På självaste bion

1.5K 42 3
                                    

| SETH'S PERSPEKTIV |

När vi kom fram till biografen så parkerade bilen och väntade på att dom skulle komma.  Och efter några minuter så kom dom fram. Så vi klev ut ur bilen och gick mot planscherna som visade vilka filmer dom hade just nu. Vi diskuterade i tankelänken och kom fram till en skräckfilm, ni vet nog varför vi valde de....

Så när vi hade valt så kom dom fram till oss.

" Vilken film har ni valt då?" frågade båda två.

Jag flinade bara och pekade på planschen med skräckfilmen.

"Den" sade Noel och flinade.

" Bra val" sade både och bara gick in.

Jisses, jag trodde dom skulle flippa ut. Jag såg hur Gustav bara gapade och jag insåg att det var han som inte ville se filmen. Jag skrattade bara och gick in, där stod dom i kön och bara skrattade. Vanja's skratt var det finaste skrattadet jag har hört, jag bara stod dör och smällte av ljudet. Jag kunde höra hur Bingo (Min varg) hållde med mig till 100%. Till slut så kände jag en klapp i ryggen och insåg att grabbarna hade sätt hur jag stirrade.

Jag skrattade till och gick fram till Vanja och hennes kompis (Som jag fortfarande inte visste namnet )  och gav dom pengar för billjetterna.

" Vad är det för?" Frågade Vanja

Trodde dom att dom skulle få betala billjetterna? Det var ju faktiskt vi som bjöd dom på bio så jag tycker väll att vi kunde betala.

" Biljjeterna, trodde ni att ni skulle betala eller?" sade jag och skrattade smått

" ja? men tack " sade hennes kompis.

" Det var så lite så" sade jag och log.

När vi hade betalat för biljjeterna så köpte vi lite godis till det, och väntade på att bli insläppta i biosalongen. Jag tänkte fråga om hennes kompis namn men Gustav han före.

" Du berättade alldrig ditt namn, ni vet våra namn och vi vet att Vanja heter Vanja.  Men du sade alldrig ditt namn..." Sade Gustav och tittade på henne.

" Oj, jag heter Mickaela" sade hon och tittade stolt på oss.

Alla vi tre blev helt paff, Mickaela?? Som i Luna'n för White rose flocken?? Nu förtår jag varför hon inte ville säga sitt namn....

" Som i Mickaela georgeson?" frågade Noel chockat.

" Japp, hur visste ni det?" Sade hon och spelade med,

" emhh, vi känner din pappa" sade jag snabbt då jag insåg att dom andra kilarna var för chockade för att säga något.

" Jaha" Sade hon glatt då vi äntligen fick komma in.

Vanja hade stått som ett stort frågetecken under hela tiden men skrattade till då vi sa att vi kände Mickaela's pappa.

När filmen hade börjat så såg jag hur rädd dom var, hur Vanja gömde sig bakom Mickaela's huvud av skräck. Jag hoppades att hon skulle luta sig mot mig, som hon gjorde mot Mickaela fast det hände såklart inte...

Efter ett tag så visades det att det var huvudpersonen som var Varulven som sprang runt och mördade folk hysterikst . Och tro mig i den här filmen så får dom oss varulvar att verka som monster. Jag kände hur Mickaela stirrade på mig så jag kollade på mig, så jag vände huvudet mot henne och hon viskade super tyst

"Vi måste prata"

Men efter som att jag var en varulv så har jag extra bra hörsel, så jag hörde det. Jag nickade bara och tittade tillbaka på skärmen. När filmen var slut så såg jag hur Vanja skakade, hon hade inte gillat filmen och det syndes.

 När vi hade kommit ut ur salongen så drog Mickaela mig i armen och mot sidan, han korsade sina armar och jag sade:

" Vad ville du prata om?" sade jag

" Varför får jag en känsla att du är mäktig?" sade hon kaxigt

" För att jag är det" svarade jag bara

" Vad är det som gör dig så mäktig då?" 

" Well, senast jag kollade så brukar man vara mäktig om man är den yngsta Alphan i världen. och desutom så har vi en av världens största flock" sade jag och flinade. 

Hon var så chockad att hon inte visste vad hon skulle säga så hon började gå, men jag tog tag i hennes arm och drog tilbaka henne.

" Min tur att ställa frågor" sade jag

Hon sade inget, men nickade bara

" Är Vanja ochså som oss?" 

" Ja, fast hon vet det inte. Hon har inget skiftat sen hennes föräldrar dog för 10 år sedan." sade hon och kollade ner i golvet.

" Varför har hon inte skiftat, varför har ingen sakt det till henne?" sade jag chockat.

" För att hennes moster och hennes man som hon bor hos nu vill inte att hon ska veta. Hon tror till och med att det är hennes riktiga föreldrar. Men och en vecka så fyller hon 16 och då ska jag berätta för henne om allt. Föresten så kanske du vill veta att hennes riktiga förldrar var Rick och Ava andersen " Sade hon och gick....

Ohhh, det gjorde det mycket lättare att förtstå...

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Så vad tycker ni? Både Mickan och Vanja är varulvar, hennes föräldrar var speciell på ngt sätt och hon fyller 16 om en vecka kan hitta sin Mate....

Så i nästa kapitel så kommer hon få redan på det, hur kommer hon att ta det? Blir hon glad? arg? rädd? Who knows? :o 

PS... Fölåt att kapitlet blev kort men dom titta på filmen och så, det blir inte så mycket att skriva om :P

Varulven inom mig.Where stories live. Discover now