Mathijs houdt zijn mes vast maar wil niet gooien. Een andere man pakt de mes uit zijn hand en gooit hem precies in haar hart. Iedereen begint te gillen. Het meisje valt op de grond en is met een klap dood. Ik hou me hand voor me mond, "meiden niet kijken". Ze kijken snel alle drie weg. Mathijs kijkt mij aan. "Oke een andere slachtoffer!". Hij wijst een meisje aan van onze kant. Als ze tegen de muur staat zie ik pas wie het is, het is Isa. Wij zijn niet zo'n super goeie vriendinnen maar we hebben elkaar wel veel verteld. Mathijs gooit de mes weer. Isa beweegt niet. Waarschijnlijk wist ze dat hij de mes de eerste keer ver weg deed. "Het kan veel dichterbij kleine". Hij gooit weer en het komt ongeveer 30 centimeter van haar vandaan. Maar dit keer beweegt ze wel. Ze krijgt tranen in haar ogen. Als Thomas net weer wilt gooien, roep ik "WACHT!". Iedereen kijkt me aan. Ik loop naar Isa toe. "Doe het bij mij en laat haar gaan". De man lacht. "Dus jij denkt dat je dit kan". "Ik kan het altijd proberen, en ik wil liever dat ik dood ga dan een vriendin van me". "Ga maar staan dan!". Isa bedankt me en gaat snel weer zitten.
Ik ga tegen de muur aanstaan en wacht totdat er gegooid wordt. De eerste wordt best ver van me weg gegooid, ik blijf doodstil staan. De tweede wordt al dichterbij gegooid maar toch blijf ik stilstaan. "Kom op kleine! Ik wil bloed zien!". Ik knik naar Mathijs en hij gooit weer. Iedereen begint te juichen. "Ga maar weer zitten!". Als ik zit zie ik pas dat er een sneetje in me arm zit. "Zo is het toch niet leuk mensen!". Mathijs komt naar me toe gelopen met een handdoekje. "Dankje". Hij kijkt naar me snee, "het spijt me". Ik kijk hem verbaast aan, "dat hoeft niet je hebt me leven gered". Hij geeft een zwak lachje en loopt dan weg.
"Rachel, moet jij nu altijd fix hebben" zegt Lexa lachend. Ik steek me middelvinger op. "De bussen zijn er!". "Alle kinderen aan deze kant ga staan!". Iedereen staat snel op en kijkt wat er gaat gebeuren. We worden naar de bussen gebracht. Ik zit ergens in het midden met Liza naast me. Juultje en Lexa zitten voor ons. Mathijs kijkt me best vaak aan, het lijkt dat hij mij iets wil vertellen maar het dan toch niet doet.
Het begint al donker te worden. We hebben al 5 uur ofzo in de bus gezeten zonder een tussenstop. Veel meiden zitten te klagen dat ze naar de wc moeten. Er zit ook een wc in de bus maar dat doen alleen de jongens. "Over 5 minute zijn we bij een tankstation! Iedereen mag dan naar de wc! Maar als je probeert weg te lopen dan weet je wat er met je gebeurd! De helft van deze bus gaat eerst!" hij wijst aan tot wie naar de wc mag. Daar zitten ik en me vriendinnen net bij. Mathijs loopt met ons mee naar de wc en blijft voor de deur staan. Ik ben als eerste klaar en ga buiten wachten. "Dus Mathijs.......". hij kijkt me verbaast aan dat ik zijn naam ken. "Wil je misschien naar de snee kijken?". Hij knikt en doet het verband van me arm af. "Hij geneest goed, maak je dus maar geen zorgen".
Als iedereen klaar is gaan we weer naar de bus toe en gaat de andere helft weg. Als die weer terug zijn gaat de helft van de andere bus weg en dan weer de andere helft. Na een halfuur wachten zit iedereen weer in de bus. "Wij moeten nog twee uur rijden en dan zijn we er!". Pffff twee uur duurt veel te lang. Ik leg me hoofd tegen het raam aan en val in slaap.
JE LEEST
ontvoerd (✔)
AdventureDe school wordt overvallen. De meeste kinderen hebben geluk maar vijf klassen niet die nog op school zijn. En daar zit Rachel ook tussen. Ze is een meisje van 15 jaar die in het derde jaar zit met haar vriendinnen. Ze heeft super blond haar en heeft...