"Babe aku rindu kau"
Dushh! Satu tumbukan tepat mengenai muka Jimin.
"Weyh Jae! Perlu ke sampai tumbuk bagai! " Tengking Jimin sambil tangannya mengusap matanya yang mulai kelihatan biru-biru.
"Maaf." Dengan selamba Jaemi bercakap tanpa rasa bersalah. Jungkook dan Taehyung berdekah-dekah gelak.
"Nasib kau la Chim. Suka sangat menggatal. " Taehyung ber'highfive' dgn Jungkook.
"Gurau ja" Jimin mencebikkan bibirnya. Tapi Jaemi menunjukkan pandangan ada-aku-kisah pada Jimin.
Kwon Jae-mi, Park Ji-min, Kim Tae-hyung dan Jeon Jung-kook merupakan kawan baik sejak daripada mereka tadika. Sudah 12 tahun menjalinkan persahabatan dan selama itu mereka mengalami susah senang bersama. Ceh ( ̄. ̄)
"Jae! Crush kau! " Jerit Taehyung kuat.
Ppap!"Weyh! Apa main2 tampar lengan gebu aku ni" Taehyung membuat muka sedih sambil menggosok lengan dia. Ada kesan merah sikit.
"Mulut kau tak boleh kuat lagi! " Jaemi mengetap bibirnya. Pipinya merah. Perlahan-lahan matanya melirik ke arah orang yang dah lama disukainya tu. Min Yoon-gi. Senior cool dan dingin di XXW High School ni. Jaemi menggigit bibirnya, takut Yoongi boleh dengar apa yang dikatakan Alien sebelah dia ni.
"Rilekslah. " Jaemi memberi pandangan tajam pada Jungkook. Pandangan dia beralih pada Jimin.
"Yang kau senyap ni kenapa?! Tadi bukan main rancak kutuk aku!" Jimin tersenyum kelat. Dah kenapa dia ni...
"Aku cau dulu. Ada date dengan Pink Punk. Gotta go. " Sepantas kilat Jaemi meninggalkan mereka bertiga.
"Park Ji-min! Kau okay?" V memeluk bahu sahabatnya. Diorang dah bersama 12 tahun jadi emosi masing2 semua dah faham. Tapi yang V dapat lihat hanya senyuman hambar Jimin. V pandangan Jungkook. Jungkook pandang V. Dua2 mengangkat bahu dan hanya mengikut langkah Jimin.
[ Bilik Seni ]
"H to I guys! " Jaemi menjerit sekali dengan gaya menyampahnya di hadapan Pink Punk. Tapi mereka semua memberi pandangan what-the-fuck-wrong-with-you...
"Kau buat apa sini? Bukan selalunya lepak dengan jejaka-jejaka hot sekolah? " Obin yang memasak menegur. Seni boleh digambarkan dalam pelbagai perkara. Taik tepi jalan pun kalau orang seni kata berseni... Senilah tu. Jadi memasak pun satu seni juga. Kesimpulannya apa yang member Pink Punk buat dalam ni semuanya seni.
"Well masa2 kecil aku dulu dah selalu dengan diorang... Jadi sekarang giliran aku luangkan masa untuk korang pula" Jaemi memeluk bahu Obin. Hwa dan Eun yang mendengar buat2 muntah.
"Babe~~ Jungkook tu dah ada buah hati" Jaemi terus memandang Jun yang sedang melukis. Pelik dia ni. Suka melukis tapi satu lukisan dia pun kitorang tak pernah tengok *kecuali belajar*
"Dah ada"
"Ouhhhhhh" Jun masih lagi dengan lukisan dia. Pink Punk berpandangan antara satu sama lain. Masing2 rolling their eyes.
"Panjang ouhh kau" Jaemi cuba mendekati Jun.
"Aip! Jangan dekat! Aku conteng muka kau karang" Berus lukisan dihalakan pada Jaemi.
"Panjang la sebab ada orang tu dah melepas~~" Jaemi pandang Yuna tak percaya.
" Yah! Kwon Yu-na!! " Mengekek Yuna ketawakan Jun yang dahpun memerah. Pandangan Jun tepat menghadap Yuna. Geram! Yoora yang perlahan-lahan mendekati Jun merampas buku lukisan Jun.
"Song Yoo-ra!!! Bagi balik Seagull aku!!! " Jerit Jun sambil mengejar Yoora yang dahpun belari dengan Seagull di tangan. Pinggang Yoora berjaya diraih tapi Yoora melemparkan Seagull pada Eun.
YOU ARE READING
Together | BTS
Fanfictioncover by : @Yoon_Jaemi 🎈 Mengisahkan suka duka 7 orang sahabat yang mempunyai 1 impian yang sama.