Vänta vad?

1.5K 54 11
                                    

När vi var helt klara så sms:ade jag Seth lite snabbt

Jag: Hej du, tack så sjukt mycket för presenten! Vill du och någon av dina vänner träffa mig och Mickan på starbucks? Puss!

Jag skickade sms:et och väntade på ett svar, och det tog inte lång tid innan jag fick ett svar

Seth: Så bra att du gillade den, hoppas du gillar vargar. Jag och Noel åker till Starbuck's nu!       

                                                                                                                                                            XO Seth

Jag log mot min mobil innan jag stoppade ner den i bakfickan, vänta skrev han att dom åkte nu? SHIT

" MICKAAAAAAAAAAAAAAN VI MÅSTE ÅKA TILL STARBUCK'S, NU! " Skrek jag medans jag sprang runt och plockade ner viktiga saker i min väska.

När jag precis var klar så kom hon ner, hennes platin blonda hår var perfekt lockat och hennes outfit var enkelt och sval. Hon log mot mig och sade

" Klar?

" Javisst, tänk om jag hittar min mate" sade jag glatt medans jag öppnade dörren 

" Vem vet, men vet du hur man vet hur det är rätt?" sade hon och gick ut

Jag var på väg att svara innan jag skrek till av lycka, där stod en vit ferrari EN FERRARI!?!? Den hade ett uppfällsbart tak och lacken hade inte en ända skråma. Desutom så var det ett rött silkes band fast knytit runt den.

" Gillar du den?" sade hon med ett stort flin på ansiktet. 

Sedan så tog hon upp nycklarna och viftade med dom framför mitt ansikte.

" Tjolooooo, jorden anropar Vanja!" sade hon och jag vaknade upp ur mitt chock tillstånd.

Jag rykte åt mig nycklarna och sprang mot bilen och hoppade sedan in

" Jag ÄLSKAAAAAR den TACK TACK TACK"och vred sedan om i tennings låset.

Hon skrattade och hoppade ochså in i bilen.

" Det var inte bara jag som betalde, det var liksom alla du känner" sade hon 

Jag log glatt och pressade på gas pedalen, jisses den här bilen har en sjukt bra motor. Jag kände hur alla kollade när vi åkte förbi, well jag antar att det inte är så konstigt. Så jag svängde in på parkeringen vid Starbuck's och såg hur Seth och Noel redan satt där inne och pratade. Dom tittade upp då dom hörde motorn av bilen och jag låtsades att jag inte hade sett dom och letade isstället för en parkeringsplats.

När vi äntligen hittade en bra parkeringplats så klev vi ut ur bilen och låste. Jag plockade upp mina pilot glasögon och krokade armkrok med Mickan. Vi gick in i Starbuck's och den lilla butiks klockan plingade till, och jag kände den mest gudomliga doften jag någon sin känt.

" Känner du den där doften? Det luktar skog och vanilj!" sade jag chockat, hur kan det lukta det här inne?

" Nej? OH GUD VANJA, det kan vara din MATE! Följ doften!" sade hon och skuttade högt

Jag gjorde som hon sade och följde doften....

| Seth's P.O.V |

Jag och Noel hade gått runt hela dagen och bara kollat runt på vårat territorium. För några dagar sen så blev vi atackerade av Dom ensamma och vi förbereder oss nu för en till atack. 

Men det  ända jag kunde tänka på för tillfället var Vanja, hon fyller faktiskt år idag. jag tror inte att hon väntade sig att jag skulle ge henne en present, men det gjorde jag. Det var  ett silver armband med en varg på, hehe ja en varg.

Hon fyller år idag och Mickaela sade att hon skulle berätta för Vanja att hon, var en varulv. Men idag så kunde hon även finna sin mate,

*PLING*

Det pep till i min mobil och jag tog upp den, jag log när jag såg att det var i från Vanja.

Vanja: Hej du, tack så sjukt mycket för presenten! Vill du och någon av dina vänner träffa mig och Mickan på starbucks? Puss!

Jag tittade på Noel och frågade om han ville följa med av någon konstig andledning så ville han stanna och träna, bullshit. Jag tog fram mina puppy eyes och tillslut gav han efter

" Visst, men du betalar" sade han och började gå mot bilen.

Jag flinade och började gå mot bilen, när jag kom in så fixade jag håret och tog fram min mobil.

Jag: bra att du gillade den, hoppas du gillar vargar. Jag och Noel åker till Starbuck's nu!       

                                                                                                                                                            XO Seth

Jag flinade och kollade mitt hår en sista gång, det var precis som jag ville ha det. Så jag startade bilen och körde mot Starbuck's. Bil färden var långt i från tyst, vi satt och diskuterade allt från Dem ensamma till Starbuck's smaker.

När vi var framme så var dom inte där än, så vi parkerade och började gå in. Vi satte oss vid ett bord vid fönstret och fortsatte prata, efter kanske 5 minuter så hör jag hur en sportbil köra in  på parkeringen. Och den där motorn lät höööööögt, jag har alltid haft en hemlig passion för bilar.

Jag blev chockad då jag insåg att det var Vanja och Mickaela som kom i bilen, och jag var inte den ända killen med mina ögon på dom.

Hon satte på sig sina solglasögon och dom krockade armkrok och gick mot dörren. När dom kom in så ringde det i den lilla butiks klockan och jag kände väldens godaste doft, blåbär och hallon.

Jag reste på mig och följde doften, det ända jag och min varg kunde tänka på var " mate mate mate"

Varulven inom mig.Where stories live. Discover now