Hier is mijn eerste hoofdstuk, ik hoop dat je hem leuk vindt en dit is nog maar mijn eerste hoofdstuk dus verwacht er niet al te veel van maar ik beloof je dat het leuker zal worden! :) <333
---
Ik word wakker door m'n zus die m'n kamer in komt stormen. Ze heeft een bekertje met water in haar hand.'Aaah, nee!' gil ik. Ik spring uit m'n bed en probeer weg te rennen door de deur. Maar het is al te laat, m'n haren zijn helemaal nat en ik had ze gisteren nog gewassen.'Wakker worden zussie!' roept ze.'Ik ben nu wel wakker hoor, rot wijf!' roep ik.Ik doe m'n pyjama uit en doe droge kleren aan. De kleren komen uit New York, het was er zo gaaf! Ik hoop echt dat we volgend jaar weer naar Amerika gaan, maar dan wel naar New York. Ik sta voor de spiegel en doe mijn make-up op. Ik feun m'n haren nog even snel. Ik pak mijn mobiel en kijk of ik nog berichtjes heb. Een paar whatsapp berichten in de groep van Anouk, Noa en mij.
Noa: zullen we samen naar school fietsen?
Anouk: Ja, is goe
Claire: Okeeey, tot zo xxx
Ik hoor de deurbel gaan. Ik doe open.
'Hi, wat heb ik je gemist liefie!' roept Noa.
'Ahw wat ben ik weer blij je te zien!' roept Anouk.
'Ik heb jullie zo gemist! Gelukkig zijn we nu weer met z'n drie! roep ik.We lopen het schoolplein op. Iedereen kijkt ons aan. We hebben alle drie nieuwe schoenen en mooie bruine benen. Noa draagt een mini rokje en Anouk en ik een kort broekje. En alle drie highlights, dat hebben we samen gedaan voor in de 1e week van de vakantie. Ik heb een kort buik shirtje en Anouk een leuk hemdje en Noa draagt een kort spuikervest zonder mouwen. We zijn best populair, al zeg ik het zelf.
We lopen samen de klas in. Noa en Anouk zitten naast elkaar.'Jullie hebben zo veel geluk! Naast mij zit niemand, zo saai' fluister ik naar mijn vriendinnen. De leraar komt de klas in.'Er is iemand nieuw bij ons op school'. Er staat een meisje voor de klas. Ze lijkt me erg aardig, en ze is best wel knap. 'Hi, ik ben Yara, ik woonde eerst in Nederland toen verhuisden we naar Frankrijk en nu weer naar Nederland. Dat kwam door m'n moeders werk'. Ik mag haar wel. 'Ga maar naast Claire zitten, Claire steek je hand even op zodat Yara weet waar ze moet gaan zitten' zegt de leraar. Ik steek m'n hand op. Ze komt naast me zitten.
In de pauze gaan ik, Noa en Anouk bij elkaar zitten. Yara zit bij de jongens. We nemen een broodje in de kantine. We gaan aan een tafeltje zitten.
'Wow, die Yara is echt een toffe meid! Haar moeder is kledingontwerpster, ze ontwerpt echt hele hippe kleding en ze kent zelfs hele bekende ontwerpers!' zeg ik.
'Gaaf! Jij bent echt een lucky girl dat je naast haar zit!' zegt Anouk.
'Ja, misschien mag je wel is wat lenen' zegt Noa met haar mond vol brood.
Noa en Anouk praten weer verder over hun vakantie.Ze gingen samen, ik voelde me best wel lonley. Ze gingen naar Parijs en zelfs op de eiftoren geweest.Tijdens de les zit Yara op haar mobiel. Ik probeer stiekem mee te kijken. Ze is aan het whatsappen met Dave
Yara: Hi alles goed?
Dave: Mwah ik heb nu wiskunde :(
Yara: Ahw ik kom je zo wel troosten, bye tot zo xx
Verder kon ik het niet lezen want ze stopte haar mobiel snel weg in haar tasje want de leraar kwam eraan. Ik voel me zo boos van binnen! Dave is van mij! Niet van dat stomme wijf! Niet dat we ooit hebben gehad ofsow maar zo voelt het wel!
