We zijn te laat. Justin staat al in die kamer. Hij draait zich om en houdt dreigend een pistool tegen Cody zijn hoofd. "Rachel, Mathijs en Luke jullie blijven en de andere moeten de kamer uit". Mathijs knikt als teken dat ze moeten luisteren. Ze lopen allemaal naar de gang toe en sluiten de deur. "Rachel, waarom sta je nog aan hun kant? Ze zijn niet eens gekomen voor je!". "Ze zijn er nu". Justin begint te grijnzen. "Voor Cody ja. Niet voor jou". Misschien klopt dat wel. Ik heb hier langer dan een week gezeten en ze waren niet gekomen. En nu dat Cody hier is komen ze meteen. Nee Rachel. Haal het uit je hoofd. Je weet dat ze dat niet zouden doen. Ik hou van ze en ik weet zeker dat ze ook van mij houden. Maar misschien moet ik het spelletje wel mee spelen. Ik kijk Justin recht aan. "Misschien heb je gelijk. Ze zijn pas gekomen toen Cody hier was". De grijns op zijn gezicht wordt nog erger. Hij steekt zijn hand uit als teken dat ik naar hem toe moet lopen. Dat doe ik dus maar. Ik pak zijn hand vast en ga naast hem staan. "Schiet Cody neer". Shit nee. Dat was niet mijn plan. Ik kijk hem vragend en geschrokken aan. Ik richt mijn wapen op Cody. Ik slik een keer en draai me in een keer om. Ik schiet en de kogel komt in de muur. Justin slaat het wapen uit me handen en duwt mij dan op de grond. "Ik wist wel dat je een spelletje speelde. Je lijkt te veel op mij".
Ik probeer op te staan. Maar Justin houdt dan zijn geweer tegen me aan. Ik sta langzaam op en ga naast Cody staan. Achter Cody staat een dienblad met allemaal gereedschap erop. Ik pak een soort van schaar en geef hem stiekem aan Cody. Dan wordt ik weer op de grond geduwd door Justin. Hij richt zijn geweer op Mathijs en schiet. De kogel komt in zijn arm terecht. Dan loopt hij naar Luke toe en slaat met zijn geweer op zijn hoofd waardoor hij bewusteloos valt. "Rachel we gaan een deal maken". Ik sta weer op en kijk hem bang aan. "Jij gaat met mij mee en dan blijven hun leven, of jij bent vrij maar dan gaan hun dood". Hij richt zijn geweer weer op Mathijs die op de grond licht. Ik begin te gillen. "NEEEE!! Ik ga met je mee, ik ga mee". Ik loop snel naar Mathijs toe en scheur me mauw van me shirt af en verbind hem ermee. Zijn gezicht komt steeds dichterbij. Mijn lippen raken de zijne. "Ik had dit veel vaker moeten doen". Ik begin weer tranen in me ogen te krijgen. Dan geef ik hem een knuffel en sta ik op.
Justin maakt een hand gebaar dat ik hem moet volgen. Dat doe ik dus maar. We lopen naar de gang en laten de drie jongens daar achter. Maar voordat we uit de gang zijn gelopen horen we al voetstappen achter ons. Justin draait zich met een ruk om en houdt mij voor zich. Mathijs, Cody en Luke staan op de gang. Cody wil schieten. Maar kan het niet. Ik knik dat hij het moet doen, ook al kan ik gewond raken. Hij knikt nee en laat zijn pistool vallen. Dan is Mathijs mijn enige hoop. Hij heeft een paar messen in zijn handen. Wacht hij kan goed gooien. Ik tik met me vinger op de hand van Justin waarmee hij me vast heeft. Mathijs kijkt me eerst vragend aan maar knikt dan. Hij gooit de mes en hij komt precies op de plek die ik aanwees. Justin gilt het uit van de pijn en laat mij los. Ik draai me naar hem om en schop hem in zijn edele delen. Hij zakt op de grond. Mathijs komt naar me toe gelopen en geeft me weer een knuffel. "We moeten hier weg". We lopen veel gangen door en uiteindelijk hebben we een uitgang gevonden. Buiten staat mijn moeder met nog maar een paar andere kinderen. Ik ren naar me moeder toe en geef haar een knuffel. Maar onze knuffel wordt onderbroken door sirene. "Je hebt de politie gebeld?". Me moeder knikt. Mijn blik gaat naar Mathijs, Cody en Luke die mij vragend aankijken.
Wat zou er nu met Mathijs, Cody en Luke gebeuren nu de politie er is? Ik denk dat er nog maar 1 of 2 hoofdstukken komen. XXX-Kelly.
JE LEEST
ontvoerd (✔)
AdventureDe school wordt overvallen. De meeste kinderen hebben geluk maar vijf klassen niet die nog op school zijn. En daar zit Rachel ook tussen. Ze is een meisje van 15 jaar die in het derde jaar zit met haar vriendinnen. Ze heeft super blond haar en heeft...