Vanja's födelsedag och den stora chocken!

1.6K 48 7
                                    

| VANJA'S PERPEKTIV |

Det har gått ungeför en vecka sen vi gick med Seth och dom andra, det hade faktiskt vart trevligt. När jag och Mickaela har vart ute så har vi stött på dom och sakt hej å så men inget mer än det. 

Men nu är det dagen innan min födelsedag och jag ska snart gå och sova men kunde såklart inte det. Jag låg och tänkte på morgon dagen, jag skulle äntligen fylla 16 år. För mig betydde det att jag ÄNTLIGEN får köra bil, jag hade redan tagit körkort men det skulle inte börja funka förs imorgon.

Men efter ett tag så var klockan 00.00 och jag är officielt 16 år gammal. Och kände nu att ögonlocken blev tyngre och tyngre, och snabbt hade jag somnat. 

Jag vaknade av att Mickaela stod och skuttade, skrek sjöng och hade en tårta i famnen. Jag log och satte mig upp, efter en stund så hade hon sjungit klart jag hon bad mig att blåsa ut ljusen på tårtan.

" Blås ut ljusen och önska dig något!" Sade hon glatt

Jag kollade mot ljusen och kom snabbt på något att önska mig, så jag blåste ut ljusen och alla 16 ljus slocknade. 

" Såååå vad vill du göra först, öppna packet eller äta  tårta" sade hon frågande

" Packeeeeeeet, såklart" 

Jag skuttade mot den lilla högen med kanske 10-12 packet, det första packet var ifrån min mamma. När jag öppnade det så var det en hel kartong med smink,mobil skal och småsaker. Jag blev såklart glad och fortsatte genom dom andra paketen.

När jag kom till det sista paketet så var det en prydlig liten box, på boxen så var det en liten lapp där det stod "Vanja" i fin skrivstil. Jag öpnnade lappen där det stod att det var ifrån Seth, så gulligt att han brydde sig om mig. Så jag öppnade boxen och blev helt paff av innehållet, det var ett berlock armband med en varg som berlock. Jag vet inte om han visste det men varg var faktiskt mitt favvo djur! 

Jag kollade mot Mickaela och sade:

" Kan du hjälpa mig att sätta på det?" och log

Hon nickade och hjälpte mig, den satt perfekt runt min handled. Jag kramade Mickan och tackade för allt och vi gick ner för att äta tårta, och där satt en trött Sebbe. Han grattade mig och gick för att sova vidare, trevlig människa.

Vi satte oss ner medans vi skärde i tårtan, det var en maräng-jordgubbs-grädde tårta. Vi började äta och det smakade ljuvligt!

" du, jag ska åka till Seth och tacka för paketet. Hänger du med elle?"

" Visst, men vet du vart han bor då?" Sade hon med en menande blick mot mig.

" näää, kanske inte men jag kan ju sms:a han och be han möta mig någon stans?"

"Aa sant, men du jag har något att berätta för dig" sade hon och tittade ner i bordet.

" Åh nej, vad har hänt nu då?" sa jag och suckade.

| MICKAELA'S PERPEKTIV" |

När orden slank ut ur min mun så visste jag att det inte fanns någon återvändo....

" emhh, du vet att alla ser upp till våra familjer, vi har en massa vänner till våran familj osv.?" sa jag

" Ja?" svarade hon snabbt

" Det är för att vi är emh....."

"Vi är emhh...? " fortsatte hon och höjde ena ögonbrynet.

" Varulvar" sade jag och svalde hårt

 Hon började gapskratta, hon lade sig ner på golvet och bankade hårt i golvet. Och där satt  jag och tittade helt seriöst på henne. Hon tittade upp och spände ögonen

" Vänta du är seriös?" sade hon och reste på sig.

