Framme i Miami

1.8K 51 4
                                    

|VANJA'S PERSPEKTIV|

Efter flera timmars bil åkande var vi äntligen framme, i varma soliga Miami. Vi klev ut ur bilen och kollade mot huset, jag gav ifrån mig ett leende. Mickaela tittade mot mig och frågade

" Varför sa du alldrig att det var ett strandhus?? Det ligger ju mitt imot stranden!" Sa hon med lycka i rösten.

" haha, jag trodde inte att det spelade någon roll."

Sen log jag bara och gick mot dörren för att låsa upp den, vi öppnade dörren och gick sedan mot bilen för att hämta alla våra väskor ur bagageluckan. Sedan efter några minuter kom Sebbe ochså. Vi skyndade oss upp med väskorna till rummet med utsikt över stranden, med en walk-in-closet, en egen toalett med dusch, med en hel vägg med bara fönster för att ljuset skulle komma in och Sebbe fick ta rummet med utsikt mot skogen. När vi kom upp till vårt rum så började vi hänga upp våra kläder i garderoben, alla krämer i badrummet och sminket vid skrivbordet. När vi var klara med själva upp packningen så bytte vi om till bikini och packade våra strand väskor med allt nödvändigt. På vägen ut så började vi prata oom vad vi ville ha gjort innan vi hade åkt härfrån.

" Jag vill ha träffat en kille" Sa Mickaela

" Och jag vill ha shoppat, myckeeeet" Sa jag med en glad ton

" Sen vill ja ha blivit sol brun" fortsatte hon

Och sedan fortsatte vi rabbla upp en massa saker som vi ville göra den här sommaren tills vi kom fram till stranden. Hela stranden var smockad med folk, antligen så låg dom och stekte i solen, spelade fotboll i sanden eller svalkade sig i vattnet. Jag var på väg att säga något till Mickaela, då jag vände ansiktet mot hennes håll och såg henne ett par meter bort och pratade med ett par killar. Sååå typiskt henne, jag menar vi behöver faktiskt hitta en sol stol nu och seen kan vi flörta med killar. Så jag gick fram till henne och började att dra henne i armen och sa

"Mickaela, vi behöver hitta solstolar nu du kan få flörta hur mycket du vill sen. Men inte nu"

Sade jag med en suck på slutet. Jag drog enu hårdare i hennes arm och tillslut gav hon efter.

" Jaha sur mört, jag försökte ara hitta ett par killar som vi kan gå ut med i kväll. Du vet väll att jag inte tänker sitta inne helt forever alone med din bror som barnvakt?" Sa hon och skrattade.

" Jag tror jag kan hitta en kille åt mig själv, och förrseten har jag sakt att vi ska vara forever alone ikväll?" Sa jag och flinade.

Och efter ett tag så hittade vi ett par platser som var lediga, och det var perfekt utsikt över alla killar som spelade fotboll. Så jag smörjde in mig med solkräm och tog på mig mina solglasögon. Jag grävde efter en tidning då jag måste haft glömt den hemma så jag betämmde mig för att gå och köpa en ny i kiosken, och kanske ett glas vatten tilll det.

" Du jag går till kiosken, vill du ha något?" Sa jag till Mickan.

" nej tack, eller jo. En magnum glass kanske?" Sa hon och flinade.

Jag nickade och började gå mot kiosken. Jag var tvungen att kisa då solen sken mitt i mina ögon, och helt plötsligt så dunkade det till i mitt huvud och vips så låg jag ner i sanden.Jisses, min rumpa. Jag hade ramlat pladask mitt på rumpan. Sen så vart det inte bättre av att den jag hade krockat med hade tappat hans mjukglass mitti mitt face...