De leraar van biologie is ziek dus hebben we eerder vrij. Tsja Yara is wel een leuke meid dus vraag ik haar maar om af te spreken. Misschien kom ik nog wel iets te weten over haar en Dave.
We fietsen naar Yara's huis.
'Wow, wat een gaaf huis heb je!' roep ik. Het is echt een heel modern huis, echt super vet. Die ouders moeten wel rijk zijn!
'Mijn ouders zijn niet thuis, ze zijn op hun werk' zegt Yara.
'Wat voor werk doet je vader dan?'.
'Die is zakenman dus die is hier niet zo vaak'.
Ik moet meteen aan mijn eigen vader denken, die is al best lang weg, ook voor zijn werk.
'Ohw dat is best jammer' zeg ik.We zitten in Yara's kamer. De muren zijn paars met wit, en alles is erg strak. Eigenlijke precies het tegenovergestelde van mijn kamer.
'Wauw! Je hebt echt super veel kleding en ook allemaal zo hip!' roep ik.
'Komt omdat m'n moeder kleding ontwerpt'.
Ik bekijk haar kleding. Ik had nog lang niet alles gezien maar als ik alles wou zien dan was ik nog wel even bezig.
'Komop we gaan een modeshow houden!' roept Yara.
'Ja, gaaf!'
Yara zet haar discobal aan en haar muziek op haar iPhone. We lopen zingend door de kamer met allerlei kleding aan. Ik voel me zo cool!Als we alles hebben gepast vallen we neer op Yara's bed.
'Pff, dat was echt gaaf!' zegt Yara.
'Ja, moeten we vaker doen.'
'Weet je wel die Dave, die bij ons in de klas zit?' zegt Yara.
'Ja, wat is daar mee?'
'Hij is zoo knap en leuk en hij woont bij mij in de straat!' gilt Yara.
'Oh ik vind hem maar saai'.
Yara kijkt me raar aan nadat ik zei dat ik hem saai vond.
'Nou, ik denk dat ik maar eens ga, doei!' zeg ik.Ik fiets naar huis. Het was best gezellig alleen was het dus wel gebleken dat Yara op Dave is. Ik vraag me af of Dave op haar valt. Zei heeft donker bruine haren en blauwe ogen. Ik heb blond haar en bruine ogen... En ze heeft ook nog eens een zakenman als vader en een kledingontwerpster als moeder!
Ik zit op m'n kamer. Ik zet muziek op, lekker hard! Ik hoor m'n moeder de trap op komen. Ze klopt op de deur.
'Ja wat is er?' schreeuw ik om boven de muziek uit te komen.
'Zet die muziek is wat zachter! De kinderen van de buren proberen te slapen!' roept m'n moeder.
'Pff je wilt zelf gwn slapen, kleuter!' ik snap ook niet waarom ik altijd van die dingen terug zeg. Ik vind het best sneu dus zet ik de muziek toch maar uit.
'Dankje liefje' zegt m'n moeder.
'Denk maar niet dat ik het voor jou doe hoor!' roep ik naar mijn moeder.
Volgens mij is ze al naar beneden want ze reageerd niet meer. Ik ga maar ff m'n berichtjes checken...Niks bijzonders. Dan pak ik maar mijn laptop, kijken of ik nog mails heb. Ik heb een mail van school! Yes! Een mail voor het schoolfeest! Er kan een jongen als koning worden gekroond en een meisje als koningin! Ik zie het al helemaal voor me! Ik en Dave als koning en koningin, dan gaat je populariteit heel veel meer omhoog! Ik ben best moe dus ga ik maar slapen.
---
Hier naast zie je Taylor Swift als Anouk, zo zie ik Anouk in ieder geval als jullie haar anders zien kan dat natuurlijk ook. :)
JE LEEST
Love + Boyfriends + Hate = Problems
ChickLitSpannend en romantisch, wat wil je nog meer? Claire is een 16 jarige puber die van alles mee maakt, ze zit in de 4e klas van havo. Natuurlijk komen er jongens voor in dit verhaal, in haar klas zit Dave. Later komt ze een andere hele leuke jongen teg...