Hee people, ik wil de mensen ff heel erg bedanken die mijn boek nog steeds lezen! Een jaar geleden (of zelfs langer) lazen heel veel mensen dit boek, hij stond zelfs best lang op nummer 1 in chicklit! Ik had opeens heel veel lezers waarvan de meeste mijn boek nu niet meer lezen :( Ik hoop dat dit boek weer zo populair kan worden dus please mensen vote en comment!
---
'Claire je bent 16 en ik vind dat je dan wel goed met geld hoord om te kunnen gaan.''Ik ga ook goed met mijn geld om.'
'Dat lijkt me niet, je hebt nog maar iets van 10 euro op je bankrekening staan. Dat geld was ook bedoeld voor later, niet alleen om één keer te gaan shoppen!'
'Sorry mam'
'Ik vind dat je geld moet gaan verdienen, zoek maar ergens een bijbaantje'
Ohnee. Daar heb ik dus echt geen zin in, maar het moet wel.
'Okee'
Ik ga naar de stad om bij wat winkels te vragen of ze personeel nodig hebben. De meeste winkels hebben al genoeg personeel. Dan zie ik de bakerij van Melvin. Hij kijkt me aan en glimlacht. Ik weet niet zo goed wat ik moet doen, ik weet nog steeds niet of dat meisje op zijn pf nou zijn vriendin is ofzo. Ik loop door.
'What the fack was dat?! Je zag me toch wel? Waarom reageer je niet?'
Ik draai me om en zie Melvin staan, mijn hart maakt meteen een sprongetje. Het is allemaal zo lastig, ik weet gewoon niet voor wie ik moet gaan, Dave of Melvin.
'Ik weet het gewoon allemaal niet'
'Wow, dat klinkt wel heel dramatisch hoor'
'Is het ook'
'Waarom ben je in de stad?'
'Ik ben opzoek naar een bijbaan, ik had iets te veel geld verspilt aan shoppen. Me moeder is daar niet zo blij mee.'
'Je kan vast wel in onze bakker werken, mijn vader vindt dat wel goed'
'Echt waar?!'
'Tuurlijk, kom ik zal het even vragen voor de zekerheid'
We lopen de bakker in en Melvin's vader staat achter de balie. Hij kijkt Melvin verbaast aan.
'Melvin, je hebt toch geen vriendin he? Zonder dat ik daar iets vanaf weet?'
Ik voel me blozen, hij bedoelt mij.
'Nee pap, dit is gewoon een vriendin van me, vriendschappelijk.'
Oh, dat klinkt dan weer wel een beetje afgewezen.
'Dan is het goed jongen. Maar oke, waarom heb je haar meegenomen?'
'Ze zoekt een bijbaantje.'
'Dat komt goed uit, je kan wel helpen met achter de kassa staan.'
'Heel erg bedankt meneer.' zeg ik tegen de vader van Melvin. Zijn vader legt nog wat dingen uit en dan is alles geregeld.
'Vertel me nu maar eens wat er aan de hand is, je zult toch met me moeten werken.' zegt Melvin met een grijns op zijn gezicht.
'Zo makkelijk is het allemaal niet hoor.'
'Wat is er dan lastig? Ik snap niet waar jij zo'n probleem van maakt.'
Ik krijg een brok in mijn keel. Mijn zus, mijn vader, Dave. Hij weet er helemaal niks van bedenk ik me nu. Dat kan ik hem niet kwalijk nemen. Misschien moet ik het maar gewoon vertellen, maar zo goed ken ik hem nou ook weer niet. Ik vertrouw hem.
'Ik heb op dit moment gewoon veel shit aan me hoofd.'
'Vertel het me.'
Ik ga zitten op een de bank zitten in de bakker. Melvin komt naast me zitten. Ik zie dat Melvin's vader ons aan kijkt. Hij glimlacht naar me maar ik kijk weg. Ik vind het een beetje gênant als ik nu moet huilen. Melvin's vader heeft volgens mij wel door dat het even iets tussen ons is, hij loopt weg.
'Ik heb je niet zoveel verteld. Maar ik vind dat ik het wel moet zeggen want volgens mij snap je er niet echt iets van. Sorry.'
'Maakt niet uit.'
'Van mijn zus, dat weetje. Maar dat is niet het enige, mijn vader... Mijn vader heeft ons in de steek gelaten. Hij heeft een nieuwe vrouw, de enige rede dat hij ons nog een keer komt opzoeken is vanwege m'n zus. Wij zijn niet meer belangrijk voor hem. Hij is een klootzak.'
'Wow... Dat is heftig... Alleen geloof ik er niks van dat hij niet meer om jullie geeft, wie geeft er nou niet om jou. Als dat echt waar is ben ik het met je eens, dan is hij een klootzak.' Hij pakt mijn hand voorzichtig vast en kijkt me aan.
'Hij geeft echt nog wel om jou, hij komt echt niet alleen terug vanwege je zus.'
Hij schuift dichter naar me toe. Zijn helder blauwe ogen kijken me lief aan. Ik kan dit moment niet gaan verpesten door het laatste ding te vertellen wat nog in mijn hoofd rond spookt. Dave.
Ik voel zijn warme lippen op de mijne, het voelt perfect. Even vergeet ik alles om me heen. Totdat hij zijn lippen van de mijne weghaalt. Melvin kijkt me aan en grijnst.
'Je bent echt niet zomaar een 'vriendin' van me hoor.'
Ik bloos, en glimlach naar hem. Dit keer voel ik me niet ongemakkelijk. Dit was een echte zoen, niet zoals de vorige keer.
Ik kom thuis, me moeder staat al in de keuken het eten klaar te maken.
'En, heb je een baantje kunnen vinden?'
'Ja! Bij die Italliaanse bakker waar ik een tijdje geleden wat gratis cakejes mee kreeg!'
'Goed gedaan, ik ben trots op je lieverd'
Mijn moeder komt naar me toe en geeft me een dikke knuffel. Ligt het aan mij of zijn al mijn problemen opgelost? Dan bedenk ik me weer iets. Anouk.
Claire: Sorry dat ik zo bot deed, we moeten idd weer x iets afspreken
Anouk: np, is goed! Morgen, zondag?
Claire: jaa, ik vraag No ook wel ff!
Anouk: kee! X
Ik whatsapp Noa ff om te vragen of ze morgen ook kan afspreken.
Claire: hee Nooo, morgen afspreken met mij en Anouk?
Noa: Dacht dat we boos waren op der?
Claire: Eig. Wel, ik heb ook nog wat te vertellen aan haar dus misschien kunnen we dan ff wat bijpraten
Noa: okay! Tot morgen dan! Xx
---
Het is nu kerstvakantie voor mij dus had ik er weer even tijd om iets te uploaden! Ik zag wattpad weer en dacht zovan 'ik kan al mijn lieve lezertjes toch niet in de steek laten?!' Dus vandaar een nieuw hoofdstuk! Moest wel eerst weer mijn hele verhaal lezen, ik was nogal veel vergeten ;P! Jullie zeker ook denk ik! Heb ook wat foutjes aangepast, hoop dat jullie t leuk vonden! Xxx
JE LEEST
Love + Boyfriends + Hate = Problems
ChickLitSpannend en romantisch, wat wil je nog meer? Claire is een 16 jarige puber die van alles mee maakt, ze zit in de 4e klas van havo. Natuurlijk komen er jongens voor in dit verhaal, in haar klas zit Dave. Later komt ze een andere hele leuke jongen teg...