Allvarligt

531 22 9
                                    

| SETH'S POV |

Jag välkommnade dom in och vi började gå till mötes rummet bara så alla skulle få plats. På vägen dit så kunde jag inte sluta tänka på henne, Vanja. Hur mår hon? Gör det ont? När kommer hon vakna? Jag kände hur en varm tår rann ner från min kind och jag torkade bort den snabbt. Vanja's styvmamma såg det dock, hon kramade om mig från sidan och sade:

- Vi är alla oroliga, hon kommer vakna up och när hon är det ska hon få alla svar hon vill, sade hon tröstande.

Jag nickade bara och öppnade dörren till mötesrummet som vi gillar att kalla det. Det var en hyfsat stort rum, inga fönster, ett mörkt massivt stort ek bord i mitten med plats för 25 personer, ljus gråa väggar och ljudsäkert så ingen skulle stå och tjuvlyssna utanför dörren. När alla hade satt sig så började hennes styvpappa att prata.

- Hur går det med Vanja, några framsteg? frågade han oroligt

- Hon är precis som när hon föll i koman, vi vet inte något om det, svarade jag sorgset.

Dom log sorgset imot mig, för att förmodligen visa att dom stöttade mig i detta.

- Och jag förstår att du vill ha några svar om vem Vanja är och om hennes bakrund, sade han

| VANJA POV |

 Flashbacks 

Det var allt som hände, flashbacks från min uppväxt och mina riktiga föräldrar.

*FLASHBACK*

Mamma höll på att sminka sig, hon och pappa skulle ut en dejt för att dom hade varit gifta i 10 år. Jag var 6 år då.

-Mamma! skrev jag när jag kom utspringande från hennes garderob med en vacker satin klänning

- Ska jag ha på mig den gumman? frågade hon med ett mjukt leende 

Jag nickade med mitt runda huvud och hon tog ifrån mig klänningen som jag hade i min hand. 

-Nu är det din tur att bli fin sade hon och tog fram sin sminkväska och lade på yterst lite smink på mitt ansikte. Jag log jätte stort och jag sprang ner för att visa pappa som bara log och kramade om mig. 

*FLASHBACK ÖVER*

| SETH'S POV |

Dom berättade att Vanja's föräldrar var Rick och Ava georgsson och eftersom att du kanske inte vet vilka dom är så ska jag berätta, dom var dom ända begåvade varulvarna, dom hade gåvor. Man kallar dom för Ace varulvar och eftersom att Vanja är deras barn så finns det en stor chans att hon är en...

Dom hade ändrats hennes efternamn för att hon skulle vara svårare att spåra henne för dom som hade dödat hennes föäldrar visste inte att dom hade ett barn och däräfter att dom hade dödat alla Ace varulvar. 

Hon var i fara och jag ska skydda henne med mitt liv.

Det tog mig aatt tag att sjunka in men jag kom fram till att hon är fortfarande min Vanja, min mate som jag älskar och detta spelar ingen roll. 

-Får vi se henne innan vi åker? Frågade hennes styvmamma mjukt

Jag nickade bara och vi började gå mot henne och jag längtade efter att se hennes vackra ansikte igen, även fast hon är i koma så är hon minst lika vacker. Jag öppnade den stora dörren till hennes rum och såg att hon flög???

Hon flög en meter upp från sin säng med ett turkost ljus runt henne, vi alla såg lika chockade ut förutom hennes styvföräldrar..(???)

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Feb 04, 2015 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Varulven inom mig.Where stories live. Discover now