[ Hospital Myeongdong ]
902 : Kwon Jae-mi
Hwa duduk di sebelah Jaemi dan berhadapan dengan mesin jangka hayat. Garis yang turun naik dia perhati. Bila agaknya budak perasan suwek ni nak sedar, desis hati dia.
Hampir seminggu tapi Jaemi masih lagi berbaring lesu di atas katil hospital ni. Nasib baik keluarga dia agak berada dan dia ditempatkan di sebuah wad untuk VIP. Jadi senang la Pink Punk nak datang ramai2. Kalau bising pun siapa yang kisah. Namapun wad persendirian.
"Hwa meh la makan dulu. Sekejap lagi kau sambung balik tengok" Hwa mengeluh berat dan melangkah ke arah kawan2 dia yang lain. Mereka semua sudah bersiap sedia dengan chopsticks memasing.
Hwa berfikir sejenak. Sepanjang Jaemi terlantar di sini mereka yang lain termasuk dia semuanya putus selera makan. Tapi lain pula hari ni. Muka mereka macam singa kelaparan. Termasuk dia.
"Yah! Daging! Dah lama aku tak lalu makan kau! Skang aku nak baham kau habis-habisan!!! " Jun dengan pantas mengambil daging panas di atas pinggan dan dimasukkan ke dalam mulut.
"Woi! Apani! Jangan ingat perut kau sorang ja!!! " Yuna juga turut membaham daging yang masih banyak lagi. Dua ketul daging dimasukkan ke dalam mulut. Kemudian badan dia ke kiri dan ke kanan macam lalang.
"Omo! Sedapnya. Cair terus meresap dalam hati aku! " Yuna memegang kedua belah pipinya sambil mengunyah daging yang bersisa dalam mulut.
"Sakai la engko ni! " Sekali libasan tangan Eun menarik daging2 tadi dan menjauhi Yuna dan Jun. Menjejeh air liur mereka bila Eun menayangkan daging depan diorang kiri kanan. Sejibik macam anjing.
"Wuish! Tak senonoh betul korang ni! " Yoora melempar tisu ke muka Yuna dan Jun. Hwa mengambil kesempatan untuk mengetawakan mereka berdua.
"Sudahlah. Apa bising2 ni. Kesian Jaemi nak berehat. " Obin menggeleng melihat keletah manusia tak cukup umur ni. Eun dan Hwa buat ayok tatayok pada Jun dan Yuna.
"Kau pun samalah Eun" Hwa dan Yoora berbalas tamparan.
"What!!! Asal aku sorang ja! Hwa pun sama juga! " Muka Eun sedikit monyok. Tak sedar diri betul perempuan ni.
"Sapa suruh kau dok main daging tu tadi! Daging tu aku bawa untuk dimakan bukan main2. Aku cepuk juga kepala korang sorang2 nanti" Bila Obin membebel semuanya menunduk. Kecuali Hwa dan Yoora yang beriak tenang.
"K-korang"
"Hah kau kenapa panggil!" Serentak Pink Punk berkata.
"Mana ada! Aku tak panggil pun. Daging depan aku ni mengancam lagi dari korang semua! " Nafi Jun sambil memeluk bekas daging. Mata semua terarah pada dia.
"Aduh! Woi siapa yang pukul aku ni! " Giliran Hwa meradang. Pen di atas lantai dia ambil dan letakkan atas meja.
"Siapa yang nak pukul kau! " Yoora memandang sekeliling. Mata dia membuntang.
"Jae! Kau dah sedar! " Derapan kaki Yoora menapak ke arah Jaemi. Begitu juga yang lain. Mereka semua memeluk Jaemi yang sudah sedar dari tidur yang lama.
"Kau okay? " Obin mengelap air matanya menggunakan lengan baju.
"Fuxk you" Bait kata yang meniti di bibir Jaemi mematikan senyuman Pink Punk.
"Yoora kau pergi kunci pintu. Biar aku belasah budak ni bagi koma balik" Hwa menyenteng lengan bajunya sampai paras siku. Eun dan Yuna berpelukan sambil berpura-pura nangis. Jun pula masih memproses. Obin pula masih lagi keadaan terkejut dengan kata2 Jaemi tadi.
YOU ARE READING
Together | BTS
Fanfictioncover by : @Yoon_Jaemi 🎈 Mengisahkan suka duka 7 orang sahabat yang mempunyai 1 impian yang sama.