatte och jag försökte gå men han tryckte ner mig i sängen, jag blev så jävla rädd och arg så jag fick kraft till att
putta bort han jag sprang hem." "Förlåt jag visste inte men du är sjukt stark och skulle aldrig göra något sånt."
Vi kramades och sedan gick vi tillbaka till han. "Du vet att jag gillar dig men vi kan ta det i den fart du vill." Sa han och jag krama han igen. "Tack" sa jag och dom andra stod och tittade på oss när vi kom in.
När vi hade ätit så satt vi oss och kollade på film. Efter typ 10min så blev alla as trötta så vi gick och fixa sovplatser.
"F-Felix. Sa jag och han tittade bak. "Aa" "jag kan sova hos dig." "Vill du det?" Svara han och jag gav han ett leende. "Jag vet att du inte är som han."
YOU ARE READING
Nästan syskon (the fooo)
FanfictionFelicia är en tjej på 15år och har en bonus bror som kallas Ogge. Hon flyttade till Stockholm med sin mamma för några år sedan. Nu bor hon i samma rum som Ogge och dom är väldigt nära som syskon.