" Ja, det är därför vi hör saker andra inte gör, vi kan höra bättre, har aggressionsproblem, har bättre lukt sinne och kan höra någon som pratar med oss inne i huvudet. Fråga mig frågor och jag svarar på allt" sade jag och bestämmde mig för att utesluta att hennes riktiga föreldrar är döda...

 | VANJA'S PERPEKTIV |

 Vänta lite, är jag en varulv?????

Tankarna sprang runt i min hjärna och jag kom tillbaka till gamla minnen.

*FLASHBACK*

"Vanjaaaaaa kom gumman, du kan träna mer imorgon" Ropade en kvinno röst

" Ja mamma, jag kommer snart" ropade jag glatt tillbaka

När jag kom in i flockhuset så satt min moster Rose och hennes man Nickolas i soffan och pussades, dom är mates förresten. Jag längtar tills jag fyller 16, för då kan jag hitta min mate.Ens Mate är som sin soul mate, hur vet man att det är rätt då? Jo man kan känna en doft, och när man leder den doften så kommer man till rätt person. Men man vet inte vart ens Mate bor, det kan lika gärna bo på andra sidan landet. 

* SLUT PÅ FLASHBACK*

Mickaela knäppte med fingrarna framför mitt ansikte och jag tttade upp,

 " Varför berättade du inte att Rose Och Nickolas inte är mina föreldrar?"

" Jag tänkte vänta med det tills senare ikväll, och dom ville inte att du skulle veta..." Sade hon och suckade

" Okej??? Men vad innerbär det att vara en, emh du vet vad" sade jag och kolalde på henne.Jag såg att hon skämdes över att inte sakt något.

"  Det innebär, att du har förstärkta sinnen, du har en varg innom dig som du kan prata med och hpn ger dig tips osv, skicka tanker genom tankelänken, sen så kan du hitta din mate, du kan skifta till en varg och så vidare. Men du måste förstå att alla varulvar är inte snälla"

" ohhhh, jag fick tillbaka mina minnen sen jag var 6 så du behöver inte förklara vad mate är"

" Fråga mer då!" sader hon och skrattade. 

" hmmm, vad är en flock och vad är ett flockhus?" frågade jag med ett leede

Hon förklarade och svarade på resten av mina frågor.

" jag är bara så glad att du äntligen vet!" sade hon med ett jätte stort leende på läpparna.

Jag log och kramade om henne och sade

" jag med"

Vi skrattade och gick upp för att byta om, hon hade verkligen berättat allt,  ifrån vad Luna och alpha-hur man inte låter sin varg ta över- vad dom ensamma är- hur mina föräldrar dog...- Vilka dom ensamma är osv.

Jag var så glad, jag frågade försiktigt

" Kan jag få prova skifta?" jag kände att mina kinder hättade till.

" Javisst,men bara så du vet så spricker kläderna när du skiftar. Så det är bäst att du tar med extra kläder" Sade Mickaela och log.

Vi sprang upp och hämtade extra kläder som vi sedan lade uppe på verandan, jag tog ett djupt andetag. Jag gjorde precis som hon sade och jag kände hur mina ben hoppade runt i min kropp, Det gjorde inte ont men det var obehagligt som in i hel**ete. 

Och den andra sekunden så var jag en varg, wow allt var så mycket lättare så här. Jag ökade takten mot skogen och jag bara sprang, jag kände mig fri. Jag kan vänja mig med detta, att bli en varg var det bästa jag har gjort.

Jag hörde hur Mickaela sade i tanke länken.

' Sakta ner, du är snabbare än mig kommer du ihåg? Jag har bara Beta blod och du Luna blod ju! '

'åhh förlåt Mikkis, men jag känne rmig så friiiiii ' svarade jag glatt

' Aja, jag springer tillbaka nu hänger du med? '

' Aa, jag vänder nu! ' sade jag och sprang tillbaka till huset

När vi kom tillbaka och hade skiftat tillbaks så började vi prata om att träffa våra mates, åhh jag kan träffa min idag! Jag är så spänd så att det gör ont....

Varulven inom mig.Where stories live. Discover now