Så jag reste på mig och svepte bort sanden på mina ben, och tittade upp. Vilket jag inte borde ha gjort, för där möttes jag av en kille med ögon som en ängel. Dom var helt perfekta, färgen var någon blandning av brun och blå. Jag som inte äns visste att den färgen fanns på ögon. Jag kom på mig själv stirrandes i hans ögon, när jag kom på det så skakande jag på huvudet. NEJ VANJA, MAN SKA ALLDRIG STIRRA. DÅ VERKAR JAG HELT KONSTIG. TÄNKTE JAG FÖR MIG SJÄLV. Sen så räckte han fram sin hand och han hjälpte mig upp från den varma sanden.

" Oj, förlåt jag skulle ha sett mig för" sa han medans han tittade ner mot sina fötter.

" Det är lungt, det var jag som skulle ha sett mig för.Men om du ursäktar mig så måste jag gå och torka bort all glass ur mitt hår" ljög jag och började gå mot vattnet.

Han nickade och bad återigen om ursäkt. Sen när jag hade fått bort all glass så gick jag till kiosken och köpte, en flaska med vatten, två glassar och en skvaller tidning. Samanlagt blev det 7 dollar så jag lade fram pengarna och gick. Men jag kunde verkligen inte sluta tänka på killen jag stötte in i, hans blåa ögon och sade jag att han hade sex pack? Och då menar jag inte i kylen utan på magen, jag menar det är ju alltid ett plus. Men var jag verkligen tvungen att stirra? suck, han kommer ju tro att jag är en osäker tjej som faller för allt och alla. nä nu behöver jag skärpa till mig, jag har vart allt för känslig hitils.

På vägen tillbaka till solstolen så tog jag det lungt, och jag bara tittade mig omkring och såg alla glada miner. När jag kom tillbaka så kände jag för att spela ett spratt med Mickaela, men vad skulle jag göra? NU V ET JAG! tänkte jag för mig själv och log mitt största hånflin. Jag skulle ta en hink och där i blanda vatten med sand så att det blir till gegga. MOHAHAHAHAHAH. Dom som hade vart vid våra solstolar innan hade glömt kvar en hink och jag hukade mig ner och fyllde på ungeför hälften med sand och sedan gick jag ner till vattnet och fyllde resten med vatten. Och pooooff så hade det blivit till en liten gegga. Jag ville att det skulle träffa henne i ansiktet, så jag sade " Mickaeeeela " och log. Hon tittade upp och då small det, jag hälde hela hinken med gegga mitt i hennes face! Hon skrek och sprang ner till vattnet och jag började asgarva. Ocg tydligen så hade jag fått publik då jag ser ett dussin med killar står och asgarvar ochså. Jag sprang ner till vattnet för att joina Mickaela i vattnet. Så jag ställde mig längst ut på bryggan och tittade ut över vattnet, vart är hon? tänker jag för mig själ. Konstigt hon borde va i vat.... hinner jag säga för mig själv innan jag känner en duns i ryggen och jag är i vattnet. När jag kommer upp till vatten ytan så hör jag först ett fniss och sedan ett asgarv! Det var såklart Mickaela som hade puttat i mig, men åter igen så fick vi publik? Vad var deras problem? Har dom så tråkigt att dom måste följa efter oss och asgarva över det? Så jag simmar iin till bryggan och ber om Mickans hjälp upp och hon ler och räcker ner sin hand och jag passade på att dra ner henne i vattnet. När hon kom upp till ytan så började hon skvätta vatten på mig och jag skvätte tillbaka. Åhh, vad skulle jag göra utan sånna här stunder? Vad skulle jag göra utan Mickaela?

Efter ett tags av vatten skvättandes så gick vi upp och började såklart as garva! Nu började det destom bli mörskt så vi började gå hem och skulle göra oss klara för att gå ut och göra något

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

INGET MED KAPITLET ATT GÖRA!

Hej, hoppas ni gillade det! Själva varulvs delen kommer om ett eller två kapitel! :)

Senare så kommer jag skriva i olika POV :)

Varulven inom mig.Where stories live. Discover now