Är jag död?

774 30 5
                                    

| VANJA'S POV |

Jag vaknade upp till total mörker, jag försökte flera gånger att ropa på någon men det ända svaret jag fick var mitt egna eko. Om jag ska vara ärlig så var detta både läskigt och avslappnade, när jag tänker på det så är detta nog min första gång jag vilade på flera dagar. 

Jag försökte att röra på mina ben men inget hände, det var som att jag inte hade några. 

Varför inte passa på att vila lite när jag har chansen?

| SETH'S POV |

Är hon död? 

MIn varg har sprungit runt och vart orolig i 5 dygn nu, 5 hela dygn har hon vart borta nu. Doktorerna säger att hon är i koma och ingen vet när hon ska vakna upp men jag behöver henne här brevid mig, min mate, min Luna och min ända riktiga kärlek. 

Jag har suttit i hennes rum varje dag, dag in och dag ut utifall hon vaknade. Men det sliter på mig att bara se henne ligga där, blek och halvt död. Mickaela kommer varje dag och hälsar på, Noel kommer in med mat som jag knappt äter något av. Jag har knappt sovit och ser säkert ut som skit men jag tänker inte lämna hennes sida, desutom så kommer hennes föräldarar eller vad man nu kallar dom i kväll.

Det knackade på dörren och in steg Noel, "Seth, du måste duscha tills hennes föräldrar kommer" sade han medans han satte sig ner brevid mig

"Varför" svarade jag blankt

 "Det ser ut som att du har sovit i en grotta dom senaste 10 åren, vad kommer dom tro att du är för mate?" 

"En mate som bryr sig, en som bryr sig så mycket att han inte har tid för något annat" sade jag och drog en hand genom mitt hår

Han suckade och sade  "Bro, vill du verkligen se ut så här när hon vaknar upp?" 

Mina ögon vidnades och jag började få panik, tänk om hon vaknar upp och ser mig så här! Han små skrattade och mumlade något med "Varför sa jag inte det tidigare" eller "Jag visste att det skulle funka" Men ärligt så hade jag för mycket panik för att bry mig.

Jag tog tag i hennes iskalla hand och kysste den med mina varma läppar, "Jag älskar dig, jag ska bara gå och fräsha upp mig för din skull. Jag kommer tillbaka så snabbt jag kan"

Med det sakt så gick jag ut ur rummet men inte innan jag sa, "Du stannar här och om hon vaknar upp så ropar du på mig direkt"

Jag gick sakta till mitt rum och jag fick en massa oroliga blickar från flock medlemmar, jag log svagt tillbaka åt dom. Dom har alldrig sett mig så här för att som Alpha så måste jag visa mig stark och modig för flocken, det var en av sakerna min pappa lärde mig innan jag blev alpha. 

Jag måste erkänna att jag känner mig sliten, hungrig och trött.

Jag kom till dörren till mitt rum och där inne står Nicole i bara underkläder

"Saknat mig babe?"

-

Seth på sidan *drägeeeel* *_*----------->

Varulven inom mig.Where stories live. Discover now